Cadillac täristää

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja flw-65, 12.8.2011.

  1. flw-65

    flw-65 3rd gear

    :( Mistä kummasta johtuu aaltoileva täristys.. se ilmenee jo 40 Mph nopeudessa, ja lisääntyy 60Mph asti. Aaltoileva, vaihteleva taajuuksinen täristys ei tule renkaista, ne on uusittu vast.ikään. Kardaanin nivelet on uusittu, moottorin kinnityskumit ja laatikon tukikumi myös :-?

    Mikä vois aiheuttaa ko. aaltoilevan tärinän, todella veemäinen juttu :mad:
     
  2. sedandeville

    sedandeville 1st gear

    Voisko olla turbiinista johtuva? Meillä ainakin -65 Calais pitää "jurisevaa" ääntä n.50 mph kohdalla ja muuttuu kun nostaa kaasun ja taas painaa kaasua. Noissahan on muuttuva siipinen turbiini.
     
  3. juko7

    juko7 Double Gearhead

    Kardaanin tukilaakeri? Itsellä oli sama ongelma ja se poistui kun kardaani ja kaikki kumit ja kannatinlaakeri rempattiin joten en tiedä mikä osa oli syypää.

    Kai se kardaani on koottu oikein, jos se on sellainen vakionopeusnivelversio ja erityisesti kunnostettiinko ne tuplanivelten keskityspallonivelet oikein? Itsellä ne oli soosina ja luulen että se oli suurin syyllinen. Kokoonpanossa niiden kuuluu olla sellaiset että jousi käännättää pois keskilinjasta, jos on lerppu niin ei saa tasapainoon. Niin ja kaipa kardaani tasapainotettiin kans?
     
  4. flw-65

    flw-65 3rd gear

    :-? Joo, kunnostin kardaanin, uusin tuplanivelet. Ne keskitys-jutut oli milestäni ihan jees-kunnossa.. niitähän ei saa mistään uusia :( Mutta se tasapainotus kyllä jäi tekemättä..normaalisti kun olen noita ristikoita uusinut niin on kyllä toimineet ilman tasapainoitustakin. Tämä tuntuu olevan tyyppivika näissä pitkällä yksiosaisella kardaanilla varustetuissa käkkylöissä :cry: Olen kuullut että jotkut ovat laittaneet kaksiosaisen tilalle,ja ongelma ois sillä ratkennut... :wink:
     
  5. chevy56

    chevy56 1st gear

    delet
     
  6. juko7

    juko7 Double Gearhead

    TA-motorilta ostin keskitysosat, Neapco jenkeissä tekee sellaisia
     
  7. tippa77

    tippa77 Gearhead

    Mulla sama homma -66 cdv:ssä, kardaani on tsekattu Lahden kansityössä ja tasapainotettu silti tärisee tossa 40 mph nurkilla. Ostitko Juko7 nimenomaan 65-66 malleihin käyvän korjaussatsin ? Ainakaan aiemmin noihin ei saanut osia
     
  8. juko7

    juko7 Double Gearhead

    Niin mulla on -64, ainakin ristikot on samat siinä ja -66:ssa. Yhtä kaikki Neapcolla on tuo ohjelmassa:

    http://neapco.mycarparts.net/products/N ... =105076537

    Sivulla myös vaihdettavuus muutamiin muihin osavalmistajiin.

    EDIT tuota 2-9303 -numeroa tarjoavat näköjään -63 - -67 -vuosimalleihin.
     
  9. tippa77

    tippa77 Gearhead

    Jep, olet oikeassa juko7. Kävin mittaamassa kuulan koon tosta vanhasta kardaanista ja sehän se oli. Lueskelin tossa aiemmin sellasesta kuin pinion angle ja aattelin kokeilla nostaa tota laatikon häntää , varsinkin kun paikallinen kumihemmo paistoi uuden tukikumin vanhan summittaisilla mitoilla, ja katos perkelettä sehän auttoi , laskin kyllä myös pakoputkea samalla kun kattelin että se on sieltä laatikon hännästä kiinni ja jos putki värisee niin sehän myös tärittää tota laatikkoa. Nyt voi alkaa hyvillä mielin lonkuttaa :rotfl:
     
  10. Ratrod34

    Ratrod34 Gearhead

    Tälläisen vanhan ketjun nostin ylös kun itsellä myös ihan pientä lievää aaltoilevaa tärinää ja kartaanista se tulee tyyppi ongelma vissiin näissä, kartaani korjattu, mutta takimmaisen tuplanivelen linja ei ole täysin suora vaan pieni vinkkeli, tätä miettiny et voisko tämä tehdä sen tärinän ja olisko mahdollista et taka-akselin tukivarsien kumit kun vähän väsyy niin yoke painuu alaspäin.
    Onkohan kukaan vaihtanut cadin taka-akselin kumeja ja onko tämä toimenpide nostanut kartaanin linjan suoraan ja auttanut tärinään ?
     
  11. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Toi tuplanivel sallii pienen kulmaheiton suhteessa toiseen päähän, sen takia sellainen on siellä.
     
  12. Ratrod34

    Ratrod34 Gearhead

    Mutta tärinä on aika yleinen ongelma näissä mitä olen muiden cadin omistajien kanssa jutellu, kierrejousien tukipiste on hieman peräputken etupuolella eli silloin kumien kuluminen vääntäis perää juuri niin et yoke painuu alaspäin, kun taas tossa mun chevy stw on kierrejousi ihan keskellä peräputkea.
    Täytyy alkaa harkitsemaan tota kumien vaihtoa jos ei keneltäkään kokemusta löydy, sittenhän se selviää menikö rahat hukkaan vai oliko apua.
     
  13. Ratrod34

    Ratrod34 Gearhead

  14. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Mulla autto klemmari. Ja oli myös tuplanivelcaddy.
     

Kerro tästä muillekin!