Burnout Party 22.8.2009

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja SPORT TRUCK, 18.8.2009.

  1. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Gearhead

    Saattashan se tänä kesänä Suomen nopein D ryhmäläinen hidastua tolla tempulla vaan nopeimman 4 koneen tasolle, ehkä :poff:
     
  2. teronum

    teronum 1st gear

    Ei ole päässä kuin hyvä mieli

    Nyt tuntuu tosiaan enempi siltä, että täällä on pieni osa porukkata, joka yrittääpi löytää kivasta tapahtumasta salaliittoja, ongelmia ja huonoa järjestystä tai sen pitoa. Mikä sitten lienee kunkin oma tarkoitusperänsä. Eipä sekään haittaa, tapahtumassa oli paljon ihmisiä, joten varmasti kaikenlaista sattumaa ja kohtaloa koettuna.

    Se ei tee vastauksista nokkelia, että vastaa faktoilla. Osa asioista tehdään kaikissa kisoissa täällä Suomessa samoin kuin meilläkin (säännöt, järki ja hyväksi koettu), osa asioista tehdään meillä Kiikalan ehdoilla (tilankäyttö, yleisö jne) ja osaa asioista kehitellään vuodesta toiseen. Ajanottomme sitten taas on aika tarkalleen seurattua, perustuuhan se kelloon. Me siis tiedämme lähtöjen määrät / tunti, taukojen pituudet jne...

    Hommaa on hoidettu suurella nöyryydellä reilut 20 vuotta ja kisoja on toistakymmentä omien lisäksi per vuosi. JA silti aina kuunnellaan mitä tosi kilpailijoilla on sydämmellään. Omasta tapahtumasta pidetään heti nytkin kritiikkipalaveri ja totkai omilla listoillakin on taas kehitettävää.

    Ajanoton kannalta emme olisi voineet tempoa juuri lisätä, uusi lähtö oli aina heti valmis kunhan edelliset kääntyivät paluutielle. Logistisesti homma siis pelitti. Eli vaikka streemanissa ehkä olikin sitten muutamia hoomoilaisia, niin eipä niitä voida yhtäaikaakaan kaikkia radalle päästää.

    Iso kiitos kaikille oikeasti hyviä aatoksia heittäneille harrastajille, jotka yhdessä meidän kanssamme kehittävät myöskin meidän tapahtumaa.

    Ensi vuonna uudestaan ja toivottavasti aurinko paistaa muuallakin Suomessa :D
     
  3. Mudracer

    Mudracer Gearhead

    Kyllä muutama vuosi sitten sain kakkospytyn vaikka en finaaliin päässytkään kun hylsystä katos virta ja se salainen kirjekuorikin käteen annettiin :rotfl: .


    Ja tohon palomiesastiaan niin luulis että löytyis vapaaehtoista sakkia vaikkapa ruoka/juomapalkalla ja sitä juomaa sitten kisan jälkeen itse kullekkin riittävästi :odroll: .
     
  4. SpW66

    SpW66 Gearhead

    Onneksi tuolla palkkauksella väki vielä tapahtumaan liikahtaa, kuka sitten on pätevä hädänhetkellä paloja sammuttamaan?
    Toki suurin osa hyvin harvoin tapahtuvista onnettomuuksista ei kummoisempia taitoja tarvitse. Mutta kun ei ole sitä kristallipalloa.
    Jos olet notkunut paikalla vielä kisan jälkeen, lienet havainnut ravintolan jo sulkeutuneen. Vielä kun sieltä joutuu ajamaan pois, ei tuo juominki vaihtoehto tunnu järkevältä.
     
  5. jankinnu

    jankinnu 3rd gear

    Mukava oli tapahtuma näin ensikertalaiselle. Ekan kierroksen lähes kaikista autojen lähdöistä ja renkaan putsauksista tuli otettua videomateriaalia. Tuuli vaan niin reippaasti, että äänet sotkeutui aika pahasti. Noh, ens kerralla parempaa kalustoa ja Karpo-mallinen karvareuhka mikkiin :)

    Pelkillä pakosarjoilla irtosi joistakin vehkeistä mellevästi meteliä ja näytti jotkut vanhemmat olleen huolehtineen pienokaisille kuulosuojat. Hyvä homma. Oliko muuten korvatulppia jossain myynnissä?

    Mukava oli tallustella varikkoalueellakin ja katsella menopelien teknisiä ratkaisuja. Hyviä vinkkejä tuli esim. moottorin kiinnittämiseen.

    Ps. pyttipannun kuumentajille isot kiitokset nälkäiseltä kaukomatkalaiselta. Lisää hönkää ens kerralla sinne vokkipannun alle. Sain tingattua isomman satsin, kun en malttanut odottaa ruuan kuumenemista :)
     
  6. Tomaso

    Tomaso 3rd gear

    Ainakin vuoden 2007(?) ohjaajakokouksessa sanottiin, että heinikolle EI saa ajaa kun siellä on ajanottolaitteita ja niiden kaapeleita. Kiellon rikkoja olisi ollut korvausvelvollinen vahingon sattuessa.
     
  7. zet28

    zet28 Gearhead

    Avasin tänään ton askin pohjan ja mukavia alsan palasihan siellä kölli,no ei muuta kun vahvempaa kehiin ensvuodeks
     
  8. edsel.fi

    edsel.fi Gearhead

    laittaisit nyt mopili takaisn ne kuvaaat..
    ei todellakaan kiellettyä ollut!!!!
     
  9. Annie

    Annie 1st gear

    No tosta voit ihan kuule vapaasti avautua niille perseellään istuville leideille jotka siellä tiskin takana oli jos ei kantautunut siun korviin.
    Perin kummallista että vaikka työ ois vapaaehtosta tai siitä maksetaan korvausta niin sen voisi tehä 110 % prosenttisesti eikä puolella teholla...
     
  10. 4d sedan

    4d sedan Gearhead

    Juomiin en ota ota kantaa eikä se mulle kuulukkaan. Yleismottona olen pitänyt että mukana on omat esmes "tekniset liuoteet" ym. mikäli on aistittavissa etten ole saamassa ostaa järjestäjän puolesta sitä mitä eniten kaipaan tai sitte vähiten?
    Mutta muuten kaikkiaan erityisen mukava tapahtuma senverran mitä mulla on kokemusta. Tänä vuonna en ollut ajamassa ja se kyllä hieman pännii, olisin ollut jos ei työt olis ollut esteenä. Nähdäkseni kuitenkin järjestävä taho toimii rajallisin resurssein ja sitä palokalustoo ei vaan voi olla omasta takaa jos ei tapahtuma tuota niin paljon että kustannukset sais peittoon ja hommais jonkun esim. tehtaan palokunnan paikalle, jonkun laskun kai nekin kirjoittaa?(se pitäis selvittää tehtaan omistajille olevilta johtajilta) Sitä tosin en tiedä että onko jonkun tehdaspalokunnan:n käyttö edes sallittua muutakuin pääluvun täyttämiseen? En tosiaan tiedä miten se menee joten olen hiljaa siitä...
    Kuitenkin jonkun harrastepohjalta toimivan järjestön epäileminen kaikenmaailman kähminnöistä on mielestäni turhaa, voin toki erehtyäkin? Oletan ettei sellaisessa toiminassa olis edes paljoo jaossa joten hyödyt voidaan siinä milessä kyseenalaistaa?
    Valokuvaamisen ammattilaisten äreyden toisaalta ymmärrän, toisaalta en. Se täytyy sanoa että itsekin olen nauttinut heidän työn tuloksista enkä ole minkään valtakunnan kiitosta heille koskaan antanut. Luvatta toki en ole kuvia käyttänyt, tehdään sekin nyt selväksi, miten olisin edes voinut kun kuvista saatavaa hyötyä ei harrastelija koskaan saa. Järjestäjällä oli silti hyvät perustelut tuolle kuvauskäytännölle mitä pitivät linjana, ja sikäli katsoisin että perustelut olivat asiallista laittaa esille. En silti ymmärrä kuvaamisesta yhtään mitään eli ois ollu kaiketi parempi mulle jos en olis puuttunu asiaan millään tavalla? Toki siinäkin pitäis ylläpitää jotain etiikkaa, panostuksia se kuvaaminen vaatii eittämättä ja koko Suomi kärsii ilmiselvästi siitä ettei osata arvostaa hienoa työnlaatua! Joten pointsit siitä.
    Vielä haluaisin kiinnittää huomiota siihen että tekstiviestipalvelu on aivan äärettömän hieno, saatana, siunattu teknologia! Onhan paperinpala toki kiva muisto mutta siitä huolimatta.

    Toivottavasti kukaan ei hernostunu ihan ääriin, pualiks tahallaan olin aika kärkevä ja halusin tuoda esille että erittäin hieno tapahtuma kyseessä ja haluan kiittää järjestjiä. Toivottavasti on ens vuonnakin sekä tämä että Hyvinkää 8)
     
  11. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Kyllähänä Salon porukalla pitäis olla kokemusta ja näkemystä kilvanajon järjestämisestä, omienssa lisäksi ovat olleet mukana myös lukemattomissa muissa tapahtumissa etenkin toi timers porukka. Tän kisan osalta en osaa sanoa just mitään kun ei ikäänkuin ollut toi vastaanotin päällä, mut aiemmin on kisat aina hoituneet mallikkaasti.

    Yks ainainen oma hämmästelyn aihe kuitenkin sekä Kiikalan, että Hyvinkään osalta on toi rata, tai siis sen pito, tai siis sen pidon puute? Onks se ihan tietoinen valinta? Meinaan tuolla West Coast Cupin puolella saadaan kyllä pääsääntösesti joka kentälle loihdittua ihan messevät olosuhteet pidon puolesta. Pito noissa on alkupäivästä huonompi kuin normi kadulla, loppupäivästä se useimmiten paranee lähtöjen myötä jonkin verran, mutta useimmat ei siitä juurikaan pääse nauttimaan. Muistaakseni kerran tuolla on ollut rata paremmin prepattu, tais olla vuonna 1998 jos en ihan väärin muista, ja silloin oli myös pito ihan kelvollinen. Oliskohan ollut joku juhlavuos kyseessä? Mut siis kysymys järjestäjille; onks toi tilanne tarkoituksella noin? Ja mitä kuskit noin keskimäärin haluais, haluuks ne mieluummin lipsutella vai olisko mukavampi ajaa pitävällä pinnalla?
     
  12. el borrachitos

    el borrachitos Gearhead

    Re: Ei ole päässä kuin hyvä mieli

    En mä mitään yritä tonkia sen enempää,enkä löytää mitään salaliittoja :odroll: Kerroin vaan mielestäni kohtalaisen asiallisesti minkälainen fiilis jäi osiltaan tapahtumasta ja jos sen ottaa vittuiluna,niin aivan vapaasti.

    Faktaa... :
    Eiks tähänkin olis voinut vaan todeta,että asiaa ei tullut huomioitua,huomioidaan ens kerralla.Ei sen puoleen en mäkään käy ryssissä teetä juomassa,enkä mene:
    Brankkari homman ymmärrän täysin,ei siinä ole mulle mitään epäselvää.Pääasiallinen tehtävä on kuitenkin tarpeen tullen sammuttaa tulipaloja siellä missä palaa.

    Enkä myöskään kritisoinut ajattamisen nopeutta tai logistista puolta,enkä myöskään sanonut,että kaikkien keksintöjen pitäisi olla samaan aikaan radalla sakkailemassa. Ihmettelin vain sitä tuplajonon puutetta. Se myöskin oudoksutti(vaikka ei sillä sinänsä kait mitään merkitystä ole) että streetmanien lineup pyörii nurtsin kautta,kun muissa tapahtumissa kaikki menee asfalttia pitkin.

    Vipottajan esittämään kysymykseen pidosta. Mun mielestä pito voisi olla vähintäänkin samalla tasolla,kuin kadulla. Perstuntumalla tuntu että tuolla olisi ollut liukkaampaa?

    Hyvinkäällä en vain ole huomannut nyt ja aikaisemmin sanomiani juttuja. Ja niihin sitä yleensä verrattaan missä on aikaisemmin käynyt. Eikä myöskään NNC puolelta ole tarvinut täältä lukea leukailevia vastauksia kritiikkiin.
     
  13. BBC64

    BBC64 Gearhead

    Vipottaja muistaa aivan oikein. Kiikalassa rata liimattiin aikoinaan. Tämä oli osalle porukasta varmaan ihan hyvä juttu, mutta toisaalta katurenkailla meno oli kuin jäällä. Tästä saimme myös palautetta. Kiikalan ja Hyvinkään pinnnoiteet eivät ole valitettavasti alkuunkaan esim. Porin kentän tasoiset.

    Tässä vuosien saatossa tilanne ei ole parantunut kun tuohon pinnoitteen päivittämiseen ei tunnu löytyvän resursseja. Olemme korjailleet Kiikalan pinnoitetta omakustanteisesti, jotta ajaminen ylipäätään olisi mahdollista.

    Burnout Party on katukisa ja siinä mielessä rata sopii tähän käyttöön paremmin kuin vaikkapa Alastaro. Tänä vuonna mentiin mossellakin alle kympin, joen ei rata voinut olla toivottoman liukas. Rata on kaikille sama ja haaste onkin saada sekä auto että kuski toimimaan kaikilla radoilla olosuhteiden mukaan. :D
     
  14. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    aika monelle toi tekee sen, että kun ajaminen on vapaaehtoista, niin noi tapahtumat herkästi jää väliin. Ei tollasta lehtijousikikotintakaan paljoo säädellä ja muutenkin tahtoo olla vähän niin ja näin paljo sitä säätöhaarukkaa on. Mut hyvä toki, että on tollasiakin kisoja, noi olosuhteet tasoittaa mukavasti autojen välisiä potentiaalisia suorituskykyeroja ja tekee pudotuskisoista huomattavasti jännempiä ja mielekkäämpiä myös kuskeille. Paremmalla radalla taas vois toi "pro" vehkeiden määrä lisääntyä jolloin ei sitte enää noi normikatuautot välttämättä olis kilpailukykysiä. Ja riittäähän noita pitoratakisojakin sitten halukkaille vielä kohtuuetäisyydellä = Alastaro, Pori. Mut siis vastaus esittämääni kysymykseen, eli kyse on tietoisesta linjasta. Keep up the good work!
     
  15. DX

    DX Gearhead

    Mä oon saanu ihan tavalliselle goodrichin 255/60 katukumille toistaiseksi parhaat 60 jalkaset just liimalta verrattuna pelkkään kumitukseen,
    kymmenyksen edulla.
     
  16. jekkuli

    jekkuli 1st gear

     
  17. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Gearhead

    Oliks se toi keltanen:
    http://kautsi.1g.fi/kuvat/Burnout+Party ... G_0753.JPG

    Jos oli niin onpahan hieno :) ja hämmästyttävän nopiakin Lamporgiini :eek:
     
  18. Annie

    Annie 1st gear

    Joo toi.
    Orkkiskuosissa jumakauta vielä,noita ei enää paljoo näe tommosena.
    Sille luvattiin joku erikoispalkinto jo siitä hyvästä että oli ilmaantunut paikalle ottamaan aikaa.
     
  19. rebel58

    rebel58 Gearhead

    Tähän lopuksi repelim avautumininen.
    Valiitus repelin itse kuultuna top 10.
    Liilkaa prätkiä.
    liikaa autoja.
    Täällä tuulee.
    Miks noi nöösit on täällä
    Miks noi pro racet on täällä
    Missä paloauto
    jne--
    paras mitä kuulin oli meidän omasta leiristä kun kaljateltta meni liian aikaisinkin kiinni. Onneksi tämä sankari pääsi jonnee vip tiloihiin kuokkimaan.

    Se negatiiviteista. Kaikki siellä oli ajamassa niin prätkät kuin autotkin.
    Kaikki pitämässä samaa kivvaa. Jos ei natsaa niin syökää kanaa. Ainakaan prätkä puolella ei tollaisia ennakkoluuloja ollut. Kävin niidenkin varikoilla ja tietyt pyörät oli niin härskejejä että veti vanhan pierun sanattomaksi. Ennen oltiin samaa perhettä. Ei enää. Sad, but true.
    Mitä tulee kaikkien teidän kermaperseiden kiukutteluihin, valittakaa ja itkekää lisää.
    Me ei valiteta. Meillä oli isoa kivaa, pienistä puutteista huolimatta. Ne myyös kuuluu asiaan.

    Ketkä valittaa niin pysykää poissa. Suurin osa have big fun ja ne ei valita.
    Mä eikä me valiteta mistään, vaikka puutteita oli ja katsastuksessa myös.
    Ei emme valita. Suuri kiitos meiltä ja meitä on iso ryhmä- Kompataan samaa kun 4d edellisellä sivulla. Ymmärrän täysin järjästien tilantentten. Miksi muut sitä ei ymmärrä vaan vittuilelevat täällä?
    Summa summarum.. mä toivon ett te jaksatte vielä järkätä kisoja. Hyvin menny tähän asti. Ja jos joku kiuketelee, sanokokaa niille painukukaa vittuu täältä. Ei tänne ole ole pakko tulla kuvaamaan.
    Te teette pitkää päivää meidän eteen. Aina ei kaikki tuubiin eikä ees joka kerta. Silti ainoa mitä nillitän ja vittuilen on se että Jukka oli kakkonen ja sille kuuluisi pokaali ja se kirjekuori. Mä ehdotin että työnnettäis se viivalle ja kuittais sillä pokaalin ja kirjekuoren. Jukka oli kyrpiintynyt järjästäjille eikä sitä tehnyt, periaatteen mies kun on.

    Summa summarum again. Meidän ryhmä ei valita mistään yhtään mitään.
    Toivomme että homma jatkuu. Otamma huomioon nillittäjien itkut, joskin emmä pidä niitä juurikaan minään. Ellei ole aihetta.
    Yhyy sniif sniif itkijät upotkaa suohon ja olkaa hiljaa siellä.
    Kiitos järjästäjille kun taas jaksoitte järjästää tapahtuman meille ja toivottavavasti teette sen vastakin, ilman noita nillittäjiä.


    He he.. Olin taas katsomossa kun en ollu ite ajamassa, Ainakaan lähdöt ei mennyt liian hitaasti. Olin edessä tai takana. Vasemmalla tai oikealla. Aina kun oli lähtö niin 90% katsojista ei katsonut lähtöä loppuun vaan kun autot olivat puolivälissä matkaa ennen maalia niin folks rupes kattoo yysia autoa mitkä tuli burnikseen. Well, that Burn Out Party, eh?
     
  20. mke77

    mke77 3rd gear

    pakko kirjoottaa hiukan joukkoon!!

    tuo kenttähän on nykyään "metsähalllituksen"(yms. joku muu vastaava taho??) kenen alaisuudessaan se toimii!! ja "lentokerho" ei halua sinne liimaa....

    rata toki on huono....sillä on ruohoa, halkeamia, puuttuu paloja ja se on paikkailtu jo moneen otteeseen monesta kohtaa!! ....mutta muuta...

    se että se korjattais edes vastaamaan normi kantatietä, vaatii toimenpiteenä: asvaltin kuorinnan, maaianesten vaihdon ,imeytys kentät(pohjavesialuella tai ainakin alueen rajalla) ja sit sen suoristuksen ja asvaltoinin...ja tuo toimen pide kun ei oo enää mitään halpaa!!! se on ristikenttä joten heliöitä on ihan tarpeeks!!! puolustushallinon alaisuudessa tuo toimenpide olisaikanaan ehkä voinu jopa onnistuu, mut ehkä juuri tästä syystä puolustushallinto halus "ulkoistaa" tämän omistussuhteen joten he vaan "lainaa" tätä lentokeskusta sotaharjoituksiin!!

    no juu liimaa ei toden näköisesti nähdä juur tällä pätkällä....mut onpahan yks hiukan erillainen rata noitten muiden joukossa....

    mut tämmästä tää aina on!! joka vuos saadaan jotain epäkohtia pois, mut silti ei osata tyydyttää kaikkien tarpeita!! ens vuodeks varmaan täytyy tätä varten hommata"syvälammen-ammattilaiset" paikalle ja hommata joku ulkopuolinen kahvilan pitäjä paikalle et ei tarvii narista ravintola tarpaista!!

    mitä jos ulkoistettais koko homma!! myydään nimi oikeudet jollekkin paremmin osaavalle taholla :rotfl:

    tee niin tai näin mut ensi vuonna tavataan :D
     

Kerro tästä muillekin!