Bel Airit & Impalat harvassa?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Yogi, 27.7.2005.

  1. GM60

    GM60 Gearhead

    Kysäseppä Sahalalta.Purkanut 59:si Flättärin.
     
  2. mörkö

    mörkö Gearhead

    On kysytty jo, ei oo..
    Muistaakseni myi yhden viisysin kokonaisena muutama vuosi sitten.
     
  3. Fleetline

    Fleetline Gearhead

    Puuttuuko lasi kokonaan kehyksineen vai onko vaan rikki. Kuttilan Autolasi tekee niitä edullisesti. Eilen hain uudet sivulasit -57 Linkkiin. Vanhojen lasien perusteella kahden päivän toimitusajalla.
     
  4. mörkö

    mörkö Gearhead

    On vaan rikki ja risa on paikallaan...
    Kuittilan lasiin ollaan varmasti yhteydessä.
    Kiitos vihjeestä...
     
  5. patmopile

    patmopile 2nd gear

    Teetin omaan viisysiin kankkulassa jossain lasi liikkeessä kaikki sivulasit, hinta oli 15€ per ruutu.
     
  6. mörkö

    mörkö Gearhead

    No hyvä ettei klasista tule kaverille ongelmaa....

    Oli muuten Tradepartsilla Haminan lähellä Sallassa myynnissä hyvä punainen 63 Impalan ratti, joku keskiö uupui ja 100€ hintaa.... 8)
     
  7. lokkali

    lokkali 1st gear

    Löytyiskö keltään 66 impalaan kylki listoja etulokareihin ja lokasuojien päihin? :odroll:
     
  8. T5

    T5 Gearhead

    Eilen ajeltu ensimmäiset ajot Bel Airilla.
    [​IMG]
    Vaimo hiukan kaipailisi tehostimia, mutta menee se ilmankin. Leimankin insinööri lätkäisi eilen paperiin ja sanoi, että ei ole ennen moista konetta tai laatikkoa nähnyt.

    Kattoverhoilun yksi lista on jäänyt jonnekin matkan varrelle, joten olisikohan kellään semmoista ylimääräisenä? Kyseessä on tuo takalasin ja kattoverhoilun välinen lista.
     
  9. Bluestone

    Bluestone Double Gearhead

    348 cid + Turboglide ?? :D
     
  10. T5

    T5 Gearhead

    Tuo on tosiaan tuommoinen outo tapaus. Otteessa löytyy edellisenä rekisterinumerona Ahvenanmaan rekisterinumero. Kilometrimittarilla varustettu, eli joko orkkiksena tilattu Ahvenanmaalle tai tuotu Kanadasta?
     
  11. T5

    T5 Gearhead

    tarvetta olisi seuraaville osille:

    *kattoverhoilun ja takalasin välinen kattolista
    *kuskin puoleinen sivulista. Myös mahdollisesti 2 ovisen tolpan lista passaa?
    *alatukivarren puslan pultti prikalla
    *ylätukivarren puslan pultti prikalla

    -60 Bel Airiin
     
  12. ViLU

    ViLU Gearhead

    Alkoi tossa omassa Impalassa ärsyttämään, kun konepelti ei pysynyt ittekseen auki vaan piti laittaa aina kapula väliin jos meinas konehuoneessa jotain touhuta. Tutkin hieman niitä saranoita ja toisen yksi varsi oli ainakin vääntynyt sekä niittejä löysällä. Suoristin varren ja hitsailin niittejä kiinni. Toiminta parani hieman, mutta ei vieläkään pysynyt auki. Tilannetta vaan pahensi, kun menin rasvaamaan saranat. Onhan ne alkuperäiset jouset jo venyneet sen verran ettei toimi senkään takia.

    Tänään pyörähdin Motonetissä ja huomasin siellä vetojousia joista sain idean, että jos laittais uudet jouset vanhan sisälle. Ostin jousiparin 120X30X3,0mm joka mahtus nätisti sinne vanhan jouset sisään. Nyt toimii konepeltikin niinkuin pitääkin :)
     
  13. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    Kannatta ViLU tarkkailla niitä saranoita, mun kokemuksien mukaan saranat väsyy aika tavalla... Omasta ´63:sta meni toinen sarana yhden tapin juuresta kokonaan poikki, ja jousi veti koko hoidon ihan mutkalle. Tilasin Classic Industriesilta uudet saranat ja jouset, mutta eivät mokomat jaksa silti pitää peltiä ylhäällä.

    Tosi hieno tuo T5:n Bel Air!
     
  14. ViLU

    ViLU Gearhead

    Onhan ne kovilla, kun pelti on kiinni niin jouset on pingotettuna äärimmilleen. Jos jossain vaiheessa jaksaa niin teen uudet tapit kokonaan.
     
  15. impala67

    impala67 Double Gearhead

    itsellä päinvastainen ongelma; jouset on vanhuuttaan ja ruosteisuuttaan niin tiukat että konepelti menny mutkalle kun sitä on kiinni kiskottu... oon koittanu niitä jousia ahkerasti rasvaille
     
  16. Aleksandra

    Aleksandra 3rd gear

    Hei, mitä papereita ja faktoja tarvitsee katsastuskonttorille kun vaihtaa Impalaan -64 3.8l moottorin ja laittaa sinne 305 5.0l moottorin? Pitääköhän tehdä jotain muuta muutosta autoon?

    Mistähän mahtaisi löytää Impala -64 Shop Manual? Mielellään vaikka pdf:nä kun ei ehdi paljon tilailee jenkeistä tai jos jossain olisi :)

    Kiitoksia tiedosta jo etukäteen :)
     
  17. Bluestone

    Bluestone Double Gearhead

    https://www.dropbox.com/sh/e6y4bdp4z7oa ... %20manuals

    Sun pitää lukea myös tuota 61 shop manualia, 64 on sille vain supplement osa; ts sisältää vain 61 mallista poikkeavat asiat.
     
  18. Jonimac

    Jonimac Gearhead

    http://www.gmheritagecenter.com/docs/gm ... 964+impala

    siinä kaikki mitä tarvitset
     
  19. Aleksandra

    Aleksandra 3rd gear

    Kiitoksia kovasti :)
     
  20. Aleksandra

    Aleksandra 3rd gear

    Mistähän näitä tietoja saisi kun katsastusmies ei ollut vielä tyytyväinen :(

    Impalan alkuperäisen koneen teho, eli kutosen teho?

    Lähteet niihin Impala -64 pdf-tietoihin (kirjoittaja, julkaisunumero)?

    Uuden moottorin alkuperäiset sivut ja julkaisutiedot?

    Miten puretaan mallinumero (eli se mikä oli siinä pdf-tiedostossa ja siinä niitä malleja oli numeroituna)?
     

Kerro tästä muillekin!