BBC moottorin kunnostamista + piristelyä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Impalala, 12.8.2011.

  1. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Noi olis varmasti tän topikin pataan oikeinkin hyvät ja niistä kannattas hyvinkin hieroa kauppoja jos vaan niiden mitat on sopivat pataan tulevien mäntien kanssa.
    Ja pääsette hinnasta sopuun :poff:
    Meilläkin on koneessa yhä vaan tollaset Eagen H-Beamit, nyt 950 heppasessa koneessa L-19 pulteilla ja hyvin on kestäny kiusata :rotfl:
    Hinta/laatusuhdehan noissa on siis kyllä hyvä kun ei noi tollaset oo kuitenkaan hirmusesti enämpi vaan vakioveiveiks luokiteltavia kalliimpia.

    Vakio 8740 arpeillahan valmistaja lupailee noille Eaglen H-Beam veiveille kutakuinkin 900 hp tehon kestoa ja noiden L-19 kanssa peräti 1500 hp joten eiköhän ne tässä ko. tapauksessa kestäis todella hyvin ja kauan ihan kummilla vaan :wink:
     
  2. Impalala

    Impalala 3rd gear

    [/quote]mulla ois 454:n eagle h-profiili veivejä 8kpl jos kiinnostaa :)[/quote]
    Laitoin yv:tä
    :wink:
     
  3. max

    max Double Gearhead

    Ennenkun rupeat työntämään rahaa näihin 049 kansiin,niin varmistu että ovat ehjät.

    Ostin muutamia vuosia takaperin 4 kpl LS-6 kansia jotka olivat olleet jonkun äveriään öhtön muskeliveneessä.2 kpl niistä oli halki.

    Puhalsin nämä kannet muovirakeella,ja tällöin löytyi muunmuassa seeteistä eteenpäin meneviä "railoja".

    Arvaa vituttiko?
     
  4. SuperGas

    SuperGas Gearhead

    Työnnänpä oman lusikkani myös tähän soppaan...

    Ellei sinulla ole vielä mäntiä eikä kiertokankia, kannattaisi miettiä hiemän pidempien kiertokankien hankkimista. Hinnat (noin) samoja vakiopituisilla sekä pidemmillä.

    Pidemmällä kiertokangella männän tappi siirtyy männässä kangen pituuden erotuksen verran ylöspäin. Kunhan ei mennä niin kauas, että tarvittaisiin "oil ring support" -vehkeitä, homma toimii. Myös mäntien hinnat (noin) samoja.

    Hyöty? Mäntä kevenee, kampikulma muuttuu paremmaksi, männän tappi ja laakerit voivat paremmin, yms...

    Taas yksi pähkinä lisää purtavaksi, mutta remontin hintaan tuo ei juuri vaikuta. Siksi halusin avautua... :oops:
     
  5. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    LAINAUS "Ostin muutamia vuosia takaperin 4 kpl LS-6 kansia jotka olivat olleet jonkun äveriään öhtön muskeliveneessä.2 kpl niistä oli halki."

    Venemoottoteissa tuo on melko yleinen seuraus. Kuuman koneen kun käynnistää ja jääkylmä merivesi tulee koneeseen, niin noin saattaa käydä.
     
  6. C-barge

    C-barge Gearhead

    Eiks letukan 454:ssa oo 6.125 pitkä kiertokanki? Se on aikalailla samaa luokkaa kun mopsin 273:sa. :rotfl: No, ei siinä mitään, hyviä ja huonoja puolia kaikilla; ei toi 454:n lohkokaan oo kun 0.2" korkeempi kun 273:ssa. Noit niin tarkkaan tunne, mut olettaisin et jos tarvii valita niin pienempi palotila olis kanssa parempi, tarvi niin h-tinmoista pattia mäntään et tulee ruttua, parantaa liekkirintamaa ja keventää mäntää sekä palotilan pinta-alaa entisestään.
     
  7. tha022

    tha022 Gearhead

    Jos et päässy studion kanssa kaupoille niin kannattaa harkita SCAT:n 6.385" h-profiili veivejä.
    Ne on halvat ja varmasti kestää.
    Samalla saat tuon supergassin kertomat edut koneeseen ja vahvan alakerran.
    epäilisin että bb-chevy saattaa puhua kokemuksesta kun mainitsi että "kun viritys karkaa lapasesta" :rotfl:
     
  8. max

    max Double Gearhead

    Olen kyllä aina ollut siinä käsityksessä,että tämmöseen street 454 koneeseen kanneksi on hyvä nimenomaan Open Chamber kansi(iso palotila) ja kanavana Oval Port.

    Olen vaan yhden 454 motin tehnyt,niin en kyllä tässäkään asiassa varmasti ole expertti;kertokoot ne enemmän,jotka asiasta tietävät.

    273 on epäilemättä autotekniikan riemuvoitto.
     
  9. Impalala

    Impalala 3rd gear

    oho, olipa tullu tekstiä lisää vuorokaudes :eek:

    Mut tosiaan, männät on hommattu jo jokin aikaa sitten, tollaset ihan perus Wisecot pienellä patilla. Eipä tullu moiset kampikulma jutut edes mieleen, tehdään siis moottorista sellainen kun näillä osilla saa aikaiseksi :wink:

    Ja kyllä tässä(kin) projektissa on mopo keulinu mettään jo ajat sitten, mut näillä mennään :D
     
  10. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Ai miten niin :rotfl:
    Eihän se oo vielä mihinkään karannu kun ei oo vielä kulkenutkaan tarpeeks tai siis niin paljo kun ite haluttais :poff:

    No sithän noi männät ratkasee kyllä pitkälti minkä mittaset veivit sinne tarttee.

    Ja anna mennä vaan, keuliminen on kivaa 8)
    Tosin kovin pitkälle tota mettään keulimista kannattaa kyllä välttää. Rakentelussakin :rotfl:


    Itse asiassa juurikin tollasesta '73 Impalasta tää oma hommakin lähti liikkeelle, yks sellanen risalla isolohkolla ollu tuli hommattua ja tarkoitus oli tehdä siitä suht rankka katuauto mut se päätykin pikkulohkoseks normi cruisailuvehkeeks kun löytykin kiva pikuppiaihio johon se isolohkopata tulikin sit laitettua korjattuna ja piristettynä.
    Oli ihan kiva ja meni 12 sek varttiaikoja mut oli vaan pirun painava (liki 2000 kg) joten hommattiin sille koneelle sit kevyempi koppa eli '66 ChevyII Nova ja sit keksittiin että vaikka koppa kevenikin niin sais se isolohko oikeestaan olla siinäkin vielä isompi ja tehokkaampi ja seuraavana kesänä taas vielä vähän isompi ja tehokkaampi ja sitä seuraavana kesänä taas sama juttu ja sitä rataa :rotfl:
    Eli tervetuloa vaan kerhoon, ei tartte miettiä mihin vapaa-aika ja rahat katoaa :poff:
     
  11. Impalala

    Impalala 3rd gear

    Hah, joo sulla taitaa olla hiukan pidemmälle keulinu harrastus :D kunhan sen noillakin osilla saa kasaan,niin liikkuu kyl ihan riittävästi omiin tarpeisiin :)
     
  12. Impalala

    Impalala 3rd gear

    Ei oo mitään ihmeempää saatu aikaseks, osia haalittu kasaan jne...

    Tänään hankin "heräteostoksena" carterin 4600hp - pa pumpun, varmaankin riittää tuotto isollekkin kasille...?
     
  13. Impalala

    Impalala 3rd gear

    Tännekin jotain, pitkästä aikaa.

    Lohko tuli muutama viikko sitten haettuu koneistuksesta, nokkalaakerit uusittiin, runkolinja tarkistettiin ja porattiin .030 ylikokoon.

    Tänään tuli toimitettua alakerran liikkuvat osat tasapainotukseen, pääsee hyvällä tuurilla jo ens viikolla kasaamaan.

    Melko tyyristä hommaa kaiken kaikkiaan tämmösen kasin kunnostaminen, en oo hetkeen uskaltanu laskea, kuinka paljon on tähän mennessä kulunu... :D
     
  14. C-barge

    C-barge Gearhead

    Sit ku se on valmis ni laita OD:lle myyntiin! Jos kehtaat yli kaks tonnii vaatia ni todennäkösesti sut pitäis pidättää ryöstöstä! Useimmilla ei oo mitään käsitystä mitä tollasten rakentaminen maksaa, ne kuvittelee et ku summitilta saa remppasarjan 500 taalalla ni se on sit siinä.
     
  15. Impalala

    Impalala 3rd gear

    Juu, niin mäki luulin, ettei tuu kauheen paljoa maksamaan...

    Mut siitä vaan tekemään jokainen, joka epäilee, ettei tommonen tosiaan voi "niin paljoa maksaa", mulla pelkkiin osiin menny rapiat pari tonnia, eikä ollu kaikki edes uusia :odroll:
     
  16. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Ja jos homma ja innostus karkaa oikeesti lapasesta niin tohon osien hintaankin saat varautua laittamaan vielä yhden nollan perään :rotfl:

    Mut hyvältähän ton sun homman eteneminen ja tekeminen vaikuttaa niin että ens kesänä pääset sit varmaan kaduille naatiskelemaan mukavan isolohkon riemuista 8)
     
  17. Impalala

    Impalala 3rd gear

    Kiitosta vaan! :)

    Itte asiassa olis tarkoitus mennä autolla huhtikuun lopussa pidettävään Hot rod&Rock show´hon Tampereelle, eli vähiin käy aika, ennenku loppuu :D
     
  18. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Tonnehan on vielä aikaa, ei mitään kiirettä :poff:

    Eipähän oo ihan yks tai kaks kertaa kun itekin ollaan lähetty kevään eka tapahtumiin (ACS tai toi Tampere) niin että hirmu loppukirillä edellisenä päivänä auto on ollu talviremppojen jälkeen eka kertaa taas sen verran kasassa että sen on päässy käyttämään konttorilla tai oikein tiukoille mentyä haettu sieltä silloinkin vaan 5 min ennen konttorin sulkeutumista puuhakilvet ekaa reissua varten :rotfl:
     
  19. Impalala

    Impalala 3rd gear

    No juu, itellä ei oo niinkään vastaavia kokemuksia :D
    Mut sinällään kyl ihan kiitollinen tilanne, että auto on katsastettu ennen seisontaan laittoa, joten saa ajella ihan huoletta lokakuuhun saakka :wink: :wink:
     
  20. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    ^Toihan on hieno juttu kun pääsee sit heti cruisailemaan kunhan saa auton kasaan ja mikä tossa on vielä mukavampaa ja hommaa helpottavaa on tietty sit se että autoa uskaltaa käydä kokeilemassa rempan loppuvaihteessa huoletta ilman että pitäs koko ajan tsekkailla ja varoa virkavallan puuttumista tohon tuiki tärkeään testaamiseen ja säätämiseen :rotfl:
     

Kerro tästä muillekin!