Cadillac 1959 Coupe De Ville - Bolts & Nuts resto

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja EVO X, 28.11.2012.

  1. EVO X

    EVO X Gearhead

    Taas pientä päivitystä projektiin blogissa. Vähän on ollut meininki että jokin kasaushomma jää aina kesken kun jokin osa uupuu, mutta kyllä se siitä etenee. Ainakin jollain tavoin.
     
  2. EVO X

    EVO X Gearhead

    Updeittiä blogissa. Tälläkertaa vähän pienemmän mittakaavan kunnostelua. Mitäs muuta? Autoa kasailin tuossa viikonloppuna ja paikalleen asentui syyläri, kaikki letkut, konepellin saranat, osa sähköistä, takaluukun lista ja lukko, fender skirtsit jne. Kirjoittelen tarinaa taas kun ehtii :p
     
  3. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    Kyllä siitä vaan tulee pirun hieno, hattu nousee! Pari kysymystä, mistä olet saanut hommattua noita tornimallisia letkunkiristimiä, ja muistatko mitä tuo materiaali on josta teit lämmityslaitteen ja rintapellin tiivisteen? Mulla on sama ongelma ´63 Impalan kanssa, lämppärin kotelon tiivistettä en ole löytänyt uustuotanto-osana.
     
  4. EVO X

    EVO X Gearhead

    Jees, lämppärin tiiviste oli Etrasta tilaustavarana saatavaa solukumimattoa. Taisi olla 9mm paksuus. CADilla tein kuvat ja vesileikkuri leikkas. Kallista tuo ei ollut olisko jotain luokkaa 10€ metri. Clampit tuli puoliksi Nippelit.fi mutta ne loppui sieltä joten jouduin tilaamaan ebaysta loput. Hyviä valmiita settejä myy "Pacecarjeff" jonka sivut löytyy googlella.
     
  5. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    Ok, täytyypä marssia Etraan kyselemään... Luulen kyllä että mulle riittää mattoveitsellä tehty, ei ole CADia käytössä enkä ole mikään luonnonlahjakkuus ko. ohjelman käytössäkään... :)
     
  6. EVO X

    EVO X Gearhead

    Kyllähän nuo yksittäiskappaleet saa tosiaan tehtyä aivan sakset ja mattoveitsi tekniikalla. Ehkä muoto kannattaa kuitenkin ensin piirtää paperille. Lyöntituurna sarja on näissä omatekoisissa tiivisteissä ehdoton! Sellainen maksaa alta kympin jossakin puuilo/hongkong/Robin hood tyyppisessä myymälässä ja saat reijistä hyvät helposti. Tuo oma setti ainakin kattaa varmaan 20 tuurnaa ja muutamasta millistä pariinkymmeneen.
    Tuota Etran mattoa oli vain muutamassa varastossa joten se taytynee todennäköiseti tilata. Paikanpäällä oli ainakin Lahdessa samaa tavaraa mutta paksumpana. Tuo on juuri sopivan paksuista ja puristuu melko rajusti peltiä vasten. Muitakin vaihtoehtoja oli esim. telttapatjaa, mutta se ei puristu kokoon niin hyvin.
     
  7. EVO X

    EVO X Gearhead

    Päivittelyä taas. Kojelaudan väritystä ja uutta paitagrafiikkaa..
     
  8. hevimies

    hevimies Gearhead

    kyllä on vaan upeaa rakentelujälkeä tämän käkkylän osalta :)
     
  9. EVO X

    EVO X Gearhead

    Hevimiehen kannustus lämmittää aina 8)
     
  10. challenger-70

    challenger-70 Gearhead

    Hattu nousee myös korkealle myös hevi/chevy/mopar/mersu/hetero mieheltä
     
  11. EVO X

    EVO X Gearhead

    Asiaa sähköjohdoista blogissa. Tänään päivittelen vähän muutakin näperrysasiaa sinne vielä ennen viiden päivän sessiota tallissa joka käynnistyy perjantaina 8) Sen jälkeen on varmaan vähän enemmän kerrottavaa.
     
  12. challenger-70

    challenger-70 Gearhead

    Hienoa.tiiviissä seurannassa on.
     
  13. hevimies

    hevimies Gearhead

    tulee vilkuiltua välillä suoraan blogiakin että joko se olis edistyny. nythän se oli. Minkähintanen se johdotus olis ollu siltä autowirelta?
     
  14. EVO X

    EVO X Gearhead

    Autowiren satsi olisi tullut kaikkine kuluineen maksamaan 3v. sitten n. 1500€. Voi olla että hinnat on hieman nousseet siitä. Olen kuullut kyllä yhden harrastajan maksaneen johtosarjasta useita tuhansia, oliko jopa 5k€. Säästö oli kuitenkin merkittävä myös tuohon jenkkilän poikien settiin nähden tällä kertaa.
     
  15. EVO X

    EVO X Gearhead

    Ikkunoiden kunnostusta blogissa. Päivittelen aiheeseen lisää kirjoituksia lähiaikoina.
     
  16. EVO X

    EVO X Gearhead

    Pientä päivitystä 22.3

    Komponenttien kasailua ja sähköjen vetämistä. Toinen setti kromeja Puolassa, tulee joskus keväällä. Osien metsästystä ja muuta. Perehdyin muovikappaleiden valuun ja silikonimuottiin tuossa jokin aika sitten ja tein siitä jutun Cadillac Newsiin (CCOF) julkaisen jutun blogissa heti lehden ilmestyttyä.

    -Antti
     
  17. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    Ikävä lukea isäukkosi poismenosta. Tinkimätön työ Cadillacin kanssa näyttää kuitenkin jatkuvan! Tuo millinen kumi jolla asensit sivuikkunat karmeihinsa, käytitkö mitään liimaa asennukseen? Vai pelkkää kumia? Itsellä alakarmin vaihto edessä 2d HT Impalassa ja pohdiskellut että miten tuon karmin parhaiten kiinnittäisi ikkunaan... Tämmöiset jutut ovat mielestäni hyvien rakentelublogien parasta antia, että voi ottaa ideoita ja neuvoja omiin projekteihin vaikka ei juuri samanlaista autoa harrastakaan.
     
  18. challenger-70

    challenger-70 Gearhead

    Osanotot täältäkin. keep on going
     
  19. EVO X

    EVO X Gearhead

    Kiitos osanotoista, elämä jatkuu ja projekti myös. Isän nimmari tulee kullattuna koristamaan takaluukun kantta sitten kun auto on valmis. Nimikirjoitus on tuossa 3D-mallinnettuna koneella että kun aika koittaa tulostutan sen RST:stä ja kultaan lehtikullalla.

    Vähän epävarmaa on tallipaikan suhteen kun tuo porukoiden tallissa kuitenkin makaa. Toivotaan nyt että edes vuoden vielä säilyisi niin saataisiin käkkylä valmiiksi.

    Sitten tuohon kumiasiaan, eli ihan suoraan vaan lasin ympärille ilman liimaa. Se kyllä narahtaa aika kivasti sinne uraan kun kumi kuivuu. kuivumisella tarkoitan lähinnä tuon liukkarin kuivumista mitä käytin asennuksessa apuna. Kumi joustaa paljon paremmin kuin se korkki ja voit helposti käyttää tietyissä paikoissa kahta kumimattoa päällekkäin jos ei tunnu yksi riittävän. Itselläkin oli erikokoisia soiroja siellä täällä, kokomatkaa ei välttämättä kannata käyttää kahta päällekkäin varsinkaan nurkissa. Sitten vaan terävällä mattoveitsellä tai sellaisella kahden euron kirurgiveitsisetillä leikkaa ne ylimääräiset kumit lasin päältä pois.
     
  20. EVO X

    EVO X Gearhead

Kerro tästä muillekin!