Camaro-67

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja saku.k, 20.2.2003.

  1. saku.k

    saku.k 1st gear

    Kyseiseen autoon valmistettiin 4-mäntäiset satulat etujarruihin! samoja käytetään corvetissakin todennäköisesti!
    Onko saatavuus vaikeaa ja missä hinnat liikkuvat?
    Millainen teho ero tavallisiin levyihin?
     
  2. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Veikkaan, että kyseessä on Kelsey Hayesin valmistamat jarrut. Ns. neljästi juuttuvat. Voi olla/ voi olla, ettei samoja käytetä corvettessa. Teholtaan ne ei varmasti ole paremmat kuin uudemmat yksimäntäiset kelluvasatulaiset. Sen sijaan ne ovat monimutkaisemmat ja remppaaminen on kalliimpaa. Superbonuksena niissä on kakasiosainen napa joka mykyään lienee jo kielletty.
     
  3. Le Mans

    Le Mans 1st gear

    Ajettuani Wilwoodin 4 mäntäisiä superlitejä replica GT 40:ssäni, en menisi edes vähempimäntäisiin unissani. Kelsey Hayesin 4-mäntäiset on myös toimineet hyvin kisavehkeessäni, vaikkakin rummut takana mättää.
    Yleensä, enemmän paine-pinta-alaa=enemmän jarrutehoa,ja useampimäntäisillä jakautuu paremmin. Suosittelen remppaa ennen kuin vaihdat huonompaan.
     
  4. Jari L

    Jari L 1st gear

    67-68 Camaron levyjarrut oli 4-mantaiset. 69 ja eteenpain oli 1-mantaiset. 67-68 oli 2-osaiset jarrulevyt, 69 alkaen ne oli 1-osaiset. Camaron satulat ei ole samat kuin Corvetten.

    4-mantaiset satulat ovat herkkia vuotaan. Tahan mennessa niissa varmaan on jo rosteriholkit, mutta nekin vuotavat herkemmin kuin 1-mantaiset. 4-mantaiset satulat ottavat kiinni 1-osaisiin jarrulevyihin.

    Kaytannossa 4-mantaiset GM-jarrut eivat ole 1-mantaisia tehokkaammat ja osien saatavuus 1-mantaisiin on paljon parempi, eivatka ne vuoda.

    67 Camaron luovuttajalista: 67-68 Firebird, 69 Camaro/Firebird, 69-72 A-kori, 69-74 Nova/Apollo/Ventura. Nama 69 ja ylospain on 1-mantaisia. Muitakin on, mutta nama on yleisimmat.

    67:n rumpujarrujen olka-akselia voi kayttaa, jos madaltaa jarrukenkien ankkuripultin "tyynya".

    Jari
     

Kerro tästä muillekin!