BEAVER ROCKER

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja Pate-68, 8.8.2012.

  1. Pate-68

    Pate-68 3rd gear

    Rocker on ollut mun tallissa jo vähän aikaa kun se ei mahtunut fyyran tiloihin no nehän paloi noin kuukausi sen jälkeen kun vein rockerin pois.Mun piti kunnostaa se mutta ei sitten lötynytkään kavereita mukaan pari kertaa on ehdotettu jotain ammattikouluakin joka sen kunnostas siitä sais nuoret ja koulu julkisuutta V8 on luvannut tehdä juttun siitä autoon on kunnostettu 428 ford motor laatikko ym. sälää Tarkoisushan on että auto olis sellainen kuin silloin 70-luvulla kun sillä ajettiin ja nyt sillä vedettäs vaan näytöslähtöjä.Jos tiedät jonkun jota projekti kiinostas laita viestiä
     
  2. supo

    supo Double Gearhead

    Laitettu yv:ttä
     
  3. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    Mahtavuutta! Myös Footbait Cortina on myynnissä täällä ylhäällä mikäli jotakuta sattuu sekin kiinnostamaan.
     
  4. Putte

    Putte 1st gear

    Puhuitko Pate aiheesta Ylösen Matin kanssa nitroissa. Hänellä olisi kiinnostusta ja tulossa kuulemma talliin tilaa.
     
  5. Pate-68

    Pate-68 3rd gear

    Olen puhunut matin kanssa jo viime vuonna asoiata mutta vasta kun cortina lähteee mun säilöstä uskon että joku tekee jotain.Mulla on yks toinen projekti joka vaatii nyt tilaa Japan vanha Fanny car koppa josta pitäs tulla auton näkoinen maamerkki ja japan muistomerkki alastaroon mutta siitä myöhemmin enemmän.
     
  6. Pate-68

    Pate-68 3rd gear

    Nyt olis niin että vanhat kisagurut kuopiosta alkaisivat laittaa rockeria kuntoon mutta auto on loimaalla yksi kuljetusfirma lupas kyllä hoitaa auton kuopioon mtta kun tuli aika noutaa auto alettiin pyytää rahaa ja kuten tiedätte niin mikään ei saa maksaa oikein mitään eli jos on ideoita miten auto menis supon ja matin hellään huomaan ja vieläpä halvalla niin ilmoitakaa fyyra maksaa kyllä polttoaineet.Itse veisin trailerilla mutta renkaat on mallia kesä kun en käytä sitä talviaikaan
     
  7. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Tsemppiä Kuopijoon, toihan oliskin melkosen hieno homma jos toikin Rottiina nähtäs vielä radalla 8)
     
  8. mceläin

    mceläin 1st gear

    soita pate mulle ni katotaan saatasko se keksintö jenkaperse savolaisille. t ds 342 0400142868
     
  9. supo

    supo Double Gearhead

    En tiedä noista vanhoista kisaguruista mutta lupasin Ylösen Matille olla projektissa mukana.Nyt koitettu olla ahkerana omassa kisaprojektissa eli Camaroa purettu/huollettu/tilattu uusia osia jne ja homma jatkuu Spet ryhmässä tulevana kautena.Sitten kun saadaan Cortina Matin talliin niin näkee livenä mitä/miten saadaan se takaisin radalle/näytille eli selviää mitä pitää tehdä/hankkia että BEAVER ROCKER kumit savuten on radalla!!
     
  10. C-barge

    C-barge Gearhead

    Ainakin siis muutama "vanha sotaratsu" olis jollain aikataululla tulossa radalle. Oishan se hienoo nähdä noi taas yhdessä joku päivä, eikä lisäkään ois pahitteeks!
     
  11. heikkisj

    heikkisj Gearhead

    Jos saatte ennen joulua sen sinne Savoon niin lupaan yrittää käydä katsomassa. Viimeksi olen nähnyt sen Hangon katuautokisojen varikolla aika monenmonta vuotta sitten...
     
  12. Pate-68

    Pate-68 3rd gear

    Mä menin ekalle luokalle kun Rockerilla ajettiin ekaa kertaa mutta kunnostaisin sen itse taidot vaan ei riitä ihan kaikkeen.Sehän on vaan tarkoitus entisöidä 70-luvun sääntöjen mukaiseks ja sit polttaa kumia näyttää jengille millaisilla laitteilla ennen ajettiin ei ollut tiedonkeruuta vain kynä ja paperia ei ollut kromimolu runkoja eikä edes kunnon jarruja mutta miehet oli silloin rautaa ja kaikilla oli varmasti hauskaa.Olen jutellut monen kanssa projektista ja kaikki kertoo että Rocker oli aikoinaan yks niistä vehkeistä joista puhuttiin ja joista moni on saanut kipinän omalle harrastukselle ja kaikki haluais vielä nähdä vanhat nostalgia autot baanalla mutta juuri kukaan ei ole valmis tekeen asian eteen mitään kyse ei olis mistään kalliista jutusta mitään uutta osaa ei ole tarkoitus käyttää vaan niillä mitä nurkista löytyy tehdään niin se on tehty alunperinkin ja jos muutama tyyppi innostuis asiasta sellasen projektin tekee valmiiksi muutamassa päivässä kaikilla vaan on niin saatanan kiire nykyään.Mutta pitää kai vaan viedä auto savoon ne opettaa sen puhuun ainakin savoa jos ei muuta.Pitää vähän potkia teitä että saa keskustelua aikaiseksi!!!!!
     
  13. Putte

    Putte 1st gear

    Onhan tuo Rockeri siinä mielessä merkittävä, että se on kuitenkin ensimmäinen tässä maassa tehty oikea drag race kilpuri.
     
  14. homer

    homer Double Gearhead

    Aihetta kuitenkin sivuten. Mikä oli sitten se seuraava? Jos nyt rajattaisiin stanut pois, ne kun taisivat olla tuolloin esihistorialliseen aikaan ihan katuvehkeitä.
     
  15. heikkisj

    heikkisj Gearhead

    Saab Sonett -CA? Acadian Beaumont 1965 -SA?
     
  16. mr.smallblock

    mr.smallblock 1st gear

    suattasha tuota asettoo oman vuatimattoman panoksesa yhteise asija hyväks joenae talaven hiljasina iltoena...siis mikälj nämä työperäset kiirreet jollonnii hellittäs...ilimotelkee jos moparjloesta kaeke tietäv
    ästä(huomatkkee vuatimato olomuoto 8) olis jottae apuva...


    nollaneljjäsattoosataviiskymmentäkolomekolomekolome


    JO
     
  17. luppes

    luppes 1st gear

    Joo, Rockerin ensiesiintyminen -76 Keimolassa, -77 kevään Keimolan kisassa
    ensiesiintyi Ekin Sonett joka oli hankittu projektina Ruotsista Olavi Knuutiselta, eli kori ja runko , mottina toimi joku isolohko Ford, aiemmin kuvittelin sen olevan Rockrista, mutta Jokkehan ajoi -77 Räyskälässä tällä tekniikalla. Seuraava Suomalainen täys kilpuri taisi tosiaan olla Jaffun Acadian (SA), sitten Kottenin Hitlers Revenge(SA), Jampan Valtteri (SA), Ilmosen -56 Chevy(SA), Ahdin T-Ford (CA).
    Ahokkaan Masan Ruotsista hankkima Celica (CA).

    Sonetin runko ja siihen Aatun suunnittelema -71 Eldoradon lasikuitukori
    löytyy tällä hetkellä Golden Classic Cafesta.
    Sonetin koppaa oon ttääläkin udellut tais jossain olla jopa myynnissä,jos joku tietää niin kertokoon.
     
  18. homer

    homer Double Gearhead

    Entäs Wheelie wagon?
     
  19. heikkisj

    heikkisj Gearhead

    Lupelle lähtee kohta yksityisviestiä...
     
  20. väsynyt

    väsynyt Gearhead

    taitaa olla edellisellä ajajalla!
     

Kerro tästä muillekin!