Binar 5s lämmitin silveradoon

Ketju osiossa 'Lisälaitteet ja -varusteet', aloittaja Pohjoisenpoika, 29.9.2019.

  1. Pohjoisenpoika

    Pohjoisenpoika 1st gear

    Tuli osallistuttua ilmastotalkoisiin:) ja ostin käyttöautoksi v.2007 Chevy Silverado 6.6 duramax diesel.
    Onko muilla kokemuksia binar lämmittimestä ja juurikin tuosta 5s mallista. Lähinnä aprikoin, että riittääkö teho chevyyn. Seuraava koko olisi 14tc ja se taitaa olla liian tehokas.
    Kokemuksia lämmitimistä itsellä on lähinnä metsäkoneista 30v ajalta. On ollut webastoa ja eberiä ja niiden viat tiedossa, mutta jo hintansa puolesta olisin ostamassa binaria.
     
  2. teippi-mikko

    teippi-mikko 3rd gear

    Mä laitoin jonkun 5kw binarin mersun sprintteriin, ihan hyvin on riitäny lämmöt siinä. Pari talvee nyt pöhissy ilman isompia ongelmia. Kannattaa laittaa sulake helposti käytettävään paikkaan jos tarvii resetoida se niin se onnistuu vain sulakkeen irroituksella.
     
  3. Luoppis

    Luoppis 2nd gear

    Ei kokemusta omassa käytössä, mutta kovasti olen Cumminsin kaveriksi kuolannut noita Autotermin (entinen Binar?) lämmittimiä. Tuosta 5 kilowattisesta heater.fi kaupassa löytyy vain infona, että riittää 3,5 litraiselle moottorille. Tuosta 14kW jötkylästä taas kerrotaan riittävän 70 litran jäähdytysnestetilavuuden lämmittämiseen. En ole perehtynyt tai kysellyt, varmaan tuolta saisi ihan kysymällä selville, mutta kun tuo 14kW lämmitin saa nesteen 70 asteeseen se kytkeytyy puoliteholle 9kW. Lähinnä jos pelottaa toi 14kW niin mahtaako lämmittimestä saada valittua jo heti käyntiinlähdössä 9kW tehon. Todella huonolla muistilla joku on mielestäni maininnut tuolla Dodge Ram langan puolella, että toi 14kW möykky lämmittää 15 minuutissa koneen 70 asteeseen. Virran kulutus akuilta ja hankintahinta on noissa kahdessa vaihtoehdossa niin lähellä toisiaan, että itse laittaisin kaikesta huolimatta tuon 14 kilowattisen jos vaan tulee joskus hyvä idea mihin tuon mötikän saa mahtumaan. Luultavasti se 5kW on myös varsin riittävä ainakin sinne 40-50 koneen lämpöasteeseen asti, mutta toisaalta isompihan on aina pakosti parempi :D
     
  4. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Gearhead

    Binar 5S on nykyään Flow 5, sama laite käytännössä.

    Itellä on Binar 5S (Flow 5) Volvon 3.0L bensakoneessa ja kone 50 - 60 C n.15 - 20min kun pakkasta luokkaa -10C...kovemmassa pakkasessa ei ole päässyt testaamaan kun ei ole ollut tänä talvena.
    Käyttöpaneeli on Binar 5S:ssa vähän outo kun se on venäläinen, uusissa Flow 5:ssa on uudempi eurooppalainen, joka on enempi Webaston paneelia muistuttava.
    Toimii tuo venäläinenkin, mutta valikko vähän outo...pitäs vaihtaa se itellekin jossain vaiheessa.
    Autoterm:n oma GSM-puhelinohjaus on loistava, saa puhelimesta päälle milloin ja missä haluaa, voi ajastaa ja saa tietoja toiminnasta yms...laite lähettää myös käyttöraportin kännykkään jos haluaa :odcool:
    Omassa on ihan vaan DNA PrePaid liittymä.

    Yksi hyvä asia itelle on myös lämpötilanäyttö, kun autossa ei ole ollenkaan omaa lämpömittaria :odbiggrin:
     
  5. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Itse miettinyt kanssa tollasta Binar 5S, mutta tosiaan riittääkö teho 6.2D ja jäähdytysjärjestelmä tilavuus 23 litraa...
     
  6. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Gearhead

  7. Tero.Rutanen

    Tero.Rutanen 3rd gear

    Meillä on tommonen Teplostar 14kw malli kuorma-autossa nestetilavuus 30 litran luokkaa. Vesi lämpiää tosiaan 15-20min 70 asteeseen. Ite laittaisin pienemmän duramaxiin kun se sais palaa pidempään täydellä teholla eikä nokea niin palo tilaa vs, osa teholla. 5kw teho riittää taatusti. Ja tossa isossa on sitten kova ääni, pakko olla äänenvaimennin tai ei pysty puhelimeen puhumaan auton vieressä. Hyviä ja halpoja vehkeitä.
     

Kerro tästä muillekin!