Bremer

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja RT6870, 28.9.2023.

  1. RT6870

    RT6870 Gearhead

    onko kokemuksia firmasta Old Cars World?
     
    Muokattu: 30.9.2023
  2. Chevette

    Chevette 3rd gear

    Yhdellä tutulla oli sama juttu aikoja sitten,soitin sitten kaverin puolesta ja vastasi kyllä puheluun.Sanoin että kaveri koittanut kiinni niin vastasi että hän soittaa sitten kun on asiaa.Soitti kyllä ja asiat oli ok,samaiselle kaverille tuli osia varmaan samassa kontissa kun sai n kk sitten ne.
     
  3. jarkko359

    jarkko359 3rd gear

    Jos ei ole " fyfvee " firmalla tullata ..... niin kontti seisoo satamassa , joka sekään ei ole ilmaista .;)
     
  4. Swinger

    Swinger Gearhead

    hienoa että sä tunnet ykän, kaikki ei tunne ykää. Sulla on kiinni rahaa x määrä tavarassa, autossa ja rahdeissa ni onko se sun mielestä Ok ettei vastailla yhteydenottoihin?

    Jos Ykä ottaa puhelimen käteen ja vastaa kun kysytään ni kenenkään ei tarvitse olla huolissaan asiasta ja puhelun jälkeen ovat tietoisia missä kontti menee ja miten homma etenee. Yksinkertaista
     
    Kalja imuri, juko7, FuryIII '71 ja 1 muu tykkäävät tästä.
  5. Harri S

    Harri S Double Gearhead

    En toivottele malttia asiassa kun ihmisten tavat käsitellä tämmösiä asioita poikkeaa niin paljon toisistaan, ja kun en tiedä mitä on puhuttu ja sovittu.
    Mun kokemukseni mukaan Ykä kyllä pyytää ne rahdit vasta kun kontti on Suomessa tai lähes Suomessa. Siitä purkuun ei kauaa mene.
    Samalla laskulla tulee Alvit sun muut.
    Kontissa luokkaa 4 autoa, riittää kun yksi asiakkaista alkaa välppäämään tullaus/shippauslaskun maksamisessa niin alkaa aikataulut venymään.

    Myös shippauajat vaihtelee. Oma Austin joutui odottamaan kontitusta 5 kuukautta kun LA satamat ja laivaliikenne ja satamat oli 2021 koronakurimuksessa/lakkoilussa aika sekaisin. Pelkkä laivamatka kesti lopulta toiset 5 kuukautta ja se sama kölkkä kiersi kaikki satamat LA:sta Eteläamerikan ja Panaman kautta Eurooppaan asti. Ei siis lastattu laivasta toiseen kuten yleensä. Isot toimijat vie konttipaikat ja muruset jää pienille.
    Aikaisemmin homma on taputeltu 6-7 viikossa kotipihaan.

    Oon ite pyytänyt heti kontin lähdettyä matkaan sen seurantanumeron niin tietää tarkkaan missä asian suhteen mennään.
    Marinetrafficissa on myös kiva seurailla miten konttilikenne käytännössä toimii.
    Jos alus joutuu hätään, on kipparilla oikeus lempata lastia mereen, myös kontteja katoaa paljon ja näissä hommissa artisti maksaa aina ja mahdolliset korvaukset on murusia, jos ei erillisiä vakuutuksia ole autolleen ottanut.
    Tarkoitus ei ole pelotella mutta kaikenlaista saattaa sattua ennen kuin auto on kotipihassa.
     
    Swinger tykkää tästä.
  6. Jos tuntee Ykän 40vuotta niin tietää ettei se vastaa puhelimeen? Onneksi en ole tuntenut 40vuotta.
    Ei silläkään ole niin kiire ettei voi puhelimeen vastata, kyllä se vaan niin on.
    Toiset on niin kiireisiä ettei ne kerkiä käydä ees paskalla, mutta hyvä asia on se että kuolla kaikki kerkiää, siihen on aikaa kun aika tulee.

    Minä en tiedä paljo nämä ns. konttien lähettäjät ottaa rahtia, mutta itse olen sitä mieltä että aika kovia summia olen kuullut ja välikäsiähän nämä tyypit on, kun aika harvalla on US päässä oma kontin pakkaus ja muut toiminnot. Itselle on tulossa ensviikolla yksi 55 cameo. On niin helppo ostaa itse, Mikko hoiti rekkarahdin Coloradosta CA, rahdin tänne ja ES sijoitus hoitaa tullauksen. Ei tarvi kuin maksaa Elinan lähettämä lasku ja mennä junalla pelipaikalle hakemaan auto. Siitä kun kontti mennyt laivaan olen tiennyt kokoaja ETA tiedot ja kuten joku tuossa kirjoitti, aina voi vesselfinderistä tai muista sovelluksista seurata miten laiva koukkii satamasta toiseen jenkeissä ja lopulta purkaa kontin mm. Amsterdamiin ja sieltä pikkupaateilla Vuosaareen.
     
    Swinger tykkää tästä.
  7. litres

    litres Gearhead

    kuka on Mikko? Elina?
     
    Kustom STW ja Swinger tykkäävät tästä.
  8. kad_boost

    kad_boost Gearhead

    Ikinä en ostaisi autoa mihin ei samantien saa koskea ja mukaan ottaa, rajoitteinen mutta ei huolia.
     
  9. RT6870

    RT6870 Gearhead

    ES sijoituksen huolinta toimii kyllä mainiosti, olen useamman auton sitä kautta saanut maahan nyt vaan sattui CA päässä kaveri laittamaan eri kautta tulemaan
     
    impala67 tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!