Blacklist

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja Bee-One-Power-Gear, 25.5.2014.

  1. supo

    supo Double Gearhead

    Ei kun hankin siviiliaaton niin sillä jos suhaisi jossain jotain kun ei enää kylillä tapahu mittään!
     
  2. kuula

    kuula Gearhead

    Miehen puhetta.
     
  3. C-barge

    C-barge Gearhead

    Säännöt kaiketi yksinkertaisuudessaan ja pääpiirteissään seuraavat: Ajat määrättyä vastustajaa vastaan parilähdön määrätyssä paikassa ja ensimmäisenä maaliviivan ylittänyt on voittaja. Jos on listalla niin taaempaa tullut voittaja nousee yhden sijan, häviäjä putoaa yhden sijan. Yhden, tai siis käytännössä joka toisen haasteen voi jättää väliin "force majeure" syiden takia, mikäli kaksi haastetta peräkkäin jää vastaamatta putoaa sijoitus. Oliks täs viel sellanenkin mahdollisuus et tippuu listalta kokonaan?

    Listan ulkopuoliset karsivat pudotuskaaviossa keskenään kuka pääsee haastamaan listan kymmenentenä olevan. Auton ja kuljettajan tarvii suoriutua kilvanajon yhteydessä järjestäjän halutessaan määräämästä "katutestistä" joka voi tapahtua joko Helsingin keskustassa tai Äkäslompolon suolla. Eli jos pokka pitää ajaa nitro funnycarilla määrätty lenkki liikenteessä eikä viranomaiset estä matkan jatkumista, you're wellcome.

    Suomeks; technical rules: there are no rules.

    Ite näkisin haasteena tossa ton hitauden, eli listalla alaspäin ns. hitaalla autolla kestää väliinjättömahdollisuuden takia aikansa kun taas listan ulkopuolella kärkkyvien malttia ja pitkäjänteisyyttä kysytään toden teolla. Ja kymppipaikka ei vissiin oo se auvoisin olotila, eli joko sielt tarvii päästä helvetin nopeesti ylös, tai sit jos sieltä putoo niin tais olla homma aikalailla siinä.

    Esimerkiks nyt ku kattoo niin Tuomela on kymppinä ja haastaa siis ysin. No, siinä mitään ongelmaa, valianttihan sysää kyllä, Wihisellä siis on kusiset paikat tiedossa. Edessä Åken dusteri, eli todennäköisesti ekaan kisaan ei mahdollisuutta päästä ylöspäin kun taas putoaminen on vääjäämätöntä... ei kyllä käy kateeks.

    Joku viisaampi voi sit oikoo mun luulotteluja.
     
  4. peltsi

    peltsi Gearhead

    Toivottavasti sääntöihin saadaan se että kun ajetaan kilpaa niin hävinneen auton pitää ottaa samassa kisassa haaste vastaan seuraavana listalla olevalta tai muuten putoo taas yhden sijoituksen.
    Myös edellisen lähdön voittajan pitää saada haastaa seuraavana listalla oleva ja haaste on otettava vastaan jos on paikalla.
    Tämä hiukan nopeuttaa kiertoa.
     
  5. C-barge

    C-barge Gearhead

    Asioissa on puolensa ja puolensa. Erityisesti pitäis välttää kaikenmaailman kikkelöintejä ja komitean suunnittelemia hevosia, keep it simple and plain stupid!
     
  6. El 60

    El 60 Gearhead

    Mikä ajatus siinä on takana että ei lähetä uuteen kauteen puhtaalta pöydältä?
     
  7. josu

    josu Gearhead

    Kaiketi se että pitää olla jonkunlainen top lista joita pääsee haastamaan
     
  8. josu

    josu Gearhead

    No toisaalta ajateltuna se olisi reilu peli talven jäljiltä aloittaa puhtaalta pöydältä, eka kisassa ajettas top listan järjestys kohdilleen ja sitten edettäs kuten pitääkin sääntöjen mukaan, tuossa voisi olla ideaakin niin tulis heti kauden alussa pikkasen säpinää,varmasti menis pakka sekaisin ihan kunnolla
     
  9. Fastback

    Fastback Gearhead

    Hmmm, tälläi ulkopuolisen aseveljen mielipide eli siis se joka on kaikilla arsereiän lisäksi.

    Jotta homma säilyy helppona ja nopeana niin haastesysteemi on hyvä ideana, missä vain ja milloin vain kun homma on turvallista.

    Mulla tulee mieleen (ei imuriin) lähinnä ajatus, että osakilpailuita ympärisuomen Rovaniemi - Hanko välillä, run what you brung tyylillä ja siihen se suolla köröttely päälle. Kauden lopuksi eniten parhaiten pärjännyt listan ykköseksi. Tällä tavoin saataisiin ne pohjanmaankin autot liikkeelle - esim. pohojanmaalta tulee 9s katuhuussi joka ei pääse haastamaan kymppi sijan blacklistalaista, kun tulee joku vielä nopeempi Ivalosta ja jyräyttää kasin puolelle. Palaa maltti, aikaa ja kilometrejä huru mycket. Tällätavalla voitaisiin ehkä nipin napin saada nopeita autoja sieltä sun täältä osallistumaan bileisiin. Nyt listalle nousu kysyy aikaa, norttia ja douppausta.

    Muuttaisihan tämä tapahtuman luonnetta, mutta blacklistinä voisi silti pysyä vai tuleeko jotain komplikaatioita FHRA:n suunnalta???

    Kuten sanottua tää oli se arseen avaus täältä.
     

  10. Pitkälti juuri näin.
    Toi "Force majeure" yhden kisan väliin jättö ei ole siis missään nimessä tarkoitettu sijoituspaikan suojelukikkailua varten, vaan lähinnä ennakkoon tiedossa olevan työesteen tai rikkoutuneen moottorin yms. ison ongelman tullessa eteen. Tätä voidaan tarvittaessa jopa seurata siten, että kaverit tulevat paikan päälle tallille katsomaan, onko laitteet oikeasti paskana or not?

    Joka tapauksessa kahdesta kisan väliin jätöstä menettää yhden sijan ja jos kolme jää väliin niin on ulkona listalta.

    Kymppi paikka voi olla jollekin kiusallinen, sillä portinvartija pitää olla joka kisassa paikalla. Muuten paikka vapaantuu uusille haastajille.
     
  11. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Mun mielestä toi yhdenkin kisan väliin jättämisen pitäisi aiheuttaa putoaminen alaspäin.

    Jos olet ykkönen, pitää olla valmis puolustamaan paikkaansa.
    Ei voi olla nopein, jos ei auto käynnisty.

    Samahan se on "oikeissakin" kisoissa. Jos et rundille pääse, et voita.
     
  12. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Ja tuo listan uusiutumisen hitaus vähän ahdistaa sivusta seuraajaa.


    Mun ajatus:

    Haasteet pitää esittää esim. viikko ennen tapahtumaa.
    Jos toisella sijalla olevaa ei haasteta, ei hänellä ole velvoitetta tulla paikanpäälle. Jos kuitenkin ilmaantuu paikalle, on hän haastettavissa.
    Jokaisen haasteen voittaja voi haastaa paikanpäällä olevan korkeammalla sijalla olevan.
    Eli jos kaikki ovat paikalla, voi listalla päästä etenemään suoraan puskista vaikka piikkipaikalle.

    Listalle pyrkijät parilähdöillä sattumanvaraisessa järjestyksessä, etenevät kaaviossa, jotta voivat haastaa kymppipaikalla olijan.


    Tosin nykyisellä tyylillä nopean auton omistaja voi pysyä kakkos paikalla ja antaa ykkösenä olevan olla ajamatta koko kesänä.
    Puolustaa ainoastaan omaa paikkaansa eikä haasta ykköstä.

    Siihen voisi jotain keksiä, esim. haastemahdollisuus kahta pykälää korkeammalle.

    Hassuja ajatuksia tulee mieleen :D
     

  13. No tämä on juuri se idea, että joka kauden alussa ei aloiteta puhtaalta pöydältä.
    Eli jos vaikka esimerkiksi Supo alkaa nyt Novallaan tahkoamaan listaa tosissaan ja pääsee kauden lopuksi #1:ksi niin hän on paikkansa ansainnut kovalla duunilla eikä talvitauko ole mikään syy muuttaa tilannetta keväällä ajojen taas alkaessa.


    Nyt muuten näyttäisi siltä, että viikon päästä lauantaina päästäisiin ajamaan ensimmäiset tämän kauden Blacklist kahinat.
    Eli virallisia haasteita kehiin asappina(uusilta haastajilta ja vanhoilta listalaisilta) meille yksityisviestillä tai suoraan tähän topikkiin.
     
  14. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Missäs tää ensimmäinen kisa mahtaa olla?
     
  15. 440

    440 Gearhead

  16. homeboy

    homeboy 3rd gear

    Haastampa tässä ja nyt Åken. terveisin #9
     
  17. nikkezz

    nikkezz 1st gear

    Dusteri ei kyllä näillä näkymin oo valmistumassa ainakaan seuraavaan tapahtumaan :( Nöyryytetää geeämmää sit myöhemmi 8) :poff:
     
  18. Tuonne ei "mahduttu ?" ajamaan eli privaskabat vedetään toisaalla n. 100km Helsingistä. Vain kuskeille ilmoitetaan yv. kyselyihin paikka ja aika.


    #5 Eevala/Charger, ilmoitti herrasmiehen elkein luovuttavansa paikkansa juuri ennen ekaa kisaa, sillä ainakaan alkukaudesta auton omistajalla ei ole mahdollisuutta käydä autolla kisoissa.
    Tarkoittaen sitä, että kaikki paikalle tulevat haastajat pääsevät suoraan kisaamaan Blacklistan #10 paikasta! :wink:

    Eli tuore lista(1.5.2015) on tämän kaltainen:

    Bee-One Power Gear Blacklist:

    1. Nykänen/Dart Swinger
    2. Hellman/Corvette Stingray
    3. Sarapuu/Audi S4 farkku
    4. Uskali/Challenger
    5. Eiranen/Fairlane
    6. Hermunen/Miami Vice Valiant
    7. Åke/pumppu Duster
    8. Wihinen/TT pikappi
    9. Tuomela/Valiant
    10. Sinä?
     
  19. Kuka pelkäsikään ettei lista muutu riittävän nopeasti?

    #9 Tuomela/Valiant luovuttaa myös ysipaikan suosiolla haastajille...
     
  20. Sketsihahmo

    Sketsihahmo 1st gear

    Oonks mä jo neljäs?
     

Kerro tästä muillekin!