Bilteman moottorinosturi

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Työkalut, koneet ja tarvikkeet', aloittaja Olli_, 9.2.2007.

  1. Olli_

    Olli_ 1st gear

    Tarvetta olisi siis otsikon mukaiselle laitteelle ja lähinnä Volvon vinokoneita+laatikkoja pitäisi nostella.

    Itse konehan painaa jonkun 150kg ja laatikko ehkä 50kg siihen päälle.

    Onko porukalla tietoa kyseisestä laitteesta ja onko hintansa väärti? Huomenna käyn hakemassa jos tiedetään tuon kestävän.

    [​IMG]
     
  2. juhapih

    juhapih Double Gearhead

    Hain aikoinaan Motonetin vastaavan. Hieman vielä edukkaampi ja tukevamman tuntuinen...

    "En mie tiiä, mut mie suosittelen..."
     
  3. Mopo305

    Mopo305 1st gear

    Kehuvat,että pultit olis huono laatuisia,kovuus ala-arvoista.Mutta noitahan saa.Muuten varmaan toimii.
     
  4. Olli_

    Olli_ 1st gear

    Voi hyvin pitää paikkaansa. Ostin juuri pilitsun moottoripukin ja siinä pultit on 4.8 kovuusluokkaa. En tiennyt tuollaisia edes olevan.

    Voisi huomenna ostaa vaikka 8.8 tilalle.
     
  5. lepistö

    lepistö 3rd gear

    meillä kerholla just samanlainen nostin sillä chevyn pikkulohkon laatikko paikallaan. ei mitään ongelmaa. ehdoton peli,suosittelen :D
     
  6. Olli_

    Olli_ 1st gear

    Kuulostaa todella hyvältä. Sillä juuri ajattelinkin täällä kysyä kun ihmisillä on noita vähän miehekkäämmän kokoisia koneita.

    Taidan hakea huomenna.
     
  7. Mopo305

    Mopo305 1st gear

    En muistanu kovuuta,niin en maininnu mitää,mutta noinhan se tais olla.
     
  8. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    ostin mätänetin moottoripukin ja siin tuli erittäin huonolaatuiset 4.8 tai jotain pultit mukana. pitää ottaa mitat ylös ja kattoo oisko duunis vastaavii. pultit kannattaa vaihtaa jykevämpiin, ne ei paljoo maksa ja ei rupee paikat menee väljiks. muutenkin suosittelen noihin pieniä parannuksia, jos pultti menee suoraan profiilin läpi eikä sisällä ole holkkia mikä estää kasaan painumista niin joku viritys siihen kannattaa laittaa. muuten ne ajaa asiansa hyvin.
     
  9. sepi 74

    sepi 74 1st gear

    440cid nousee helposti 8) ei oo ku yks mainos "ei se nouse..."
     
  10. niklas_

    niklas_ 1st gear

    MUISTA VAIHTAA ETUFILLARIT !!!!
    pultit tuli läpi pyörän kiinnityspisteestä. oli jotain 1,5mm paksua peltiä :mad:
     
  11. Ct

    Ct 1st gear

    Ääni toimivuudelle!

    Itsellä kiikkuu vastaanvanlaisen nokassa sbc + 350th. Tosin Motonetistä ostetu ja toisen värinen..
     
  12. chevy 34

    chevy 34 Gearhead

    Olen myös aikonut ostaa moottorinosturin... tuo motonetin nosturin luvataan nostavan 1000kg max ja biltema 600kg max. Jotenkin tuo motonetin nostin kuullostaa paremmalta..

    Onkos tuossa motonetin nostimessa ylös nostettavat etuaisat?
     
  13. niklas_

    niklas_ 1st gear

    motonetin moottoripukin päällä luki muistaakseni 450kg. nauroivat et eihän se nyt kestä mitään v8 moottoreita. tehty 150kg moottoreille :eek:
     
  14. chevy 34

    chevy 34 Gearhead

    Kävin tällä viikolla motonetissä ja kyllä siinä nostimessa luki 1000kg vai muistanko väärin? :eek: Hintaa oli 149e ja punainen...

    Siitä en saanut selvyyttä et oliko etuaisat ylöspäin taittuvat?

    Äh sä puhuikkin moottoripukista ja minä taas tarkoitin moottorinostinta...
     
  15. 19Ford59

    19Ford59 Gearhead

    Itsellä on tuo Motonetin punainen moottorinostin. Etujalat taittuu ylös eli on helppo säilytellä. Olen nostellut Fordin ja Letukan pikkulohkoja laatikoineen ja hyvin on kestänyt. Ainoa miinus on että on etujalat niin korkeat että monissa autoissa ottaa tukivarsiin kiinni kun työntää auton alle. Jalat on myös niin leveällä että aina on ollut ongelmia työntää nostinta paikoilleen kun ottaa johonkin kiinni. Ainakin kuvien perusteella nuo Bilteman ja Motonetin nostimet näyttävät aivan samalta laitteelta, en sitten tiedä onko sylintereissä eroja?
     
  16. chevy 34

    chevy 34 Gearhead

    kiitos selvennyksestä.. 8)
     
  17. Tuumer

    Tuumer Gearhead

    Jep. meilla on kaverin kanssa kimpassa hankittu tuollainen Motonetin nosturi ja kokemukset on samansuuntaiset.

    Oon harkinnut sen modaamista, eli siirtäis renkaita sillä tavalla että noi etuaisat ja koko nosturi mataloituisi. Ainakin jotkut merkkivehkeet on huomattavasti matalempia.
    Parissa projektissa on joutunut edestä irroittamaan pyörät että on saanut sovitettua aisat auton alle.
     
  18. Cheyenne

    Cheyenne 1st gear

    Otanko kuvan että motonetin moottoripukki kestää V8-koneen?
    305 on siinä ollut jo yli puoli vuotta...
    Tosin jo kasatessa sitä pukkia meni siitä toisesta eturenkaasta kiinnityspultti poikki...

    Eli ostaa (halvalla)mitä tahansa, niin se on yleensä vain aihio mistä pitää itse tehdä/ vahvistaa toimiva :soosoo:
     
  19. Silvarello

    Silvarello Gearhead

    Noin minäkii oon monesti ajatellu, helpompi, kuin käydä tyhjästä rakentamaan. kunhan ei oo perustavalaatuisia ongelmia esim materiaalivahvuus.
     
  20. Coyote Custom

    Coyote Custom 1st gear

    Mulla roikku 324 Rocket Motonetin pukissa, tuntu notkuvan aika hyvin! Rocket painaa päälle 300kg :poff:

    Nyt kun se on tyhjä, on tarkotus vahvistaa ja hitsata kaik saumat kiinni! :p :
     

Kerro tästä muillekin!