Buick 300 cid

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja jopotti, 23.2.2011.

  1. Jupe

    Jupe Gearhead

    Sainpa tänään inspiraation ja pinkaisin talliin. Nyt on koiranpaskan tilalla kutoskoneen 2-osainen stefa. Öljypohja on vielä irti kun tuli komento saunaan, mutta onhan se päivä vielä huomennakin.

    Hyvin tuli muistot mieleen siitä kuin tuon takimmaisen runkolaakeripukin laittoi viimeksi kiinni. Meinasi tänäänkin kasvaa melkoinen sarvi otsaan kun taisteli niitä pukin kupeissa olevia tiivisteitä paikoilleen, alkoi jo vahvasti xxtuttaan... Ja tulipahan samalla mieleen että todennäköisesti siinä narussa ei ollut mitään vikaa vaan se vuoto tuli nimenomaan pukin ja lohkon välistä. No sielläkin on nyt uudet tiivisteet ja toivo on kova että jospa nyt öljyt pysyisi paremmin siellä sisäpuolella.
     
  2. olle

    olle 3rd gear

    samaa mietin että vuotaisko nuo tiivisteet minullakin,koiranpaskan kanssa kyllä pitää olla myös tarkkana että katkaisee juuri oikean mittaiseksi,ei lyhyeksi muttei myös liian pitkäksi.Vuoto onneksi pieni,pari tippaa lattialla viikossa,lätäkkö kuukaudessa ja lampi vuodessa.:)
     
  3. Joh.3:16

    Joh.3:16 Gearhead

    Täällähän on mielenkiintoinen moottori päässyt kehiin.Tallin nurkassa kököttää 300 kone.Tsekkailin noita numerosarjoja ja näytti olevan tuollainen -- 378 LL
    Kyseessä -65vm,mitä muuta tohon kätkeytyy???

    Sattuuko kellään olemaan ylimääräisiä pakosarjoja kyseiseen 'singeriin´???
     
  4. Jupe

    Jupe Gearhead

    Millaisia pakosarjoja olet vailla ja paljonko olisit valmis niihin upottamaan? Mulla on käytetyt, varmaankin Postonin valmistamat, peltisarjat ja olin jo yhteydessä Marteliukseen että jos he tekisivät näiden mukaan uudet. Luulisin että kulut tipahtaisivat jos niitä tehtäisiin samalla useammat.
     
  5. olle

    olle 3rd gear

    LL on std 300 cuin,vuodelta 65.210hp.
     
  6. Jupe

    Jupe Gearhead

    olle, kiinnostaisko sua peltisarjat?
     
  7. olle

    olle 3rd gear

    Ei kiitos,mulla pukkaa pussihousu puolelle tuon Buickin kanssa.
     
  8. Jupe

    Jupe Gearhead

    Ok, hyvä homma. Itsekään en tee mitään palauttamatonta muutosta, paitsi se että nyt pitäisi saada turvavyöt jotenkin kiinni takapenkkiläisiä varten. Voisi nimittäin kurvailla enemmän muksujenkin kanssa kun saisi ipanat vöihin.
     
  9. jopotti

    jopotti 3rd gear

    Mites Jupe meinasit laittaa taakse ne vyöt,kun sama homma pitäis tehdä ?.
     
  10. kj

    kj 2nd gear

    Laitoin -64 Specialiini taakse Volvo 240:n takavyö sarjan
    kuten ne on kiinni Volvossakin.
     
  11. Jupe

    Jupe Gearhead

    En oikein vielä tiedä... ongelmanahan taitaa olla yläpisteen ja itse rullan kiinnitys. Minkälaiset ne Volvon vyöt on?
     
  12. kj

    kj 2nd gear

    Rulla on suoraan hattuhyllyn päällä,
    eli ei mene takatolpan kautta(tarkoittamasi yläpiste?).
    Sopii hyvin tälläsen 178cm pitkän pallopaitasen kropan mukaan.
    Ja keskellä lannevyö.
     
  13. Jupe

    Jupe Gearhead

    No just tuota takatolppa asiaa tarkoitin. Laitoitko mitään isompaa vahviketta hattuhyllyn alle?
     
  14. jopotti

    jopotti 3rd gear

    Väänsin huonon selän kanssa väkisin tallille ja koneeni stanssi oli KP 250.mittasin vielä "timpurin"kulmamitalla ja mielestäni syl.kannen ja imukannen kulma sama noin niinku vähän tarkemmin kuin ämpärimitta.onko siinä kulmassa paljon eroa ?.mites noi kansien väliset tiivistepinnat,oletteko käyttänyt tiivisteen lisäksi liimaa ?.
    Onko teillä K alkuisilla lohkoilla alukannet ?.kenelle tuon koneen tarkastukseen vai kuka tulee, jos sen itse vikaa löydä.... ?.
     
  15. kj

    kj 2nd gear

    Ison korilaatan (aluslevy) joka on tukevampi kuin alkuperäiset vastaavat.
    Alakiinnityksen laitoin vastaavasti istuimen alle takapyöräkoteloon.
     
  16. Jupe

    Jupe Gearhead

    Nyt kun on saatu turvavyötkin asennettua, palataas takaisin alkuperäiseen aiheseen...

    Eli sun lohko on siis samanlainen kuin mulla, KP -> 1964 High Performance koneen lohko. Varustettu alunperin alumiinikansilla, alumiini 4- reikäisellä imusarjalla ja Rochester 4GC kaasarilla. Kaikissa K- lohkoissa pitäisi minun mielestäni olla alukannet, koska se on vuoden 64 lohko ja tuolloin kaikissa tehoversioissa oli alukannet + imusarja.

    Harmittaa kun ehdin jo vetää yläkerran alumiiniosat nippuun, olisi voinut verrata kulmien eroavaisuutta koska mulla on myös irrallaan olevat valurauta kannet + imusarja.

    Mä laitoin tiivisteeseen vesikanavien ympärille ohuelti liimaa. Kannet pinnat oli jonkun verran syöpyneet ja uskon liimasta olevan tässä kohtaa todellista hyötyä. Ensimmäinen käynnistys sitten kertoo totuuden...

    Ai niin, onko sulla jopotti peltisarjoille tarvetta?
     
  17. jopotti

    jopotti 3rd gear

    Täytyy vielä jatkaa tutkimuksia niin ja en innostu enää peltisarjoista kun koppa on avo ja hiljaa pitäisi yleensä lipua.
     
  18. Joh.3:16

    Joh.3:16 Gearhead

    Valusarjat etsinnässä,jos ei löydy sitten tarvii alkaa miettimään hyviä vaihtoehtoja.
     
  19. Jupe

    Jupe Gearhead

    Joh.3:16 ja jopotti, tämä selevä.

    Mun täytyy tunnustaa että nää on mun ensimmäiset peltisarjat koskaan, missään vehkeessä... :oops: Ikää ukolla on kohta 40 vee ja tää autokin on ollut omistuksessa 10 - 11 vuotta. Ja nyt sitten piti iskeä tämänkin kokeilun...
    Monta vuotta näitä etsin ja kyselin, välillä suoraan Postoniltakin mutta he eivät sitten koskaan tehneet sitä lupaamaansa uutta sarjaa. Loppujen lopuksi sitten tärppäsi. Pakkohan se on nyt kokeilla mitä ne sitten vaikuttaa.
     
  20. Jupe

    Jupe Gearhead

    Näitä kolmesatasia taitaa olla suomessa aika monta, mutta onko missään Buickin kolmenelikymppistä?
     

Kerro tästä muillekin!