blazerin perä jurnuttaa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja wallu64, 4.3.2008.

  1. wallu64

    wallu64 3rd gear

    Eli -88 blazerin perästä kuuluu jurinaa oikeelle kääntyessä. Veto päällä ei jurnuta. outoo.. :-? Mitään lukkojahan noissa ei varmaan vakiona oo(paitsi ovissa, joku sen ois kuitenki sanonu :argue: )? Auto on jokapäiväsessä ajossa nii ois kiva tietää mihin varautuu.
    Antakaas vinkkejä mikä siellä vois olla antautunna? Vai onko ominaisuus?
     
  2. Rytari

    Rytari Gearhead

    takaperä? vissiin.. pyöränlaakeri sieltä menee, nosta rengas ilmaan ja koita heiluuko ylös-alas suunnassa, todennäköisesti siinä on vika, saat varautua perän aukasemiseen ja vetarin käteen ottamiseen, jos laakeri huonoksi pääsee se kuluttaa vetoakseliin urat (laakerin rullat pyörii suoraan vetoakselin kaulalla). jos näin on käynyt on kaks vaihtoehtoa, joko uus vetoakseli ja laakeri tai ns "korjauslaakeri" joka siirtää sen laakerin pois vaurioituneelta pinnalta, korjauslaakeri tulee tilansa ulospäin vanhaan verrattuna, on rasvavoideltu ja siinä on stefat valmiina, hinta on vähän kalliimpi. muistaakseni viitisenkymppiä southwestissa hämeenlinnassa.

    jos se ie ole laakeri niin sitte voi olla tasauspyörästön pikkupyörissä kulumaa etenkin jos on ajeltu pitkälti vanhoilla öljyillä., mutta laakeria kattoisin silti ensin.
     
  3. wallu64

    wallu64 3rd gear

    Joo takaperä möykkää. Mullakin tuli eka mieleen toi pyöränlakeri, mut kun ääntä ei kuulu veto päällä. Eikös kantatessa se aksiaali voima mee sinne poskilaakereille? En ees tiiä mimmonen perä tossa laitoksessa on.. :oops: No kai se vetari on sit nyppästävä irti. Paljon tonne perään menee ölppää?
     
  4. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    2 liraa, 8.5" perä. Mulla oli lautas-pinion backlash säätö subussa päin prinkkalaa, kasattu vanhoilla osilla ja vollotti kantatessa vain toiseen suuntaan. Sama perä kait. Piti laittaa uudet kamat ja säätää oikein. Lakruissa ei ollut vikaa ja diffikin oli uusi.
     
  5. wallu64

    wallu64 3rd gear

    No tommonen onkelmahan tässäkin vois olla kyseessä. Se jurinakin kuulostaa just siltä että pinionin hampaat pohjaa. Eiköhän se siitä ala valkenee, kun kerkeis vaan ottaa murkulan auki.
     
  6. wallu64

    wallu64 3rd gear

    Onko toi poskilakrujen säätö simmeillä? Jos on niin minkähän kokosilla? Vois hommailla niitä valmiiks..
     

Kerro tästä muillekin!