Buick Electra sedan 1977-1984

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Karpov, 7.4.2010.

  1. onre

    onre 3rd gear

    Poljin palautuu normaalisti kun tehostimen alipaineen hukkaa pumppaamalla. Sen lisäksi tänään tuo äityi sellaiseksi, että poljinta saa joillain kerroilla avittaa kengänkärjellä takaisin ylös. :eek: Mikähän tässä nyt on?
     
  2. Vilkuna

    Vilkuna Gearhead

  3. Karpov

    Karpov Double Gearhead


    Lievä ot mut on nois joskus perääkin. Esim 74 impala oli senverran dynaaminen että ei jumalauta suhissu ikkunat yhtään vaikka kuinka ajo, pakosti aerodynaamisyytta tai ainakin tuulen ohjausta muualle :lol:


    Ja olihan w124 mersukin aikansa pienimmällä ilmanvastuskertoimella vaikkei heti uskois.


    Nojoo, nuo tuskin o :rotfl:
     
  4. onre

    onre 3rd gear

    Se ois sitten ajokausi avattu, viikonlopun mittaan tuli 750 kilometriä lasiin ja auto pelaa kuin, no, Buicki :oops:

    Cruise toimii vähän satunnaisesti, pitänee koittaa selvitellä että mikä sitä vaivaa. Ei meinaa pysyä etenkään yli satasen vauhdissa päällä. Mitenkäs kojelauta purkautuu? Pitäis tarkastella vähän polttimoita siitä ilmastoinnin säätöpaneelin yläpuolelta, kun veden lämpötilasta kertova polttimo ei syty kun virrat kääntää päälle, ja olishan se nyt kiva saada edes jotain ennakkovaroitusta asiasta ennen savumerkkejä.
     
  5. onre

    onre 3rd gear

    Alkaa mennä aika pahasti yksinpuheluksi, mutta;

    Jarrut korjattu, tehostinhan se oli. Nyt pelaa jarrut ihan niin kuin pitääkin. Samoin apulaitehihnat lakkas vinkumasta kun vaihtoi laturin hihnaksi 1100 pitkän, niin että se on säädöllä ylipäätään mahdollista kiristää, ja kiristi myös ilmastoinnin hihnan. Ihan mielenkiinnosta, kun en jaksanut alle könytä; mites tuo ohjaustehostimen hihna kiristetään? Kone siis 307.

    Vielä pitäis jaksaa noita kojelaudan polttimoita ihmetellä, ja parin viikon päästä ois ohjelmassa ilmastoinnin täyttö - paljonko vetoa että siihen loppuu lämpimät kelit tältä kesältä?

    Laitetaan nyt vielä vekottimesta kuva, jossa tulitikkuaskin virkaa toimittaa Opel Astra :oops:

    [​IMG]
     
  6. onre

    onre 3rd gear

    On näitä täällä PK-seudulla ainakin yksi toinenkin yksilö, tosin kilvetön. Sattui eilen ajellessa silmään, niin pitihän siihen vetää viereen ja ottaa kuva.

    [​IMG]
     
  7. leivonharri

    leivonharri Gearhead

    On se vaan silmiähivelevän kaunis auto, noin stereonakin.

    "...sleek aerodynamic design..."

    Satuitko vilkaisemaan, onko tuo taustan pitkäkatto kans Buick?
     
  8. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Mutta missä on kaikki 77-79 buikit? :(
     
  9. onre

    onre 3rd gear

    Mites tuollasessa kaasarikoneisessa muuten pelaa turbiinilukon ohjaus? Tätä on tässä pähkäilty koko aamupäivä... tämä on tullut tehtaalta ilman sähkökaasaria.
     
  10. von-meester

    von-meester 1st gear

    Kellään käsitystä -84 park avenue puhaltimen "hallinta paneelin" valikossa rupesi valo vilkuttaa!? Ensin kuului rutinaa niinko rattaat ois hyppiny yli musta laatikko(s-moottori?) kuskin puolella puhalluskanavien kyljessä(3-nap liitin)
     
  11. Holley

    Holley Gearhead

    Asteikon valohan vilkuttaa vikatilanteessa. Itselläni vaati välillä lämppäri auton "buuttauksen" muutaman kilometrin ajon jälkeen, ja sitten toimi. Viaksi keksin myöhemmin ulkopuolisen lämpötila-anturin. Eli tuulilasin ja konepellin väliin matto päälle, jos oli auto yötä ulkona ja näin ei vilkutusta enää tullut. Jossain oikealla puolella siinä tuulilasinpyyhkijöiden lähistöllä se anturi lie, tarkkaa sijaintia en ole tutkinut. Muuten siis toiminut ihan täysin moitteetta automaatti-ilmastointi ja kyseessä '87 stw Electra.
     
  12. 0132

    0132 Gearhead

    Nostellaanpas vanhoja. Tänään tuli pitkän "sedan-haaveilun" jälkeen haettua itelle Electra Limited. Ensirekattu -79, mutta oiskos tuo kuitenkin 80-mallinen kun on takavaloissa on neliskanttiset peruutusvalot siinä tankin luukun vieressä? Ja maski on pystysuuntaisilla rivoilla. Sekä kulmapalat isommilla parkeilla. Tekniikkana on Buickin 350+350

    Leimalle olis sähköjen tutkimista, putken hitsaus, pohjasta yks reikä sekä jarrujen läpikäynti. Sähköjen puolesta isoimpana mysteerinä puhaltimen moottorin toiminta. Toimii todella hiljaisella teholla. Konehuoneesta oli violetti piuha irti. Sen kun tökkäsi paikoilleen alkoi hönkimään kovasti mutta puhallinta ei saanut sammumaan muuten kuin johdon irroittamalla. Oisko säätöpaneelissa vika?

    Mites mittaritaulun valot? Pitäis lähtee päälle samasta katkaisijasta kuin ajovalot? Mittaritaulu valojen osalta täysin pimeenä, muuten näyttäis mittarit pelaavan.

    Entäs vilkut? Onko molemmille puolille oma releensä? Vasemmalle vilkuttaa hienosti mutta oikeelle ei ollenkaan. Jos ois vaan polttimot palanut niin vilkuttaisko silti kojelaudassa?
     
  13. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Joo eio 79.

    Kokeile pyöritellä ajovalokatkasijan nuppia jos valot syttys.

    Onko säätöpaneeli napilla vai ihan perinteinen vipu?

    Kait releitä vaan yks on.
     
  14. 0132

    0132 Gearhead

    Taas tuntee itsensä hölmöks.. Sieltähän ne mittaritaulun valot löytyi.

    Säätöpaneeli on vivulla.
     
  15. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Etuvastus vois olla konehuoneesta puhaltimen päältä pimee ja sitten viritelty johtoja? Yleensä se menee ennemmin kuin vipusäädin sisältä.

    Onko tää minkävärisellä sisustalla kun niitä muutama liikkunut myynnissä?
     
  16. 0132

    0132 Gearhead

    Mustalla sisustalla on tämä.

    Pitääpäs tutkailla tuota vastusta huomenissa. Kiitos näistä!
     
  17. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Ai että se musta on helvetin hieno, oma 79 oli myös. Musta ei sisusta siitä mustasta parane missään materiaalissa tai muodossa missään autossa :cool:
     
  18. 0132

    0132 Gearhead

    Tää on vielä yllättävänkin hyvässä kunnossa. Apukuskin ovipaneeli on vähän rispaantunu ja kattoverhoilun on joku tehny keinonahalla uusiks mutta muuten hieno.

    Polttimoita tuossa jo vaihtelin ja ilokseni huomasin että alko pikkuhiljaa kaikki loputkin valot toimimaan. Vilkut on toiselta puolelta kytketty jotenkin hassusti pois. Nimittäin etuvilkku alkaa palamaan kun laittaa ajovalot päälle.

    Tähän mennessä vaikuttaa siltä että helvetin hyvä ostos tuli tehtyä varsinkin hintaan nähden:cool:
     
  19. ktech

    ktech 3rd gear

    Täähän oli se nettiautossa pitkään pyörinyt musta mitä edelliset ei jostain syystä saanut leimattua? Hieno auto ja vielä Buickin omalla tekniikalla.

    Kannattaa varmaan valojen maadotukset ja piuhat muutenkin katella läpi. Monesti noissa kaikenlaista rosvoliitintä ym. paskoja virityksiä kun valoja muuteltu Suomen pykälät täyttäväksi.
     
  20. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Tuntuu muutenkin että ne 3-5 electraa siellä myynnissä pyörii ja kansa ostaa mieluummin kalliimmalla vaikka capricen. Ei ymmärrä.
     
    Holley tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!