BMW -itsetuntoa uutisen välityksellä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Puutera, 3.1.2013.

  1. Puutera

    Puutera 3rd gear

  2. Holley

    Holley Gearhead

    Minulla ei ole Bemaria.
    Kuitenkin jos niillä on 380-heppainen NETTOteholtaan diiseli, joka kiihtyy samaan 0-100 km/h kuin HEMI-Challenger slickseillä ja niillä on 400 hv netto / 600 Nm vääntöinen kone tarjota farmarikoppaseen autoon, ei minusta ole paljoa virnuiltavaa oikein millään '60-luvun jenkillä ZL1-Corvettea ja 427 Cobraa mukaanlukien - eikä USA:sta ole paljoa tehokkaampaa tullut enää sen jälkeen. Shelby Mustang, Viper ja Vette, mitä muuta nyt on enää menossa mukana? Verrattuna juurikin kolmeen saksalaismerkkiin, joista Bemari on ehkä eniten liikennevouhottajien hampaissa.

    Tämä kirjoitus vaan otti pannuun - mitä tässä halutaan sanoa? Älkää ajako ylinopeutta. Olisivat kuitenkin kertoneet, kuinka paljon vakavia liikenneonnettomuuksia tuolla tieosuudella tapahtuu - ottaen huomioon sen, että 63% porukasta tosiaan ajaa ylinopeutta ja lisäksi liikennemäärät. Ehkä väsään tästä asiallisemman vastineen Aamulehteen ja katsotaan julkaiseeko ne sen. Kun kerran Liikenneturva aina muistaa mainita ylinopeuden vaarallisuuden irrallaan kaikista muista riskitekijöistä.
     
  3. Lintta cruiser

    Lintta cruiser Gearhead

    Ainesta ainakin olisi bemarimieheksi.
     
  4. hapa58

    hapa58 Gearhead

    Mitä yhteistä on BMW:ssä ja Kondomissa ?








    Kumpaankin menee mulkku sisään !
     
  5. jknR

    jknR Gearhead

    Oisvat nyt samalla tutkineet, että millä autoilla ajettiin nopeusmittarinkin mukaan ylinopeutta.
     
  6. Puutera

    Puutera 3rd gear

    Ei BMW:n tuotoksista löydy riittävää vastusta muskelijenkeille, joissa tekniikka on kohdillaan. Se on tosiasia, joka on myönnettävä.
     
  7. MJF

    MJF Double Gearhead

    Hoh hoh, ottakaa pää pois pensaasta, kyllä se samalain viritetty Bemarikin kulkee.
     
  8. Puutera

    Puutera 3rd gear

    Materiaalivahvuusasiat ovat haaste - sinänsä.
     
  9. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead


    Se on muuten erikoinen auto automaattina äkkinäiselle ajettevaksi, olin töissä korjaamossa missä sellainen kävi puskurin vaihdossa (emäntänsä oli kuulemma pihalla siirtänyt :poff: ) niin paikan omistaja ei saanut bemaria kertaakaan liikkeelle ilman sutimista. Heti kun laatikko otti kiinni niin pyörähti tyhjää :eek: ja sitten vasta tyhjäkäynnillä liikkeelle kun ei kytkenyt vaihdetta ilman kierrosten antamista :-?
     
  10. Jza

    Jza Double Gearhead

    No eipä noi jenkkien orkkispannutkaan materiaalivahvuuksiltaan mitenkään ylivertaisia ole. Ainakaan jos verrataan litratilavuuksia ja tehoa mitä niistä kestää repiä ulos vs. joku bimmerimosa :odroll:
    Toki jenkkimoottoreissa on sitä virityspotentiaalia ihan toisella lailla, kun lähtökohtaisesti jo virityssuhteet tuppaavat olemaan jotain lossinmoottoriluokkaa :lol:
     
  11. Puutera

    Puutera 3rd gear

    Orkkis on orkkis. Ja siitä kun lähdetään sitten aftermarket puolelle päivittämään nykypäivään alsaosin jne., niin alkaa hv ja Nm lukemat olemaan jotakin toista.
     
  12. MJF

    MJF Double Gearhead

    Niin myös Bemarissa.
     
  13. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Mitä tekemistä joillain aftermarket osilla on tehtaalta tulevan kötöstyksen kanssa?


    Toinen asia on se jotta 95 prosenttia jenkkarien moteista on 2-venttiilikansilla, ei oikein ole virittämisen kannalta hoteinta hottia. Tietty taalaa tiskiin ja mitä tahansa saa, mut onks siinä mitään järkeä?

    Kolomantena, vaikkapa mersun driisseli, semmonen muutama sata kaakkia tuntuu aika helpolla tulevan kolmesta litrasta, mites se jenkkien 5.7, 6.2, 6.5, 6.6, mitä niitä nyt onkaan?? Okei, Cummins =)
     
  14. Ruumis

    Ruumis 3rd gear

    Taas yks topikki mikä johtaa vaan turhanpaskaan kiistelyyn... huhhuh..
     
  15. yks toine mikko

    yks toine mikko Double Gearhead

    ^^ kuuluu tollases duramaxis olevan potetiaalia.

    ja suht helvetillisiä tehoja ovat noista isoista bmw-moottoreistakin ottaneet. täytyy ymmärtää, et isoinkin bemu-moottori on pieni amerikkalaisen mittapuun mukaan.

    hauskinta tos uutises on kommentit, siel trollataan niin et ihan hirvittää. ja tääl sit vängätään samaa paskaa.

    eräs suuresti kunnioittamani henkilö jutteli tos just et meinaa vaihtaa bemarin johonkin muuhun autoon. on kuulemma niin, et häntä ei pidet enää niin mulkkuna liikenteessä ku kuka tahansa idiootti saattaa nykyään hankkia bemarin ajokikseen. porcshea on kuulemma kateltu, pysyy sit maine.
     
  16. mikähelvetinkat

    mikähelvetinkat 1st gear

    porcshe?

    suomeksi porstua? vai porilaisten marssista tehty cha cha -versio? vai che guevara -versio? no molemmil sais varmaan pesää...
     
  17. Marko L

    Marko L 1st gear

    Onneksi täällä maa seudulla ei tarvitse tuollaisia bmw katsella siitä pitää huolen jo yksinään tuo tien hoidon taso nykyään, missäs kaikki dodge miehet on kun ei ole vielä kummitus moottoria ylistetty kuin kerran.
     
  18. Marko L

    Marko L 1st gear

    Onneksi täällä maa seudulla ei tarvitse tuollaisia bmw katsella siitä pitää huolen jo yksinään tuo tien hoidon taso nykyään, missäs kaikki dodge miehet on kun ei ole vielä kummitus moottoria ylistetty kuin kerran.
    :lol:
     
  19. cutlass cruiser

    cutlass cruiser Double Gearhead

    Joo on bemarin koneet heikkoja.....kahdeksankymmentäluvullakin revittiin 1500 kuutioisesta bemarin koneesta parhaimmillaan yli 1300 heppaa ja niillä koneilla sentään ajettiin satoja kilometrejä.....

    Joo mun mielestä kans ihan turhaa kinaamista....jos joku haluaa ajaa tollasella uudella tietokonepingpongilla niin siitä vaan....mä en halua.
    Ja ainakin oman kokemuksen perusteella ne tojota ym vastaavat kuskit on liikenteessä paljon ärsyttävämpiä kuin bemarikuskit.

    Joku siellä muuten kommentoi että bemarilla kun ajaa 120 niin se on kuin ajaisi 40 nissanilla....se pitänee paikkansa sillä bemarin alusta on ihan paska suomen olosuhteisiin......se kun tosiaan alkaa toimia vasta sitten kun ajaminen Suomessa on laitonta....ja sellainen kotituunattu alusta vissiin vasta sen jälkeen kun kulku on jo loppunut.... :rotfl: :rotfl:
     
  20. unknown

    unknown 3rd gear

Kerro tästä muillekin!