Bedford Blitz

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja BBTKA, 9.2.2004.

  1. BBTKA

    BBTKA 1st gear

    Moi!
    Minkälaisia koneistoja olette laittaneet blitzeihin? dieseleitä lähinnä. Ostin tommosen, koneena siinä opelin 2-litranen, mahtaneeko se olla sama kone kuin siihen on suunniteltu?
    Mutta on kyllä melkoset saundit sisällä kun ajaa täyttä vauhtia eli 80km/h, et jotain kyl olis paikallaan tehdä :) Onko se sitten jonkinsorttinen vuoraus vaiko koneenvaihto? Ajaessa ei kyllä usko, että minkäänsorttinen äänivuoraus peittäisi tuota ääntä, heh..
    Ja toiseks, minkäsorttista rengasta olette laitelleet?
     
  2. makke

    makke 1st gear

    Bedfordeihin on laitettu jos jonkinmoisia koneita, erilaisia dieseleitä, bensana Chevyn suoria bensakutosia ja onhan V8:jakin.

    Alussa CF:ssä oli joko Vauxhallin OHC bensakone kooltaan 1.6, 1.8, 2.0 tai 2.3. Dieseleinä Perkins ja kookkain oli 2,5 l.
    70-luvun alussa tuli sitten taantuma ja hyvä Perkins diesel korvattiin Opelin dieselillä. Siis tuolla bansa CIH:stä muokatulla Rekordeistaklin tutulla koneella. Ensin ne oli 2,1 l ja sit 2,3. Laiskoja ja äänekkäitä molemmat. Turbona niitä ei Bedford CF:ssä ollut; mutta on sellaisia Suomessa asennettu.

    Jos kone skulaa ja suorituskyky vastaa odotuksia, niin mitä sitä konetta vaihtamaan. Vähän LKN7 pikimattoa lattiaan ja koneenpeittoon, niin johan hiljenee kabiini.
    Vaihdelaatikosta yleensä se suurin meteli tulee, ainakin jos looda on ZF suorahampainen.

    Ja renkaat... C renkaat tietysti. Mulla on ollut noissa työkaluissa 185-195 korkeaprofiilisia joko 6- tai 8-kankaisina. 6-kanainen riittää kyllä kantavuuden puolesta.
     
  3. TeeTee

    TeeTee Gearhead

    Bedford oli vekkuli peli Opelin 2-litraisella bensakoneella. :wink: Ajelin sellaisella pari vuotta, vaihdoin bensamyllyn alkuperäisen Opel-dieselin tilalle ilman suuria muutoksia. Konekoppaa piti levittää, jotta kaasari mahtui mukaan.

    Kaasarina oli joku erikoinen Solexin tupla, jossa molemmat kurkut toimi yhtäaikaa, soppaa se vaan imi ihan liikaa. Alkuperäisillä välityksillä kaappi kyllä kiihtyi ihan mukavasti. Ja putki oli sen verran suora, että sivustaseuraajia kiihdytysmetelit hirvitti... näin mulle kerrottiin jälkikäteen.

    Renkaina pyöri BFGoodrich ja General 225/60-14 kokoisena Mangelsin erikoisvanteilla.

    Mut tuo oli joskus kauan aikaa sitten, kun piti vielä kasata pikkurahalla kaikkea romua yhteen. Vieläköhän kyseinen kaappi on hengissä, muistaako joku nähneensä? Lienee jossain Järvenpää-Helsinki akselilla. Seuraava omistaja maalasi sen kolmiväriseksi - keula sininen, keskeltä harmaa ja takaosa punainen. Takaovet hitsattu umpeen, keulalla "putki"maski, isot kantikkaat valot ja upotetut vilkut yms...

    Ei sillä, että olis ikävä, mutta uteliaisuudesta...
     
  4. Anonymous

    Anonymous Guest

    Sitä meteliä voi yrittää torjua monin keinoin onhan väliseinä paikallaan ja tiivis? konekopan paikallaan pysyminen tiiviisti on tietenkin se tärkein juttu. pääosa peetun melusta on rakenteellista ja sen kanssa on vaan opittava elämään.
     

Kerro tästä muillekin!