Binar 5s lämmitin silveradoon

Ketju osiossa 'Lisälaitteet ja -varusteet', aloittaja Pohjoisenpoika, 29.9.2019.

  1. Pohjoisenpoika

    Pohjoisenpoika 1st gear

    Tuli osallistuttua ilmastotalkoisiin:) ja ostin käyttöautoksi v.2007 Chevy Silverado 6.6 duramax diesel.
    Onko muilla kokemuksia binar lämmittimestä ja juurikin tuosta 5s mallista. Lähinnä aprikoin, että riittääkö teho chevyyn. Seuraava koko olisi 14tc ja se taitaa olla liian tehokas.
    Kokemuksia lämmitimistä itsellä on lähinnä metsäkoneista 30v ajalta. On ollut webastoa ja eberiä ja niiden viat tiedossa, mutta jo hintansa puolesta olisin ostamassa binaria.
     
  2. teippi-mikko

    teippi-mikko 3rd gear

    Mä laitoin jonkun 5kw binarin mersun sprintteriin, ihan hyvin on riitäny lämmöt siinä. Pari talvee nyt pöhissy ilman isompia ongelmia. Kannattaa laittaa sulake helposti käytettävään paikkaan jos tarvii resetoida se niin se onnistuu vain sulakkeen irroituksella.
     
  3. Luoppis

    Luoppis 2nd gear

    Ei kokemusta omassa käytössä, mutta kovasti olen Cumminsin kaveriksi kuolannut noita Autotermin (entinen Binar?) lämmittimiä. Tuosta 5 kilowattisesta heater.fi kaupassa löytyy vain infona, että riittää 3,5 litraiselle moottorille. Tuosta 14kW jötkylästä taas kerrotaan riittävän 70 litran jäähdytysnestetilavuuden lämmittämiseen. En ole perehtynyt tai kysellyt, varmaan tuolta saisi ihan kysymällä selville, mutta kun tuo 14kW lämmitin saa nesteen 70 asteeseen se kytkeytyy puoliteholle 9kW. Lähinnä jos pelottaa toi 14kW niin mahtaako lämmittimestä saada valittua jo heti käyntiinlähdössä 9kW tehon. Todella huonolla muistilla joku on mielestäni maininnut tuolla Dodge Ram langan puolella, että toi 14kW möykky lämmittää 15 minuutissa koneen 70 asteeseen. Virran kulutus akuilta ja hankintahinta on noissa kahdessa vaihtoehdossa niin lähellä toisiaan, että itse laittaisin kaikesta huolimatta tuon 14 kilowattisen jos vaan tulee joskus hyvä idea mihin tuon mötikän saa mahtumaan. Luultavasti se 5kW on myös varsin riittävä ainakin sinne 40-50 koneen lämpöasteeseen asti, mutta toisaalta isompihan on aina pakosti parempi :D
     
  4. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Gearhead

    Binar 5S on nykyään Flow 5, sama laite käytännössä.

    Itellä on Binar 5S (Flow 5) Volvon 3.0L bensakoneessa ja kone 50 - 60 C n.15 - 20min kun pakkasta luokkaa -10C...kovemmassa pakkasessa ei ole päässyt testaamaan kun ei ole ollut tänä talvena.
    Käyttöpaneeli on Binar 5S:ssa vähän outo kun se on venäläinen, uusissa Flow 5:ssa on uudempi eurooppalainen, joka on enempi Webaston paneelia muistuttava.
    Toimii tuo venäläinenkin, mutta valikko vähän outo...pitäs vaihtaa se itellekin jossain vaiheessa.
    Autoterm:n oma GSM-puhelinohjaus on loistava, saa puhelimesta päälle milloin ja missä haluaa, voi ajastaa ja saa tietoja toiminnasta yms...laite lähettää myös käyttöraportin kännykkään jos haluaa :odcool:
    Omassa on ihan vaan DNA PrePaid liittymä.

    Yksi hyvä asia itelle on myös lämpötilanäyttö, kun autossa ei ole ollenkaan omaa lämpömittaria :odbiggrin:
     
  5. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Itse miettinyt kanssa tollasta Binar 5S, mutta tosiaan riittääkö teho 6.2D ja jäähdytysjärjestelmä tilavuus 23 litraa...
     
  6. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Gearhead

  7. Tero.Rutanen

    Tero.Rutanen 3rd gear

    Meillä on tommonen Teplostar 14kw malli kuorma-autossa nestetilavuus 30 litran luokkaa. Vesi lämpiää tosiaan 15-20min 70 asteeseen. Ite laittaisin pienemmän duramaxiin kun se sais palaa pidempään täydellä teholla eikä nokea niin palo tilaa vs, osa teholla. 5kw teho riittää taatusti. Ja tossa isossa on sitten kova ääni, pakko olla äänenvaimennin tai ei pysty puhelimeen puhumaan auton vieressä. Hyviä ja halpoja vehkeitä.
     
  8. sibe70

    sibe70 Gearhead

    Toi vitonen on kyllä riittävä 6.5 koneeseen.
    Hieman pidempi lämmitysaika kuin jollekin 2L koneelle mutta on oikea vaihtoehto.
    Webasto /Eberi kytkentäohjeet vaan ja sen mukaan asennus...

    Autotermeissä ei tule merkkikohtaisia asennusohjeita mukana, muuten ok.
     
  9. paja1

    paja1 Gearhead

    Mulla on g30 bensavanissa toi binarin 5. Pelaa kyllä mutta ei se nosta lämpöä ikinä yli 74 asteen. Ei vaikka antais huutaa sen 2h plussakelillä ja ottais sisälämmityksen pois.nopeasti se kyllä tuon saavuttaa mutta siihen jää. Ja toinen on kello,sen joutuu ajastamaan joka viikko vähintään. 1-2 min edistää vuorokaudessa. Muuten on toiminnu ihan hyvin
     
  10. oceanic7

    oceanic7 Gearhead

    Eikö 74 astetta riitä lämmittämään bensakasin lohkoa?
     
    musta pässi tykkää tästä.
  11. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    ei kai sen moottorin termostaatin tartte aueta? Kysymys on kai esilämmityksestä.
     
  12. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Gearhead

    Mikä lämpötila siellä on asetettuna ?

    Meinaan vaan jos se on tuo luokkaa 74*C, niin eihän se siitä yli lämmitä...menee vaan tyhjäkäynnille tai valmiustilaan.

    Kumpi kello/ohjauspaneeli sulla on, vanhempi vai uudempi versio ?

    Tuo vanhempi kello valikoineen on aika sekava...itellä just tuo, uudempikin kello on, mutta en ole vielä vaihtanut.
    [​IMG]
    Käytän kuitenkin yleensä GSM-ohjausta, helppo laitella laitteen asetukset, kytkeä päälle/pois puhelimella.
    Ohjauspaneelia tulee käytettyä lähinnä sillon jos olen ite auton luona...lisäksi siitä on hyvä tarkistaa moottorinlämpötila, kun nykyautoissa ei ole enää edes lämpömittaria.

    Omasta mielestä riittää kun kone on luokkaa 50 - 60 astetta, kone käynnistyy helposti ja alkaa puhaltamaan heti lämmintä sisään, lasi sulaa auki parissa minuutissa ellei jo ole sulanut...siitä pari kilsaa ja kone on jo täysin lämmin kun pääsee isolle tielle.
     
  13. paja1

    paja1 Gearhead

    Pyynti on 90asteessa ja kello on se uusin versio jota länsimainen ihminenkin osaa käyttää. Gsm ohjausta mulla ei ole.
     
  14. paja1

    paja1 Gearhead

    En sanonut ettei se riitä. Totesin vain jotta siihen se jää. vaikka myyjä kehui että kyllä se jaksaa mutta ottaa vain enempi aikaa. No plus 5 asteessa 2h ei riitä :D
     

Kerro tästä muillekin!