Buick GS455 -70

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja coupedeville, 4.5.2003.

  1. BuickS

    BuickS Gearhead

    Tuo kyseinen -70 avo-GS löytyy näemmä Nettiautosta ja Karjaan suunnalta.
     
  2. Bandicoot

    Bandicoot Gearhead

  3. SG480

    SG480 1st gear

    Myyjän puhelin tuntuis olevan kiinni. Ootko kysyny hintaa?
     
  4. Bandicoot

    Bandicoot Gearhead

    Minä otin aatiin yhteyttä ja keskustelin auton historiasta ja hinnasta myös,tiukka pyynti ja lähtö hinta samalla on 20000e, kunto siinä on kohtalainen tekniikassa pakki rikki, pari lappua hitsata täytyy ja sisusta uusia ja varmaan tiivisteet ja rätissä pari reikää.
    Auto on vieläkin ns,ruotsin kirjoissa ja nykyisellä omistajalla se on ollut likimain 20 vuotta.
    Puhelin mistä hänet tavoitin oli eri, jota en voi tässä antaa nähtäväksi.
     
  5. SG480

    SG480 1st gear

    Jaa, no onpa tollakin sitten hinta pompsahtanut. Tuohon hitsuutteluhomman vähyyteen suhtautuisin kyllä varauksella koska Buick on seisonut ulkosalla pitkin meri-Lappia melkosen pitkään.

    Hieno auto joka tapauksessa mutta tuon hintaan mulla ei ole tuohon rääpyä.
     
  6. Bandicoot

    Bandicoot Gearhead

    Kyllä ja minäkin tuota pyyntiä hieman kavahdin ja tosiaankin se on ollut ulkosalla pitkiäkin aikoja koska 15 vuoteen sillä ei ole liikennöity,että kyllä siihen rutkasti ekuja saa menemään, tieteskin mikä on nyt vaatimustaso vaan kyllä tuollainen on parhaimmilaan sitä ettei siitä sanomista löydy.Veteraani auto pörsissä oli kaupan uudessakaupungissa - GS avo ja pyynti oli sillä 29000 joka on valmiiksi kunnostettu ,oliko sama joka joskus oli v-8 esittelyssä? .
    Miten nämä myyjät ilmoittelevat eri valmistemääriä näille avoille toisessa 1040 ja tämä 1180 kpl, mistä nämä erot tulevat?.
     
  7. jt

    jt 3rd gear

    Buick GS 455 avo valmistusmäärät:1184 kpl
    18 kpl 3-vaihteinen manuaali,126 kpl 4-vaihteinen manuaali,1040 kpl TH-400 automaatti
    Avo Stage 1 valmistusmäärät:232 kpl
    1 kpl 3-vaihteinen manuaali,67 kpl 4-vaihteinen manuaali,164 kpl TH-400 automaatti
    Kyseessä -70 vuosimalli.Lähdekirja "guide to GS Buick 1965-1975".
     
  8. BuickS

    BuickS Gearhead


    Auton hinta- ja omistajan yhteystiedot näyttää päivittyneen... :eek:
     
  9. SG480

    SG480 1st gear

    Jep,hintahan tossa ylempänä jo selvis eikä oikein enää nappaa kun tuo oli kaupan ja ostettavissa viimeiset 10 vuotta 100.000 skr:lla ollessaan vielä täällä kehitysalueella.
     
  10. BuickS

    BuickS Gearhead

    Eipä osu avoprojektiGS ihan minunkaan hinta/laatukriteereihin mutta ainahan myyjän pyytää pitää!
     
  11. BuickS

    BuickS Gearhead

    Em. avo-GS nyt tarjolla myös huuto.net-sivuilla.
     
  12. shark

    shark 3rd gear

    Täällähän puhutaan asiaa :lol: .Mad Mike viesti 2005,pyydän anteeksi noita tummia viivoja jotka jätin sun baarin eteen silloin muinoin.Toi mun GS Avo 4 vaiht man(käytin usein vain 2 vaidetta vääntöä kun riitti 510 lbs)on ollut Suomessa jo jonkin aikaa ja olen yrittänyt sitä jäljittää.Maailma on pieni kun naapurin emäntä tuli viime viikolla jutteleen,Olivat ollet hautajaisissa ja hänen serkkunsa oli sanonut että hänen autonsa on rakennettu Eskilstunassa eli kävi ilmi että se on mun vanha :eek: Auto on täysin läpikäyty ja lisäsin siihen melkein kaikki optiot joita oli saatavana(yli 20 kpl).Power Big Meetissä lohkesi kakkos pokaali -94.Ostin Car Craft lehden ja leuka loksahti lattiaan kun näin mun GS kuvan lehdessä.Olin paljon yhteydessä GSCA klubiin ja Rickhard Lassiter,pressa,järkkäsi mulle osia mm. orkkisvanteet ja hän oli lähettänyt kuvan lehteen.
    http://rides.webshots.com/photo/1230940 ... 9615TIhhhI
    http://www.saunalahti.fi/squire64/avot/convfi.htm
    Toi -72 GS Coupe oli myös atomeina mm runko ruiskusinkattiin ,polypuslat laitettiin ja konetta piristettiin(-92).Ripeä peli joka viime keväänä valittiin Powerin talvimarkkinoilla parkin hienoimmaksi.
    Sain puhelun Toukokuussa Ahvenanmaalta jonne se oli juuri ostettu.Powerissa sain nähdä taas auton livenä.Pari mittaria oli lisätty ja ratti vaihtunut,muuten samassa iskussa ja kone kiersi ripeästi :lol:
    Huvittava juttu kun oltiin 2004 lavalla "Pimp My Ride Showssa " Hesassa ja siellä oli yhdellä kaverilla hieno Skylark avo näytillä ja hän rupesi juttelee että hänen GS konepelti tuli Ruotsista eli taas oli maailma pieni,se oli mun vanha pelti kun jouduin tilan puutteen vuoksi vaihtamaan lasikuituisen :lol: .
    http://rides.webshots.com/photo/1230925 ... 9615eLXuyr
    Mirra monster oli -70 GS johon oli jo -77 tilattu Hansen Racingin kautta STAGE 1 sisäkalut.Edellinen omistaja ajeli sillä ympäri vuoden kattotelineen kanssa. :eek: Tosi ihme ettei kolaroinut,oli nääs meno myös kesällä kuin kelkalla ajais.Nykyisin hyvässä iskussa ja maalattu GSX väreihin
    http://rides.webshots.com/photo/1230942 ... 9615BLHdin
    Rakensin myös Street/Strip version.Runko ja paperit -70 Skylark.Kori haettiin Lero Karosseri nimisestä romiksesta.Tuli Sveitsista ja oli kulemma aito GSX Man lootalla,tiedä sitten,mutta oli se maalattu GSX ja lootareikä oli manuaalimalli mutta mätä(kanaverkkoa ja ilmastointipeltiä).Alstonin rear clip,lasikuitukeula ja kojelauta Osbyn romiksesta olleesta Buickista jolla oli ajettu "jokamiehenluokkaa".Suoraa peltiä ei ollut kuin tuhkaluusussa.Oli varmaan kuplavolkkarit lentäneet kuin keilat kun 1800 kg Flintsteeliä puskee päälle :p
    http://rides.webshots.com/photo/1230927 ... 9615JsqZyf
    Toi -70 Skylark avo tuli mun mukana Suomeen muuttoautona ja se oli jossain Suomalaisessa thrillerissäkin mukana joskus -80 luvun puolessavälissä.Onkos tietoa??.Oltiin sillä Norjan vuorilla Juhannusta viettämässä kahdeksankyt luvun alussa ja Sakuturistit kuvas hulluja Suomalaisia jotka paahtoi rätti maassa vaikka ympärillä oli monta metriä lunta.
    http://rides.webshots.com/photo/1230945 ... 9615wXUWrI
    Tässä on mun suurin munaukseni autokaupoissa.Olin kirj.vaihd. erään kaverin kanssa LA jolla oli kuvasssa taustalla näkyvät GS Coupe ja avo Olds 442 .Hänen kaverillaan oli aito -70 GSX frame off resto joka oli ollut Car Craftissa esiteltynä.Olisin saanut ostaa sen kun olin kylässä siellä $ 10.000 -91(tuolloin 55.000 kr eli 6000 euroa) :mad: Voi per,saa,vit yms.Tykkäsin että oli kallis.Arvaa tykkäänkö nyt??Saa pistää muutaman taalan lisää tänäpäivänä.
    http://rides.webshots.com/photo/1456641 ... 9615opfZRN
    No on meitä muitakin,kaverini olisi saanut ostaa aidon Shelby 500 KR 20.000 kr kun kaverilta oli johdot palaneet konehuoneessa pesuhallissa ollessaan, mutta kun ei juuri tuolloin ollut tallia :oops:
    Onneksi on vielä paljon 455 osaa (2,5 konetta ) + paljon viriosia niin että kun tuo muijan Rastas on valmis voi keskittyä johonkin "nostalgia" Buickkiin ja satu loppuu ehkä vielä yksiin vännöllä piirrettyihin juoviin :D
    Tossa vielä kuva mun kaverin aidosta -71 GSX jolla ajettu alle 100.000 km
    (oli kuva V-8 uudessa numerossa Ahvenanmaalta).Kjell on kotoisin Ahvenanmaalta mutta asuu Tukholmassa ja on tosi Buickki mies.Omistaa 7 Buickia GSX:n lisäksi mm-70 avo GS Stage 1 .Tietää Buikeista kaiken.Syö,nukkuu ja elää Buikeille Die hard fani.
    http://rides.webshots.com/photo/1457219 ... 9615WhKXRY
    Pitää yrittää saada Kaitsu tekee stoori V-kasiin ensi kesänä kun tulee luokkaretkelle tänne :p Suomessa on paljon tietoa ja kiinnostusta just muskeli Buickeja kohtaan,enemmän kuin tällä.Ehkä kiitos kuuluu Lammiselle ja Koseniukselle jotka ovat edesauttaneet tiedon levittämisessä näyttävästi
     
  13. pequli

    pequli Gearhead

    Tuo kauhukuvien kruunaamaton "klassikko" oli 4-osainen
    TV-sarja 'Painajainen'. Ja pääosassa ei ollut Jalosen Nightmare- Buick-kustom :rotfl: vaan vanha toveri Eero Melasniemi, joka esitti muistinsa menettänyttä taiteilijaa. Juttu kuvattiin joskus 1987 tienoilla Sauvon syvissä viidakoissa. Skylark vilahtaa jokusen kerran ruudussa. Se oli muistaakseni jo silloin värjätty kirkkaammanpunaiseksi. Auotn omisti silloin ja taitaa omistaa vieläkin pitkän linjan sauvolaisharrastaja. Sauvon Shell-huoltiksella oli siihen aikaan jenkkiharrastajapainotteinen henkilökunta. Muistaakseni huoltiskin 'esiintyy' thrillerissä.

    Omista arkistoistakin löytyi kuva jostain vuodelta 1983 Turun länsikeskuksen parkkipaikalta, jossa näkyvät Buick ja Shark. Valitettavasti vain on diakuva.
     
  14. Bandicoot

    Bandicoot Gearhead

    Vuoden -85 kasissa oli tämä ilmoitus.
    "Myydään kolaroitu Buick GS 70 osina tai kokonaan.puh 989/74140."
    Tähän aikaan kyseinen malli oli harvinainen suomessa siis tietääkö kukaan tapausta historiasta mitä oli tapahtunut ja menikö osiksi vai kunnostukseen.
    Suuntanumero lankapuhelimeen viittaisi pohjoiseen, onko ?
     
  15. Ruotsin kilpinen laite, täältä Kuusamosta myyty sinne etelämmäksi rajusti keulakolaroituna. Ollut juttua täällä overdrivellä aiemminkin...
     
  16. wahoo

    wahoo Gearhead

    Tässä aiemmin mainittu Jämsän '70 GS pelastettaessa. Täydellinen läpikäynti edistyy joutuisasti.
    [​IMG]
     
  17. MadMike

    MadMike Gearhead

    mitä niitä anteeksi pyytämään....nehän tuli kun tilauksesta ja niillähän Baari epävirallisesti oli vihitty, kiitos vaan :lol:

    Onkin pitänyt soitella sulle kun ajelen Eskilstunan ohi melkeen kerran viikossa.

    Toi GSXn väreihin maalattu mirraGS sen omistajan kanssa juttelin kesällä Powerin aikaan Västeråsissa kun pidin itse taukoa siinä.
    Jutteli Kjellestä paljon että hänen tietotaitoa ollut paljon auton teossa mukana.
    Näin se maailma on pieni...huomenna ooon muuten sielläpäin taas.

    Ja Sun skylark avo oli parkissa, Tekua varmaan kävit sillon kun mä livistin Munkkilaan välkkäreillä yläasteella..elettiin vuosia 1980-82...
    joten korimalli on jäänyt verkkokalvolle...kiitos siitäkin ja mammakin tykkää korimallista. On kuulemma yksi harvoista jenkin koreista joissa meillä yhtenevä maku.
     
  18. heikkisj

    heikkisj Gearhead

    Myyty!
     
  19. onbuicks

    onbuicks Gearhead

  20. shark

    shark 3rd gear

    Hyvä juttu,kuten olen aina sanonut ,Suomessa ymmärretään AUTOJEN päälle!
    Siitä vaan töihin ja perävaloja vilkuttamaan sitten aikanaan noille muovi
    tuuninki autoille.
     

Kerro tästä muillekin!