Beauvillen perä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Hd-hippi, 7.4.2004.

  1. Hd-hippi

    Hd-hippi Gearhead

    Mulla on tuossa jouten moinen täysin ehjä taka-akseli jarruineen.
    Nyt pitäiskin saada vähän tietoa että mitähän tollaisen arvo on?
    Auto mistä tää perä on otettu on malliltaan Beauville Sportvan G30 Sportvan-78.
    Perä on ns. "täyskevennetty" malli eli vetoakselit saa irti pyöriä irrottamatta ja välitys on joku aivan helvetin tihee ja pyörät tulee 8:lla pultilla kiinni.
    Irtoiskohan hyviä hinta/malliarvioita näillä tiedoilla.

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: Hd-hippi 2004-04-07 11:24 ]</font>
     
  2. Anonymous

    Anonymous Guest

    No se on 14-bolt täyskelluva.. Haes googlela 14-bolt GM .. löydät tietoa ja osviittaa hinnasta..
     
  3. OMG

    OMG 1st gear

    auttakaa tiedotonta eli miten toi "täys kelluva" 14-bolt perä eroaa "normaalista" perästä,kiinnostas vain tietää ovatko nuo vaihtokelpoisia keskenään.
     
  4. SamiL

    SamiL Gearhead

    Täyskevennetyssä perässä paino ei kohdistu ollenkaan vetoakseleihin. Pyörännavassa on kahdet laakerit vähän samaan tapaan kuin etupyörissä. Normaaliperässä auton paino lepää vetoakselien laakereiden varassa. Veikkaisin välityksen olevan 4.10. Se oli suunnilleen kaikissa tuon ajan G30 Sportvaneissa.
     
  5. dodge00

    dodge00 3rd gear

    Mutta ei kaikissa. mulla oli 3,75 välitys g-30 van -78. hintaan vaikuttaa oleellisesti onko välitys 4,10 vai harvempi lukolla vai ilman. välitys on helppo tarkistaa. lukee selkeinä numeroina isossa rattaassa ne vaan jaetaan keskenään.
     
  6. Anonymous

    Anonymous Guest

    Kyseinen perä on mallia:itsekantava...saivarteluahan tämä on,mutta silti.
    Rakenne on sama kun kuorma-auton perässä.
     
  7. Hd-hippi

    Hd-hippi Gearhead

    Tälläinen koodi valusta löytyi: CFD ja alapuolella numerosarja 24 3377823
     
  8. Hd-hippi

    Hd-hippi Gearhead

    Tälläinen koodi valusta löytyi: CFD ja alapuolella numerosarja 24 3377823
     
  9. SamiL

    SamiL Gearhead

    Jotenkin tuntuu eri koodilta kuin se mitä haen. 3-kirjaiminen koodi pitäisi olla stanssattuna oikeanpuoleisen akseliputken päällä n. 15-20 cm perämurikan kotelosta pyörään päin. Varo ettet raaputa sitä pois.
     
  10. illi

    illi Gearhead

    Ite myyn noita n.450e/täyd. akseli, eivät tahdo mennä juuri ton välityksen tiheyden takia kaupaks. Mut toi on vaan mun hinta/pyynti. Pääsiäisenä myin -95 vanista semifloating akselin 450e. Saman akselin voit myydä myös uudempiin, jos joku kysyy, mulla on toi sama -94 rojektissani tehdasasennettuna. Käy myös ilmeisesti uudempi koriseen suoraan, ainakin perus osat on samat.
     

Kerro tästä muillekin!