Bonneville 3.8 ei käynnisty

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Karpov, 14.3.2018.

  1. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Ei löytyny ainakaan aiemmin Winaldl sopivaa ECM koodia. Käytin TunerPro softaa. Sen sai näyttään euro-yksiköt ja ei ainakaan sillon maksanu. Jahtasin sitä lämpöanturin käytöstä, oli kivaa istua -30 läppärin kans siellä. Mut näytti se -30C.
     
  2. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Mitä meinaat tolla ecm koodilla? Mulla ei oo obd1 luvusta tai tötteröistä kokemusta. Tuntus vaan että sitä nyt tarvittaisiin.
     
  3. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Sille obd luku softalle täytyy kertoa, mikä ecm siellä on. Muuten se ei osaa tulkata sitä oikein. Eli sen ECM:n numero pitää löytyä softan asetuksista.
    Sulla vissiin oli se loota käsissä, jos vaihdoitkin sen? On se numero jossain mulla tallessa.
     
  4. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    En oo ecmmään koskenut. Icm:män vaihdoin puolan kansss.
     
  5. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Tänään testattua:

    Tyhjäkäynti rupeaa humppaamaan aina ja vain kun kuuma auto käynnistetään uudelleen. Valmiiksi vaikka kylmästä kuumaksi ilman sammutusta ajettuna ei.


    Maf irtiotto tasoittaa käynnin heti. Maf irti rötää paikalla ja ajaessa jo 3000rpm mutta oire sama kun maf kiinni ja polkee paikallaan osakaasulla sen 4000rpm.

    Maf irti ei kierrä paikallaan mitenkään yli 3500rpm vaikka miten polkisi.
     
  6. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Ilman sammutusta välillä maffi ei pääse lämpeemään/kuumeneen. Lämpöriippuvainen vika?
     
  7. HendriXXX

    HendriXXX Gearhead

    Oon joskus testaillu paikallaan olevia antureita pakkasspräyn ja kuumapuhaltimen kans. Just noita lämpätilariippuvaisia ropleemia..
     
  8. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Siltä näyttäis ja myös siltä että maf oireilis ylipäätään. Se riittää että auton sammuttaa kuumana ja heti starttaa uusiksi.

    kylmäspray oiskin kova aine, sitä kuuman koneen maffiin :D
     
    Jussi289 tykkää tästä.
  9. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Butaani/propaanispray ei ehkä olis ihan ongelmaton, mutta R134 ei pala. Tosin ei sillä auto myöskään käy, jos anturiosaa yrittäs käynnissä jäähdyttää...
     
  10. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Kaise jo auttais kun ottaa kuumasta koneesta maffin irti ja jäähdyttää. Kun kyllä se vajaan tunnin kestää se oireilu.

    Eli kuumana uudelleen käynnistys 1sek-60min sisään niin humppaa.


    Tosin taitaa olla aika selvä peli jo nyt että maf kiusaa.
     
  11. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Putsasin maf taas ja koputtelin, ei vaikutusta. Kuumana akun kengän irroitus ei vaikutusta.


    Ainoa hämäys on se, että autolla kun ajaa niin sitten se tasoittaa sen ihan kilsan parin matkalla. Jos se on kuumilaan just ennen startattu. Paikallaan se humppaa aamen pluttis.
     
  12. autoilija

    autoilija Gearhead

    Sivuaa aihetta.
    1990- mallinen 3800.
    Kipinää ei ollenkaan 3 ja 6 sylintereissä, olin mittaavani puolapaketin ja antaa kaikista samanlaisia arvoja noin suurinpiirtein sekä ensiö- että toisiopuolelta. Eli lienee ehjä. Eikö rikkinäisen puolan pitäisi antaa täysin erilaisia vastusarvoja kuin ehjän vastaavan ?

    Tämä siis mitattu kylmänä, eikä anna siis kipinää näihin sylintereihin ollenkaan..

    Ilmeisesti ICM sitten sökö (?) , ja uusi tilaukseen. Se on kyllä hiukan sen näköinen että hartsit vai mitkä lieneekään ovat kuplineet.. Puolapaketti näyttää ihan ehjältä.
     

Kerro tästä muillekin!