Eipä tuo rumemmaksi muuttunut. Ihan asiallinset kiekot ja sopii autoon. C4 alkuperäiset vanteet näyttää musta paremmalta Camaron alla kuin alkuperäisessä ympäristössään..
Ei tuo C4 mikään ruma auto ole,mutta jos olis mun omistuksessa,niin olisin yrittänyt hakea siihen jonkin asteista "ratalookkia"esimerkiksi vaikkapa vaan Chevyn mustilla Rallye vanteilla,ja sitten reilusti kumia alle. Ja kumilla tarkoitan tässä tapauksessa jotain parempaa kuin BF Goodrich MS radial.
Noniin täällähän onkin innostuttu antamaan kommenttia mikä on aina hyvä juttu. Kyse on kuitenkin vannemuutoksesta, orkkikset pysyvät hyvässä jemmassa. Mielestäni 17" täyttää tuon C4 kaaren paaaljon paremmin kuin 16" salad shootterit jotka on tän auton nuo vakiot siis. Maxilta ihan hyvä idea ratalookista, mutta jos kulku ei yhtään vastaa ulkonäköä niin on sekin aina vähän... Kyseessä kuitenkin automaatti, jätskillä käynti auto. Eilen tuli veljen kans pörrättyä pitkin eteläsuomea, käytiin moposportilta ostamassa veljen capriin kaasaritilkkeitä, ja sitten jotkut uudet renkaat, hyvin mahtui 13" 205 rengassarja takapaksiin Oli hieno mennä mutkatietä TOTOn african soidessa bose delcoista luu ulkona ;D Meinasin kyllä että tähän voisi uusia etutukivarsiin puslat, energysuspensionin vastaaviin. Auton mukana tulikin sarja takapään tukivarsiin. On vähän ajokoiramainen, ei mikään uraohjus, ja parani huomattavasti kun säädin töissä rengaskulmia, mutta tukivarsien puslat olivat tosiaan sen verran perskaantuneet, että luulen niiden aiheuttavan kaikkea ylimääräistä. Vähän kiinnostaisi kyllä sipistellä tuota moottoripuoltakin Vaikka olen itseasiassa jopa positiivisesti yllättynyt, että tämä on ihan mielyttävän tuntuinen moottori ja jaksaa kyllä kivasti liikuttaa tätä koppaa.
Kieltämättä vähän samaa mieltä monen edellisen vastaajan kanssa, ei oikein istu omaan silmään nuo vanteet... Kokomuutos on ilman muuta positiivinen juttu mut vanteiden malli ei oikein natsaa. Miten olis jonkun 91-92 tms Vetten vanteet, eiks niissä ole jo 17-tuumaiset?
Kun nyt keskustellaan kovasti vanne-mausta, niin uskallankin sanoa että nuo muistuttavat lähinnä jotain muutaman euron muovikapseleita!
Vanteet tuohon C4 on pitkälti maku asia,itsellä alla Weldin drag lite vanteet 15 tuumasina mutta paksuilla kumeilla.Saa tuon veten kulkemaan kohtuullisesti,omassa vaihdettu nokka ja kannet ja muuta pientä menee vartilla 12,3/185,vaihteistona alkuperäinen th700r4 ja myös alkuperäinen turbiini ja perävälityksenä original 2.76.Polttoaineen kulutus noin 11 sataselle maantiellä.
Auto on -85 mallin.Vartilla ongelmana saada katuslicsit lämpiään kun tuo puskee etukumit suttina ja tahtoo jäädä renkaat liian kylmäksi kun lähdössä takakumit alkaa sutimaan 1 ja vähän myös 2 vaihteella.Maalissa on vasta 3 vaihde päällä ja noin 5000rpm vasta koneessa.Maantiellä kierroksia 100 vahdissa noin 1600rpm
Pitkästä aikaa tuli ajeltua hylsyllä ja vähän harrasteltua kanssa. Autohan on ollut aikamoinen ajokoira vaikka kulmat on säädetty aika lähelle. Koskaan ei tiedä mihin töyssyn jälkeen auto suuntaan. Auton mukanahan tuli takatukivarsiin puslasarja, josta 3 oli asennettu, ja 5 asentamatta, tiedä sitten miksi jätetty asennus kesken, olivat meinaan aivan loppu. Talven aikana tarvinnee tehdä samat tempaukset etupään tukivarsiin. Auto rauhoittui takapään puslarempalla huomattavasti.
Töpepäivän päätteeksi tuli tänään laiteltua takasatuloihin korjaussarjat. Toisesta satulasta pölysuoja turvonnut reilusti syystä x. Jarrutuntuma edelleen tosi huono, tilasin sitten jarrupääsylinterin, kun vanha vuotaa tehostajan välistä. Jos se sillä sitten tokenisi. Tilasin samalla ohjaustehostajan pumpun koska nykyinen tehostaa vasta kuumana, ja etutukivarsiin puslasarjan. Jos jollain on tuommoinen tehostajan pumpun hihnapyörän ulosveto/asennussarja, saa huutaa hep.
Pisti tuossa tallilla silmiini vanhassa V8 magazinessa 6/85 artikkeli, pisti heti silmiin, sama kärry vuoden vanhana. kännykällä napsin kuvat, aika surkeita... edit. Vain neljä kuvaa, jostain kumman syystä nuo neljä aluksi piillossa ollutta jäi roikkumaan tunne..
Olipas mukava ketju, itsellekin tuli eka ovikiila keväällä, 87 avo ja museokilvissä. Laatikko piti remppauttaa mutta muuten ei isompia vikoja ole paitsi kiekkamittari mykkä. Olikos siinä joku helppo korjaus? Vanteina 17 tuumaset aika lailla zr1 tyyliset kromikiekot. Nätit mielestäni mutta spacerit kyllä tarvii. Aivan saakelin hauska ajaa tuota mutkatietä. Putkistossa on takaosa rosteroitu ja äänet on muikeat. Ugh.