Blacklist Buick Goes To America!

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja Bee-One-Power-Gear, 30.9.2019.

  1. JarmoY

    JarmoY 1st gear

    Entä pakoputken halkaisija? Pitää sekin olla mukana kaavassa kun lasketaan väännöstä ja rpm,stä teho samalle kierrosluvulle.
     
    Vermilion tykkää tästä.
  2. Bomber#1

    Bomber#1 Gearhead

    Tuoretta pätkää viime lauantailta:

     
    Aulis Hämeenkorpi, Tunaman, GS ja 1 muu tykkäävät tästä.
  3. -71 MoPar

    -71 MoPar 3rd gear

    Hyvinhän ne 60ft parani päivän mittaan ja varmaan olis loppunopeuttakin löytynyt vikassa vedossa . Vielä kun laittaa #moonshinea# tankkiin niin paranta menoa ;).
     
  4. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Yllättävän paljon voi takarenkaat ruopia tyhjää samalla kun eturenkaat nousee ilmaan. Siis näin amatööri näkökulmasta.
     
    Mikkis, Herje, SS-454 ja 1 muu tykkäävät tästä.
  5. Bomber#1

    Bomber#1 Gearhead

    Moonshinea ei taida meillä riittää tankkiin asti. :D
     
  6. Bomber#1

    Bomber#1 Gearhead

    Totta, nää erikoiset kuvakulmat ja hyvällä kameralla kuvat klipit kertoo välillä yllättäviä asioita
     
  7. -71 MoPar

    -71 MoPar 3rd gear

    Noi erilaiset "erikoiset" kuvakulmat antaa kyllä lisää mielenkiintoa , ja näyttää asioita mitä ei silmä ehdi nähdä luonnossa , esim. miten paljon toi rengas antaa myöten ja venyy kun saa lisää pitoa. Hyvää settiä ja edistystä taas vastoinkäymisten jälkeen.
     
  8. Bomber#1

    Bomber#1 Gearhead

    Thanks.

    Tässä vielä yksi videosta yli jäänyt kuvakulma tuosta testivedosta:
     
  9. Bomber#1

    Bomber#1 Gearhead

    Välillä jotain positiivista kerrottavaa tästä projektista. :rotfl::rotfl:
    [​IMG]

    Virallinen Seiskan lappu Buickille Motoparkista ilman wheeliebarseja ja 300kmh varttimaili kerhoon, mutta treenattavaa riittää niin autossa kuin kuskissakin...
     
    Roberto, pe-le, Larry ja 15 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  10. Bomber#1

    Bomber#1 Gearhead

  11. Bomber#1

    Bomber#1 Gearhead

    Blacklist Buick raporttia Vesivehmaalta (28.8.2021)

    Kiireinen viikko ja edellisen Motoparkin univelat painoi lauantaina koko tiimin niskassa, jonka takia Vesivehmaalle lähtö ei ollut mitenkään itsestään selvää viikolla. Perjantaina painettiin huoltohommia kuitenkin puoliltaöihin ja aamulla pelimestoille.
    Tällä kaudella oli haaveissa osallistua myös Blacklist-sarjaan, jos ja kun Buick saadaan sellaiseen kuntoon että sillä voidaan kahinoihin osallistua.

    Haialtaaseen ei tällä kertaa ollut ilmoittautunut meidän lisäksi kuin Pasi Laine isolohko Ford Rancherolla, joten Pasia vastaan ajettiin sitten ensimmäinen haasteveto. Vanhana kisakettuna Pasi otti tosi hyvät reaktiot 0.06 vs. 0.29 ja molemmille 1.5x alkuiset 60ft ajat. Buicki kuitenkin syötti Pasista aika nopeasti ohitse ja maaliin tultiin 9.3 ajalla. Näin päästiin haastamaan listan portinvartija, joka oli Sini Paukkuri. Valitettavasti heillä oli ekalla vedolla nosseilla sulanut muutama tulppa ja onneksi meiltä löytyi heille tarvittavat tulpat lainaan. Valitettavasti, jotain isompaa tuhoa oli ilmeisesti moottorille käynyt kun ohivuototesti sen todisti. Näin ollen Paukkurien kausi taisi olla paketissa ja heiltä luovutuspaikka listalle. Nämä on harmittavia tilanteita, mutta ikävä kyllä hyvin yleistä ja kuuluu motorsporttiin…
    Joten uutta haastetta heittämään vesille, mutta edellä oli Söpis escortilla joilla oli haasteveto Korhosen Belvederiä vastaan vielä kesken. Escortissa oli kuitenkin teknisiä ongelmia joita kaverit yrittävät muutaman tunnin ratkoa, joten päätimme sillä välin käydä vetämässä yhden testi snepin.
    Nyt olikin jo pito ihan erinlainen kuin alussa ja 60ft oli jo 1.38 alkuinen. Testivedon aika 9.06.
    Lopulta Viherväs Escorttilla nosti kädet pystyyn ja antoi luovutus voiton Korhoselle, sekä meille. Näin ollen Korhonen haastoi Rimmin Corvetella ja me haastoimme sitten tuon lähdön häviäjän. Taas meni tovi odotellessa tuon lähdön ajamista, jonka Rimmi lopulta voitti. Joten meillä vastassa samassa kimppatallissa Vantaalla autoaan pitävä Korhonen Belvederellä.
    Burnisten jälkeen lähestyttiin pre-stageen ja sytytettiin ylin valo. Aavistuksissa oli, että jotain kikkailua saattaa olla luvassa ja näinhän kävi, kumpikaan ei halunnut mennä ekana stageen eli sytyttää molemmat lamput. Meillä syynä se, että oli tarkoitus kerätä paineita ja lähestyä bumpilla sitten stageen. Korhonen halusi estää tämän ja ei suostunut siirtymään sinne ekana. Niinpä siinä sitten seistiin tyhjäkäynnillä varmaan minuutin? who knows, kunnes lähettäjä tuli vihaisesti heiluttaa kädellä siirtymistä stageen. Eli nyt ei uskaltanut enään roikottaa, mutta bumppi nappi ei enään toiminut joten piti siirtyä perinteisesti stageen. Yllätys yllätys, nyt stageen tultaessa ei enään transbrake nappikaan toiminut ja sitten vaihtuikin jo valot, joten jarrulta suoraan kaasulle ja liikkeelle. Pari metriä kerkesi auto likahtaa, kunnes askissa pamahti rajun kovasti ja auto pysähtyi kuin seinään ja sammun samantien? Nyt tuli iso ahdistus, tähänkö tämä koko projekti kaatui, jos uusi erittäin arvokas aski meni poikki ja halki pinoon. Voi swiddu…
    Auto työnnettiin takaisin varikolle ja todettiin että aski ja transbrake solenoidi oli tulikuumat, eli ylikuumeni odottaessa, vaikka kierroksia ei juuri tyhjäkäyntiä enempää ollut.
    Anyway näin lähtö hävittiin Korhoselle ja jäimme sijalle #9 odottamaan haastetta Söpikseltä, jota ei tietenkään nyt tullu kun heillä oli auto rikki.

    Luojan lykky oli kuitenkin se, että laatikon jäähdyttyä se tuntui jälleen toimivan, mutta vaatii varmasti öljypohjan irtiottoa ja zekkausta onko irto-osia öpohjassa.
    Tältä osin BL-ajot oli päivältä ohitse, mutta itse ajoaikaa oli vielä muutama tunti jäljellä joten päätettiin käyttää se hyväkseen ja alkaa tavoittelemaan päivän nopeinta autojen aikaa. Tami Branderi ja Kuitunen Escortilla oli kuuleman mukaan paukutellu koko päivän useita 8 alkavia aikoja, joten kovaa ukot tykitteli.
    Pääsimme vetämään sitten puoli kiukulla ihan vain aikaa hakien pari vetoa. Ensimmäinen oli klo.17.31 eli vajaa puolituntia aikaa, koska ajot loppuivat 18.00. Viivalla kerättiin kunnolla ahtoja ja tb nappi irti, jolloin pomppasi Buicki pystyyn ja matkaan. Kunnon keulat, eikä ohjaamosta näkynyt taas muuta kuin sääennuste(oli puolipilvistä) taivaalta, 60ft komeat 1.34s. mutta Buicki keulikin sitten vähän ulos kumi-urilta joista jouduttiin koukkaamaan takaisin. Aika 8.79s. Takaisin tullessa, pieni ja sopiva v-käyrä oli edelleen päällä, joten ei muuta kuin perus zekki ja takaisin lineuppiin. Vika veto vedettiin klo. 17.55, eli 5min ennen radan sulkeutumista. Vähän lisää lähtökierroksia, haaveissa vielä rajumpi lähtö, jostain syystä 60ft jäi tasan 1.40s. mutta nyt keuli suoraan auton pysyessä kumiurissa. Varikolle tullessa jengi näytti peukkua ja Kuitunen tulikin heti onnittelemaan, päivän nopeimmasta auton ajasta joka oli nyt 8.64s. Heillä itsellään paras aika jäi 8.66s. aikaan ja Tamilla 8.68s. Eipä oikeastaan paljoa tiukempaa rypästä olisi voinut olla.
    Ja jos Vesivehmaalle tullessa oli tiimi väsynyt niin tämän päivän jälkeen sen pystyi kertoa kahdella…

    Kuva: Kettil Rautio

    P.S. Blacklist Buick kannatus paitoja ja huppareita löytyy webshopista:
    Hupparit 55€:
    https://shop.bomber.fi/index.php?route=product%2Fproduct&path=63&product_id=302

    T-paita 24€:
    https://shop.bomber.fi/index.php?route=product%2Fproduct&path=63&product_id=303


    [​IMG]
     
    Kustom STW, TimeMachine69, potti ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  12. Bomber#1

    Bomber#1 Gearhead

    Matopurkin harjoituspäiville menosta ja päivästä vähän videokoostetta...

     
    TimeMachine69, Kustom STW, Tunaman ja 1 muu tykkäävät tästä.
  13. Bomber#1

    Bomber#1 Gearhead

    .., jatkoa yllä olevalle videolle.
     
    ire63, fenix, Mika.V ja 5 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  14. -71 MoPar

    -71 MoPar 3rd gear

    Huippujuttu 7.91 sek. ja 300,43 kmh hienosti ajettu , pikku vastoinkäymisten kautta . Mahtavia keulia useita , onnittelut koko tiimille .
     
    JYR tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!