Buick 300 - Chevy 350

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja kj, 27.8.2009.

  1. kj

    kj 2nd gear

    Millanen pulttijako on tuossa Buickin koneen takapäässä verrattuna Chevyyn?
    Eli onko esim. Buickin sama kuin Oldsin?
     
  2. Rocket engineer

    Rocket engineer 1st gear

    BOP -jako siinä pitäisi olla. Eli kaksi ylimmäistä pulttia eripaikoissa kuin Letukan koneissa. Lootat Olds, Buick, Pontiac ja Cadillac-koneiden perästä pitäisi pulttautua. Ja sitten adapteria on saatavissa USA-osapuljuista BOP - ja Letukkakaavelisten lootien ja koneiden ristisiitoksiin. Näppärä sopivilla työkalulla varustettu henkilö tekee sellaisen itsekin. Tosin ei se valmiskaan hirveästi maksa - kymppejä / max satasen tienoilla.

    Enemmän vaivaa vaan taitaa olla apulaitteiden naittamisessa, jos tarkoitus on käyttää esim. Buickin omia tilalle tulevassa Letukankoneessa?

    [​IMG]

    Chevy-jako

    [​IMG]

    BOP-jako

    Ja sitten 70-80-luvuilla on ollut ns. Universal-lootia, joissa on molemmat jaot. Yleisimpiä ovat lie TH2004R lootat, joissa kai kaikissa on molemmat jaot. Tosin isot pojat puhuvat yhtenä kahtena vuonna tehdyn TH2004R- loottaa Olds-dieselin perään vain pelkällä BOP-jaolla, mutta se voi olla ihan vaan juttua tai sekoittamista TH200 lootaan? :poff:
     
  3. kj

    kj 2nd gear

    Tuota BOP:ia aavistelinkin...
    Sillä kysyin kun en ole ennen törmännyt tuohon 300:een.
    Kiitos vastauksesta 8)
     
  4. PauliP

    PauliP 1st gear

    Se on hieno moottori. Alukansilla, kunnolla muotoilluilla pakosarjoilla ja HP-versio alumiinisella 4-reikäisellä imusarjalla. 250 senaikuista tehdashevosvoimaa siinä HP-versiossa.
     
  5. Joh.3:16

    Joh.3:16 Gearhead

    Eikös alukannet ollut saatavana vain vuonna -64 ??? :eek:
     
  6. kime2

    kime2 Gearhead

    Pikkasen samoilla linjoilla et yleensä noissa 300:ssa oli rautakannet :eek:
     
  7. Jupe

    Jupe Gearhead

    Kyllä vain, alumiinikannet + alumiini imusarja oli saatavana vain vuonna '64. Kun siirtyivät valurautaan niin lisäknoppina tuli se että nelireikäistä valurautaista imusarjaakaan ei tehty kuin vain vuonna '65. Vähän sellaisia "kanan hampaita" siis nykyään.
     
  8. PauliP

    PauliP 1st gear

    Kiitos oikaisusta, noinhan se menikin. Jäi vaan tuo alukantisuus mieleen kun yleensä on nähnyt juuri niitä, ja yhden sellaisen vanhoina hyvinä aikoina omistaneena, terveisiä vaan Jupelle.
     
  9. Joh.3:16

    Joh.3:16 Gearhead

    Jaahas jaahas,yx valurauta 4-reikäimari tallissa jemmassa.Koneen päällä nököttää 2-reikäisestä työstetty 4-reikä,joskus ilmeisesti -70 luvulla duunattu,eli hipo osa kyseessä. :poff:
     

Kerro tästä muillekin!