Cadillac seville STS kysymyksiä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja cronos, 15.8.2010.

  1. cronos

    cronos 1st gear

    No niin mittaristo irti ja sieltä joku jo poistanutkin abs ja airbag vikavalot, vaihdoin kannat hazardista ja turvavyö ilmosta abs:ään ja airbagiin ja abs valo sammui normaalisti, mutta airbagin jäi palamaan ja ro61:n ja 62:n siirtyi historiaan ja jäljelle jäi ro43 current, eli se koodi sitten on se vian alkuperäinen ilmoittaja:

    ro43 = Driver Source Feed Low

    Viittaisi jotenkin kuljettajan airbagin jonkun virran vähyyteen?

    Sitten vain ideoita mistä nyt etenisi vian haussa?

    kuljettajan puolen B-pilarin avasin ja helmakotelon vierustaa menevät johto nivaskat silmämääräisesti liittimineen kävin läpi, eikä näkynyt hapettumia.
     
  2. cronos

    cronos 1st gear

    Sain hommattua kuvat ro43:n alla olevista sensoreista ym..ja korjauspuun"faulttree", purkamista tuntuu sitten olevan reippaasti ennen kuin kaikki mitattavat sensorit ja ohjainboksit on käsillä, toivon ettei kellekään ilmaannu tuota kyseistä koodia!!!
     
  3. cronos

    cronos 1st gear

    Supplemental Inflatable Restraint (SIR)
     
  4. Jojeli

    Jojeli 1st gear

    Nuo näytössä vikailmoitusten välissä vaihtelevat numerot ovat vain ilmoitusten numeroita, eli niistä ei tarvitse välittää. Esim. oma autoni käynnistämisen jälkeen vilkuttaa vuorotellen tekstiä "apply brake to shift" ja sitä vastaavaa numeroa vuorotellen, samoin aina kun jokin vikailmoitus on tullut niin silloin on vilkuteltu vuorotellen vikailmoitusta ja sitä vastaavaa numerokoodia. En kyllä tiedä miksi tuossa on haluttu laittaa nuo numerokooditkin selväsanaisten vikailmoitusten lisäksi :eek:
     
  5. Mjjv

    Mjjv 1st gear

    Ne numerokoodit taitaa olla vain vientimalleissa, sillä vaikka näytön ilmoitukset saadaan esitettyä muutamilla eri kielillä (muistaakseni kuudella) niin ei ole sanottu että kuski osaa joitakin niistä .... taasen numerokoodien selitys pitäisi selvitä ohjekirjasta
     
  6. cronos

    cronos 1st gear

    Tuli käytyä läpi takapalkin ympärillä ja keulassa ja iskaritolppien takana olevien tunnistimien liittimet ei tulosta koodin poistumisesta, ainoona lisänä tuli R081 .... Driver Ignition Diode Open kaikki liittimet irrotin, putsasin ja laitoin paikalleen....noh nytten pitää ottaa hieman paussia ettei hermo mene liikaa tuohon autoon.

    TÄNÄÄN SITTEN SYTTYI LATAUKSEN MERKKIVALO JOSTA UUSI AIHE AVATTU!
     
  7. riviera56

    riviera56 Double Gearhead

    Mulla cadissa ilmastointi antaa tiedon, VERY LOW REFRIGERANT, KOMPRESSOR OFF,sitte sammuu pois mut silti välillä toimii ihan ok ja tekee kylmää. Oisko jossain tukos joku vai..kylmäaineen määrä on tarkastettu, tossa vielä se vanha aine R12 tais olla. Mistähän lahtisi vianetsintään...

    Onkos -93 takana semmoset sikakalliit älyiskarit?
     
  8. moottorinlohko

    moottorinlohko Gearhead

    alkuaanjos r-12,jos täytetty vastaavalla(korvaavalla)aineella tekee juuri noita vika-ilmoituksia.itsellä ei toiminut kuin täysillä helteellä,ja oli uusi kompura,kuivain,otube.silti herjasi low pressure vaikka ei ollut.
     
  9. riviera56

    riviera56 Double Gearhead

    Jep, turhan herkkä sytyttään koodeja. Omalla tavallaan rassaavaa poistella niitä ja sit ne tulee takas ja kuiteski auto toimii. SERVICE RIDE CONTROL kanssa tullu tutuksi, en kyl mittän vikaa ole havainnut. Mistäs kantsii palat/levyt hommaa, us parts vai? Ja ne iskarit eteen/taakse?
     
  10. Jukka66

    Jukka66 1st gear

    Mulla ekassa STS:ssä tuli myös tuo SERVICE RIDE CONTROL narina siihen alanäyttöön, alko herjaa sitä aina noin puolen kilsan ajon jälkeen. Autossa sekä iskareissa ei ollut mitään vikaa, Tuon herjan saa poistettua auton lämppärin nappien kautta, en nyt muista mistä valikosta se tehtiin, mutta asetusarvo muutettiin muistaakseni 15:sta nollaan. Ohjeet mulla löytyy kotona, mutta just nyt duunimatkalla, mutta netistä tuon jenkki sivustoilta löysin. Ei herjannut enää sen jälkeen.
     
  11. mikki72

    mikki72 Gearhead

    Olisko kellään ideoita seuraavaan ropleemaan,
    kun ´93 seville norttimoottorilla ei pistä flektejä pyörimään..
    Koneeseen tein just kansirempan,eikä kiinnostaisi polttaa kansipahveja uudestaan.(alkup. vesien ja rasvojen sekoittuminen voi johtua myös tästä viasta)
    Eli 105 asteeseen se nostaa tyhjäkäynnillä lämmöt,pienen ajolenkin jälkeen,eikä nuilla lämmöillä flektit vielä pyöri.
    Jos taas ottaa ECT (engine coolin temperature) sensorista piuhan irti,flektit lähtee pyörimään jo kun laittaa virrat päälle.ilmeisesti jonkunlainen turvakonsti..
    Lämpöjen näyttökin näyttää pelkkää viivaa,kun piuha on irti.
    Ohjaako flektejä tuo sama anturi?
     
  12. dean66

    dean66 Gearhead

    Ei ole ehkä ihan noin yksinkertainen tuokaan tässä ameriikan insinöörin tekeleessä.

    näyttäisi olevan kaksi flektiä, kolme relettä ja äkkiä katsoen neljä anturia, jotka tuota orkesteria ohjaavat PCM:n kautta.

    Anturit ovat:
    - A/C high side temperature sensor
    - outside air temperature sensor
    - engine coolant temperature sensor
    - coolant level switch

    Näistä tieto menee siis PCM:lle, joka arpoo laitetaanko ohjaus "cooling fan low speed control" vai lisäksi "cooling fan high speed control" päälle. ja nämä siis ohjaa nuita kolmea relettä, jotka on kovin mielenkiintoisessa symbioosissa tuolla syövereissä.

    voin yrittää kameroida nuo pari sivua tuosta raamatusta, jos haluat menettää yöunesi tätä hämähäkkiä tuijottaessa=)

    -a-
     
  13. flw-65

    flw-65 3rd gear

    Onko parempi ajaa noilal älyiskareilla ? Omasta-02 on poistettu älyt, ja pultattu tavalliset tilalle. Haaveissa ois joskus hommata ne älyiskarit, jos ne on hintansa väärtit...
     
  14. riviera56

    riviera56 Double Gearhead

    Mulla on noi Arnottin alkuperäisiä vastaavat ja hyvä on matkustaa. N 700 € kotiovelle koko kierros muistaakseni.
    Minkä verran meni kansiremppaan, jos saa kysyä?
    Nimim "pitäiskö alkaa säästään"
     
  15. mikki72

    mikki72 Gearhead

    Vähän vaikea sanoa,minkä verran oikeessa korjaamossa se maksaisi,kun
    tein tuon remontin itse.
    Se hinta voi heitellä aika paljonkin ja kannataakin aloittaa keskustelu korjaamon kanssa kysymällä,että oletteko tehneet ennen tälläistä remonttia.
    Mutta,veikkaisin että osaava paja tekee sen noin 60-80 tunnissa..ja jos tuntiveloitus olisi vaikka 65€,niin saa vähän osviittaa,mitä pelkkä työ maksaisi..ja huom!! tämä oli vaan 5min pähkäily..mä tiedän,että kohta joku kirjoittaa,että meijän Pena tekee sen aamupäivällä,ettei siihen noin kauaa mee ikinä.. :wink:
    Siihen vielä kaikki nesteet,ilmastoinnin täyttö,kansien plaanaus,tiivistesarja,ym.. ja sit toi pinnapulttisatsi.. http://www.northstarperformance.com/sgstuds.php

    Mutta jos sitä itse alkaa tekemään,niin ei se loppupelissä niin kauhea homma ole...kunhan ensin varmistaa,että sieltä tallista löytyy varmasti 2pilarinosturi..meinaan,jos sitä sielä ei olekkaan,ei hommaan kannata ryhtyä.
    Koska se ei tuossa pinnapultti tapauksessa ole edes mahdollista,ellei laske koko moottorilaatikkoetutolpatpakettia alas..(tai siis koria ylös :rotfl: )
     
  16. p.levonen

    p.levonen 1st gear

    noista pinnapultti--timesert--holkkimuttereista, mitä sinne lohkoon sitten laitetaankin ,,näkeekö mistään jos lohkon kierteet on jo vahvistettu?? itsellä on -94 deville northstar 250000 ajettu onko vain ajan kysymys kun pultit irtoaa lohkosta?
    tarkoitin siis että näkeekö purkamatta kantta irti pultin kannoista tms?
     
  17. riviera56

    riviera56 Double Gearhead

    Eihän se välttämättä hajoa, esim Mäntsälässsä on yks sts jolla omistaja päästelly jo 8 vuotta ilman mitään ja tietääkseni ajaa paljon. Hänen mukaansa kannattas vaihdella jäähdytinnesteitä mieluummin liian usein. Ja oikeanlaiset nesteet eikä käytä mitään pellettejä alavesiletkussa. Jotenkin tuntuu että siellä on heikommin tehtyjä yksilöitä joukossa niin kuin muuten muissakin merkeissä on.
     
  18. mikki72

    mikki72 Gearhead

    No ton pinnapulttisatsin näkee kait öljyntäyttö reiästä,että onko sielä pinnapultti mutterilla,mut jos lohkoon on laitettu recoil tai vastaava,niin sielä on alkup. tyyppinen kannenpultti,ni sitä ei sit tiedä ellei kantta ota pois..

    Ja tohon pinnapulttisatsiin ei laiteta mitään erillisiä kierteitä lohkoon,vaan tehdään vaan isommat ja harvemmat kierteet ja liimataan pinnapultit kiinni..
     
  19. riviera56

    riviera56 Double Gearhead

    Tilasin tossa uudet puolat 4kpl ja tulpanjohdot, onko vaihto-operaation suhteen mitään erikoista tiedossa? Nimim "pitääkö tietsikka ohjelmoida uudelleen"
     
  20. dean66

    dean66 Gearhead

    minä ainakaan en tehnyt mitään ihmeellistä. entiset irti, paikkojen puhdistelua ja uudet paikalleen=)

    -a-
     

Kerro tästä muillekin!