Punttien hinnassa jonkinmoinen ero. Ja noita reunaan hakattavia kun on joka paikassa käytettyjä, mutta liimapuntit on joka kerta ostettava uudet.. Tasapainotuksesta ei saa kuitenkaan yhtään enempää rahaa, vaikka sen tekee liimapunteilla. Voi olla siis ihan liikkeenjohdollinenkin ongelma.
Jos alat kiillottamaan noita vanteita niin varaudu kiillottamaan ne kaikki. Corveten vanteiden lakatussa osassa on ns. Diamod Cut koneistusjälki, mikä vaatii koneistuksen eikä sitä saa aikaiseksi kiillottamalla. Jos ei ihan pahat ole niin parempi on jättää sellaisiksi.
Toki, mutta ei ne lyöntipainot alupyörään kuulu. Ei edes ne, jossa on se pinnoitettu sanka, joka väitteen mukaan estää vanteen vauriot. Ei estä.
Joo. Typhoonin vanteiden kanssa painiskellut saman asian tiimoilta. Kävi vaan ilmi että niissä oli se diamond cut pilattu hiekkapuhaltamalla, ei oikein kiillottunut. Tai kiilloittui, mutta kovin oli epätasainen jälki. Tietääkseni Suomessa on vain yksi diamond cut -sorvi (Rimfixillä) eivätkä ole saaneet sitä tuotantokäyttöön vielä. Sitä odotellessa... Kyllä se onnistuu se kiillotus. Jotensakin näin: 1. Lakan poisto maalinpoistoaineella ja/tai soodapuhalluksella. Lasi- tai hiekkapuhallus pilaa pinnan! 2. Hinkkausta teräsvillalla karkeasta hienompaan urien suuntaisesti. 3. Kiillotus lumppulaikalla ja siihen tarkoitetuilla aineilla (mulla on semmoisia tolkuttoman kokoisia tankoja karkeampaa ja hienompaa kiillotus"tahnaa") 4. Lakkaus tai kesäkäytössä ehkä vaha tai pinnoitekin riittää
Pari sarjaa vanteita tullut kiillotettua ja en ole laittanut mitään vahaa,lakkaa tms. pinnoitetta.Hyvin tuntuu aikaa kestävän kesäkäytössä ilman pinnoitteita.
Vähän jääny tän päivittely, aina jotain kuitenkin harrasteltu... Eli takavaimentimet vaihtelin Seuraavaksi vuorossa olisi etujarrusatuloiden tiivisteremontti, tämän seurauksena jarrunesteen vaihto ja ohjaustehostinneste myös. Melkoista siirappia on, kevyellä huollolla ollut tämäkin laite... Jotain kevyttä madaltamista ja vannejumppaa tän kans vois ehkä harrastaa
Etujarrusatuloihin tein tänään kevyen kumiremontin. Pölysuojat oli rikki, mutta männät muuten herkät, oli kivat tässä vaiheessa vielä herkistellä Laskin myös tehostimesta öljyt pois, ja uutta tilalle, käyttelin ja pyörittelin rattia, ja päästin uudestaan, et saa vähän huuhtastua tota järjestelmää
Aina ihmetellyt tuota C4:n pakoputkiratkaisua, molemmissa pöntöissä kaksi putkea että saatu urheiluautomaiset 4 pakoputken päätä, mutta sitten ne on käännetty tylsästi alaspäin helman taakse piiloon kun jossain diesel-volkkarissa
Suomea ja muita autoharrastajia varten tehdas olis saanu tehä simpukkaan tyhjennysropun sektoriakselin alastefan päälle. Siellä se kaikki muju asuu...
Tässä on tuo hampitanko niin ei simpukan tyhjennyspropusta olisi iloa. Mitä tulee pakoputken pää asiaan niin mullahan oli ostaessa ne melkoiset putkenpäät, mutta jätin ne pois. Tapahtui mielestäni niin sanotusti liikaa asioita tuossa perässä. Nyt paljon kliinimmän näkönen.
Harrastelin corveten vahahommia, ja otin kuskinovesta yläsaranan pois. Hommasin jo joskus talvella pari korjaussarjaa saranoihin kun molemmissa yläsaranoissa pirusti väljää. Jos jollain olis 255/40-45/17 fillareita ja sit jtn tuumasii pultattavia spacereita niin tarjotkaa yyveellä
Vastaan kun kysytään vanteista.En pidä lainkaan,ja ensimmäisestä kuvasta tulee mieleen Mazda RX-7. Nämä on tietenkin mielipide asioita,joista on vaikeaa kiistellä.Mutta jos olet itse tyytyväinen,niin sehän riittää,ja mun mielipiteellä ei ole paskankaan merkitystä.
piti Oikein tarkistaa, toi Mazdahan on pirun kova laite! https://www.nettiauto.com/mazda/rx-7/9697383 Saman värinenkin, Ai juku, wankeli kirkuu 9000rpm niin että tärinä käy
Omasta mielestä ei jatkoon anteeksi vain mutta miksi vaihdoit?! Sen sijaan nuo alkuperäiset vanteet miellyttää kovasti itseäni. toivotaan että kunnostat ne ja laitat takaisin paikoilleen
No joo, pakko myöntää että olen samaa mieltä. Ainakin projektin nimi pitäisi vaihtaa pussihousujen kahinasta "ihan tavalliseksi pakoputki- ja vanneviritetyksi" Tästä ei sitten herneitä nokkaan, jokainen tekee omalleen mitä lystää
Muutosta voi aina pitää onnistuneena, jos se saa runsaasti vastustusta. Mutta on nuo selvä ulkonäköpiristys niihin alkuperäisiin verrattuna, joita näkee kyllästymiseen asti.
Vanteet sopii tuohon kuin suutarin sormi sian perseeseen. Eli ei valmiiksi ruma auto muutu kovinkaan paljon rumemmaksi noilla vanteilla.