Bilteman moottoripukki

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Työkalut, koneet ja tarvikkeet', aloittaja BonneMan60, 14.9.2004.

  1. Anonymous

    Anonymous Guest

    bilteman pukki

    kyllä se pukki kestää ainakin 350 tiisselin painon ja eiköhän se riitä?
    On kyllä helevetin vaikea käännellä, tarvii apu-ukon että saa konetta eri asentoon. (Tai sitten olen riehunut punttisalilla viimmeise kymmenen vuotta aivan turhaan). Koneen kiinnittämiseen piti katella tallin pisimmät pultit, mutta onneksi ne riitti. Hyvä kikotin hintasuhteessa.
     
  2. kole

    kole 3rd gear

    Joo.!
    Se edellinen oli meikäläinen, en meinaa taas oppia kirjautumaan 8)
     
  3. BonneMan60

    BonneMan60 Gearhead

    joo, hyvinhän tuo Ponun isolohkon kesti !
     
  4. janiluo

    janiluo Gearhead

    Niin, siinä Matonetin vakio 3 pyöräisessä lukee että kestää 350 kg!!! Ne mitkä mä ostin sieltä oli niitä Koivusen 4 pyöräisiä (450Kg) jotka Matonetti myi samaan hintaan (n.30€).
    :odroll:
    - Jani -
     
  5. 6machine

    6machine 1st gear

    Soittelin just eilen US-Partyyn ja sanoivat; että moottoripukkeja saa vasta n. 13.10. Taitaa Koivusen pajalla urakat painaa päälle. Parempi hakea harakiristä parempaan hinta/laatu-suhteeseen.
     
  6. Anonymous

    Anonymous Guest

    Ei lopu Koivusen varastosta pukit, muistaakseni tälläkin hetkellä useampi sata hyllyssä... Taashan sekin tulee syksyn Fixus-lehteen, tarjoushintaa en nyt muista. Mars kysymään paikalliselta varaosa/työkalukauppiaalta.

    Helppoheikki
     
  7. niklas_

    niklas_ 1st gear

    Motonetin moottoripukki.
    pukkia kesti työntää muutaman metrin kunnes molemmat pyörät meni rikki.
    kone painaa jotain 300kg. Pukissa max 450kg.
    en olisi uskaltanut pyörittää sitä konetta.
    motonetin äijä sanoi että ehkä liioittelit vähän.. maksimi ois jotain 150-200kg !!
    onnex ei tippunu lattialle.
     
  8. RockHQ

    RockHQ 3rd gear

    miten ne pyörät hajosi, onko ne muovia siinä?
     
  9. niklas_

    niklas_ 1st gear

    se "kierretanko" millä pyörät ovat kiinni on vaa niitattu kiinni. ja se laakerin "pelti" mihin oli niitattu oli alle 1mm paksu. niitti tuli läpi.
    toivottavasti saatta tosta selville,..
     
  10. Belvedereman

    Belvedereman 1st gear

    Täältä yksi ääni Bilteman moottoripukille. Hintaansa nähden ihan mainio peli, tosin eihän tuo moparin pikkulohko painakkaan kuin reilut 200 kg.
     
  11. Belvedereman

    Belvedereman 1st gear

    Täältä yksi ääni Bilteman moottoripukille. Hintaansa nähden ihan mainio peli, tosin eihän tuo moparin pikkulohko painakkaan kuin reilut 200 kg.
     
  12. RAAKA

    RAAKA 1st gear

    Täältä ei yhtään ääntä noille pukeille kusen niitten päälle.Jos haluut tehdä kaiken vaikeesti ja vaarallisesti niin osta noita "moottoripukkeja".
     
  13. 19Ford59

    19Ford59 Gearhead

    Meillä oli isolohko Fordin kokomoottori kiinni Bilteman pukissa ja hyvin kesti. Ehkä hieman hankala liikutella mutta kestää kuitenkin. Nyt olen hankkinut hieman järeämmän (omavalmiste) pukin ihan varmuudenvuoksi.
     
  14. sami8

    sami8 1st gear

    mulla oli ainakin 305 pikkulohko huoletta kokonaisena siinä kinni ja kesti hyvin....
     
  15. towncar

    towncar 1st gear

    Jotta toi sun typerä lausahduksesi olisi edes jonkin arvoinen niin kirjoita edes mikä on sitten parempi.
     
  16. RAAKA

    RAAKA 1st gear

    Niin mikäkö parempi,tällä hetkellä 2kpl ei kaupanvalmiste koska alle 100€ pukkeja mielestäni ei kannata ostaa koska kokemuksen perusteella ei ole kestänyt ilman vahvistuksia.Sitä et toi lausahdus kuulostaa typerältä johtuu varmasti yhdestä Koivusen maahantuomasta moottoripukista josta Chevyn pikkulohko putosi surkeinseurauksin pakosarja(peltiset),venttiilikoppa(alumiini) ja kaasari vaurioitui,koska kone oli jätetty pukkiin yön yli(illalla kasattu)aamulla oli lattialla.Pukki murtui tämä pysty tanko alapäästä.Nykyiset pukit on ammattihitsari tehnyt ja kestää Scanian 11 litrasen koneen(testattu).Olen myös mainostellu täälläkin näitä pukkeja mutta eipä ole ollut mielenkiintoo porukoilla mutta korjaamoille näitä on mennyt valmiiksi maalattuina pyörät alla 120€ hintaan.
     
  17. helppoheikki

    helppoheikki Gearhead

    Niinkin vittumainen kuin Raakan tapaus onkin - en yhtään ihmettele että asenne on tuollainen - niin täytyy muistaa että se on yksittäistapaus.

    Kaukoidässä valmistettujen tuotteiden yhteinen huono puoli on laadullinen epätasaisuus. Tämä koskee paljon muitakin kamoja kuin moottoripukkeja. Kiinassa suurin osa työvaiheista tehdään kuitenkin edelleen käsin koska työvoima ei siellä maksa käytännössä mitään. Silloin saattaa tulla näitä että sauma ei olekaan palanut täysin läpi tai se on himpun verran sivussa. Paska homma.

    Noista kiinanpukeistakin saa varmasti kestävät kun hitsaa niihin itse kasaamisen jälkeen vinotuen yhdistämään vaaka- ja pystypalkin.

    Ja kyllä ne mokaa kalliimpienkin tuotteiden valmistajat; olen nähnyt mm. AC:n hallitunkin joka oli ratkennut liitoksistaan kun tanskalaisen hitsausrobotin sauma oli osunut kolme milliä sivuun maalistaan. Enempi siitä huolestuu kuin kiinalaisen käsityöläisen mokasta, koneellistetussa tuotannossa virhe saattaa olla koko tuotantoerässä eikä vain siinä kappaleessa minkä tekemisen aikana kinkki huitoi kärpästä pois hitsausmaskin sisältä... No, tuossakin AC:n tapauksessa asia tutkittiin ja virhe oli vain siinä yksittäiskappaleessa.
     
  18. BRC1

    BRC1 Gearhead


    Suurin ongelma moissa bilteman yms halpispaskis moottoripukeissa on aneeminen työskentely korkeus.Tosi mielekästä ajoitella nokkaa tms jotain aikaa vievää selkäkyyryssä! Toiseksi notkuvat jo rautakannellisen pikkulohkon kanssa ,koneen pyörittäminen sujuu kaikkea muuta kuin jouheesti ja jos sattuu olemaan ne pyörät alla niin menevät viimeistään isomman koneen alla littaan .Siinä nyt aluksi noita epäkohtia noista motonet/biltema/uspartshalpis moottoripukkien kanssa. Jatkoksi voi lisätä käpälien ja niiden kiinnitysmateriaalien heikkous/ainevahvuus.Ei mitään toivoa saada konetta niin ulos että vauhtipyörä voisi olla paikoillaan jotta voisi vaikka startin shimmailla siinä samalla.


    Muutama kymppi lisää ja teetä koko systeemi mittojen mukaan tarpeeksi vahvoista materiaaleista,taustalevyllä johon jyrsitty kunnolliset liikeradat jotta itse käpälät pystyy säätää koneelle kuin koneelle. Alle neljä rengasta jottei kippaa huonollakaan pinnalla niin siitä pukista on iloa seuraavankin koneen kanssa.

    Ja towncarille vielä;kaikki se mitä hymy suin "takuun" kanssa mainostetaan ei todellakaan takaa laatua ja toimivuutta. Vanha sanonta "köyhän ei kannata halpaa ostaa" pätee todellakin näissä halpis roinissa.

    Ps Bilteman "hd" sinipunaiset kolmijalka auton pukit on muuten parhaat mitä ole koskaan nähnyt ,tukevat ja korkeutta riittää! Suosittelen 100 kertaa mielummin kuin turata itse.
     
  19. Ylli

    Ylli Gearhead

    Itse olen omatekoisen kannalla, saapi just semmosen kun haluaa! Tosin kaikilla ei ole semmoiseen mahdollisuutta! Omani on mitoitettu pituuteni 200cm mukaisesti, 2 kääntyvää pyörää ja 2 kiinteää (etupää 800mm ja takapää 900mm leveä), ei heilu vaikka kääntää ja vääntää muttereita/pultteja kun on vielä "tassut", joiden varaan pukin saa kun sitä ei tarvitse liikutella! Ja koneen etupäähän laitoin säädettävän etutuen (vaikka luotan saumoihini), koska jotenkin näyttää/tuntuu hurjalta kun BBC on kaikkine apulaitteineen kiinni vain takapäästään!!

    PS. Mutta pakko myöntää, ettei pukki syntynyt ihan parissa tunnissa.....
     
  20. Anonymous

    Anonymous Guest

    No kyllähän toi mun typerä purkaus kuuluisi jonnekin muualle mut oli huono päivä ja känni kohdallaan(selitys).Jos kertois taustaa tapauksesta joka makso paljon rahaa mutta myös kaveruuden.Tää tapahtui kauan sitten vuonna 87-88.Itellä oli tommonen pikku pirtee(laiska) Nova ja sillä stadissa päristelin huomasin useasti yhden punaisen seiskytalun Corveten(oli montaki) jonka kanssa pari-kolme kertaa otettiin kisaa ja aina minä pesin veten(uskokaa vaan).No kerran Leppäsuolla(ESSO) parkissa ollessani tuli tämä Vette pihaan ja kuski lähti tulemaan kohti(olin varma et ohtaan lyönti alkaa) ja osottautui mukavaksi hemmoksi juotiin kaffeet ja naurettiin meitin kisa touhiulle.Tämä tapahtui syksyllä ja siinä talven mittaan nähtiin ja kaverattiin tietysti aina puheet autoista.Keväällä-88 hän halusi lisää tehoo koska varmaan halusi antaa takaisin viime häviöt ja minä tietysti auttamaan(koska hän ei tiennyt virihommista paljoo) no muutku tuumasta toimeen.Minä neuvomaan vauhtiputkien valikoimia mitä hommataan vahvempaa ristikkoo vetarii ym:laatikko Hussolle ja kittii peliin,moottori puolen lupasin purkaa ja kasaa hän mukana ku halusi oppia mitä tommonen 350 pitää sisällä no eihän tossa L-48 Vetessä ole kyllä mitään vaan 220hp.No minä tietysti kaikki suhteet peliin ja kannet Ikävalkon Masalle (Hi Car) ja vauhtikaupan myyjille vonkuumaan alennuksia koska tavaraa ostettiin ja paljon.Koneesta ala kerta uusiksi takoakselii veivii mäntää jakopäätä nokka ja vaikka mitä,kaveria jarruttelin älä nyt helvata osta älyttömästi kaikkee ku innostu.NIIN tää surullinen moottoripukki joo olin sen ostanut Hakkilan Harakiristä(jokainen joka siellä on asioinut tietää varmaan et kaikki kestää mitä vaan) tähän rojektiin oli tuhon tuoma.Vette oli kasauksessa uutta palikkaa paikallaan vaan kone vielä puuttu no kimpassa laitettiin pataa nippuun kun hänen piti lähteä ja minä lupasin kasata koneen kyllä piti olla tarkkana ettei mitään mene v,,uiksi ja rupes helpotus tulemaan kun kannet kiristin niin vieläkin kone pyörii,imusarja paikalleen ja UUSI Holley,nostoketjut valmiiksi aamuu varten.NO mä laitoin UUDET alukopat ja UUDET peltisarjat ihan vaan siksi et kun tulemme aamulla niin jokainen tietää sen ekan tunteen(toka sitten kun käy) kun näkee paketin.Niin näky oli kaikkee muutakun mukava.Saatiin kyllä kone paikalleen vanha rokkiorkesteri ja vanhat venakopat paikalleen ja käyntiin pakolliset sisään ajot ja uudet öljyt sisään eikun koeajolle no minä en kelvannut mukaan mutta eipä hänkään ole vieläkään tullut koeajosta,et sen pituinen se.
    Nimiä en rupee kertoo se joka tapauksen tuntee niin kertokoon.
    ps tämä ei ole sama Vette jonka omisti Jukka.A se onnistui huomattavasti paremmin.
     

Kerro tästä muillekin!