bbc396 kunnostus/piristys

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja roku65, 18.4.2004.

  1. roku65

    roku65 Gearhead

    Löytyskös täältä kokemusperäistä tietoo 396
    ovalin rakentamisesta.Lähinnä kansien kunnostus ja mitä niille kannattas tehrä?
    Mosa tulee painavaan B.kori coupeen,loota orkkis pg(5-Levy)ja 3.31 ruuvi,joten vääntöö tarvitaan.Alakerta vakio 2bolt 10.25.Nokka xe250 laahuri.kannet 702 -65 ovalit.Kannattasko imu kasvattaa 2.19 kokoon ni sais seetin oikeeseen muotoon,kanavahan on varsin iso 2.06 venaan nähden,tosin pakonenhan se näyttäs enempi tukkonen olevan?(n60E/I ratio)
    Kaivaako malja jouhevammaksi,häipyykö bottom end moisilla muutoksilla
    Venttiilit:voiko käyttää rosterivenaa valuohjurissa,vakiopakovena lienee joku rost.seos?.BBC:hän on vaihdettavilla ohj.
    Keinut?Magnum rullapäät?oikeet rollerit
    1,7/1,8? Sopiiko mitkä mallit vakio peltikoppien alle.On varustettu ilmastoinnilla ja muutenkin orkkislook on tässä yhteudessä paikallaan.Tarkotus ei
    ole ajaa "rallia"vaan ihan ruisata,mutku
    pannu on levällään niin vois koittaa houkutella jonkun heposen samalla?
     
  2. roku65

    roku65 Gearhead

    Oli vissiin hieman tyhmä kysymys...koetan tarkentaa.
    -Voinko käyttää esim Manley race flo venttiiliä BB:n vakio rautaohjaimessa?Yleensähän ohjaimen "korjaus"tehdään esim.K-line holkilla,mutta isossa seevyssä on vaihdettavat ohjaimet (vrt SBC.)
    -Onko hyötyä rullavipoista näin miedolla nokalla 0470" nosto.Keinuvipusuhde?
    -Kannattaako kannet jättää "pieneen" isolohkoon mieluummin vakioksi kun tavotteena on hyvä momentti alle 5000rpm?
    (venakoko/bowl area)
    saa heittää kommenttia...
     
  3. Anonymous

    Anonymous Guest

    kysymys ei ole ollenkaan tyhmä, tietoa vaan ei taida täältä löytyä. Mäkin vaan arvailen:

    kanavakokoa tuskin kannattaa kasvattaa, mutta pieni siistintä ei haittaa

    rullavipoista ei tolla nostolla hyötyä
     
  4. roku65

    roku65 Gearhead

    itsekään en usko rollereista hirveetä tehohyötyä tässä yhteydessä olevan,mut keinut on jokatapauksessa laitettava uusiksi niin...1.8 vipalla sais nostoo enemmän,josta isolohkokansi kai "tykkää" durationin silti pysyessä pienenä=hyvä momentti.monesti näkyy sevyn vakiokoneissakin peltivippojen puolipallo kaivautuvan saatikka kovemmilla jousilla.
    Ohjari matskupulma vaikea pala monelle koneistamollekin.kertokaa kuka osaa bb chevat
     
  5. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Rullapää peltivipat mahtuu orkkiskoppien alle, korkeintaan drippereitä joutuu vääntelemään. Mä en lähtis kasvattamaan venakokoa vaan kanavat siisteiksi ja tarkoitukseen sopiva nenä niin että toimii alhaalta.
    Mulla on 427, th400, sama välitys ja painoakin kait saman verran.
     
  6. WBBC

    WBBC Double Gearhead

  7. roku65

    roku65 Gearhead

    Kannet täysin tehtaan jäljiltä.Seetit ei syvällä paitsi pako 45tiivistys jo 3mm leveä.Imun sisempi 70kulma tai pyöristys ei onnistu,koska tiivistys 45 aivan sisäreunimmaisena,vaikka venttiilissä tiivistys lähellä ulkoreunaa!(olipas vaikeasti selitetty heh.)Siis imuvena liian pieni kanavaan nähden,mut onko käytännön hyötyä tätä korjata vääntomosassa iommalla venalla?
    Saako jostain ohuita peltikannentiivisteitä
    isolohkoon?`Felpro "käy kaikkiin isolohkoihin"pahvit kasvattaa aika paljo quench etäisyyttä ja reikäkin on 454 mittaa.
     
  8. jaszu

    jaszu Gearhead

    http://www.sdpc2000.com/cart.asp?action ... 77&pid=725

    Nuokin on tarkoitettu tietysti 454:n poraukselle.

    Mä en usko että alavääntö pelkällä venan ja istukan suurentamisella kärsii, isommalla venttiilillä saadaan pienille nostoille lisää virtausta.
    Eriasia on mikä ko. tapauksessa on lopullinen hyöty.
     
  9. MopoMies

    MopoMies Gearhead

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: MopoMies 2004-05-27 20:45 ]</font>
     
  10. roku65

    roku65 Gearhead

    kannet on closed tyyppiä n100cc palotila,viimeset numerot 206(muistin väärin).Niinhän se vena lähenee sitä seinämää,eikä voi oikeen seinää kaivaa kun tippuu rutut.CR mielestäni syytä olla suht korkea vääntömosassa(kin)(hyvä bensa meillä).Lohkoa dekkaisin mutta ku häviää mätsinkinumerot-siksi ohut pahvi.Parempi ois rakentaa 454-502 isoon koriin(rahakysymys)!
     
  11. -TH-

    -TH- Gearhead

    rosteriventtiili rautakannessa vaatii AINA pronssiohjurin. Rst-vena leikkaa kiinni ja pahimmillaan koko kone on hetkessä romua.
     
  12. roku65

    roku65 Gearhead

    Olen kuullut tuosta leikkaustaipumuksesta minäkin,mutta laatu rst venttiileissä on kromattu varsi.Vai onko kysymys suuresta lämpölaajenemisesta.Aiemmin olen käyttänyt K-linea,kuluu vaan yllättävän nopeasti.
    Tietenkin esim,rauta trw-vena kävisi tässä
    hyvin,pienellä muoto modifioinnilla?Kierroksethan varsin pienet.
     

Kerro tästä muillekin!