Camaron vetareissa väljää..

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja arzze, 19.11.2019.

  1. arzze

    arzze 1st gear

    Apuja, neuvoja. 10 pulttinen perä, lukoton, vetareissa ulospäin väljää jonkun verran, liikaa mielestäni. klonkkaa melkoisesti. Mistä alotetaan. Onko myytävänä paksumpia u sokkia missään. vai pitääkö vaihtaa laakereita. Pyrstö kuitenkin äänetön.
    Tähän vastauksista kaikille kiitos..
     
    Hai tykkää tästä.
  2. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Varmaan kannattaa alottaa peräkopan avaamisella ja tutkia onko siellä ylimääräistä kulumaa? Vetarien hahlo esmes kulahtanu/hakkautunut tms. Ja se mutu-väljä on aina aika hankala määrittää, mittaa vaikka vetarin päästä paljonko sitä väljää on niin se on huomattavasti konkreettisempi mittapuu miettiä että onko se vielä marginaalissa vai ei? o_O
     
  3. max

    max Double Gearhead

    Olis kiva ottaa kantaa tarkemmin,jos aloitusviestin pystyis lukea.
    Mulla on Camarossa 10 bolt/8.5 perä jossa on GM levylukko,Richmond rattaat,Superior vetarit.
    Oikealla puolella on ylös alas suunnassa väljää kun auto pukeilla.
    Katsuri hieman raapi päätään,mutta leima tuli.
     
  4. Jarde1

    Jarde1 Gearhead

    Näkyyskö ny?

     
    max tykkää tästä.
  5. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Toi kannattais tsekata ihan heti ja laittaa korjauslaakeri. Jos vetarissa menny pintakarkaisu vitulleen niin ei korjauslaakerikaan auta.
     
    Camino'79 ja max tykkäävät tästä.
  6. max

    max Double Gearhead

    Kiitosta vinkistä,remonttiin menee.
     
  7. 383

    383 Gearhead

    Ei ne uudet vetari paljoo maksa ;);)
     
  8. vwg4

    vwg4 1st gear

    suosituksia?

    (sama edessä Firebird:n perään)
     
  9. Vide

    Vide 1st gear

    Itse olen korjannut 12-pulttisessa vetoakselin päittäisvälyksen omatekemillä paksummilla sokilla.

    Tuota pyöränlaakerin välystä olen myös omassa kulkuvälineessä ihmetellyt. Välystä on n. 0,5 mm eikä vetoakseleissa näy kulumaa ja laakerit ehjän oloiset. Tilasin kuitenkin uudet laakerit, joten nähtäväksi jää, pieneneekö niillä välys.
    Osaisiko joku sanoa, paljonko vetoakselin halkaisijan tulisi laakerin kohdalta olla? Jos vetoakselit eivät jostain syystä olekaan oikeassa mitassa...
     
  10. 383

    383 Gearhead

  11. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead

    C-clip eliminaattorit on myös harkitsemisen arvoinen juttu kulkevammassa pelissä, varsinkin jos päittäisvälystä on ylimääräistä ja laakerin paikka vielä mitoillaan.
    Niillähän se pyöränlaakerointi muuttuu heti fiksummaksi.
     
  12. max

    max Double Gearhead

    En ole mikään peräexpertti(kään),mutta mulla siis on Superiorin vetarit jotka ovat alkuperäisiä huomattavasti rajummat/paksummat.
    Olen piiskannut persusta huomattavasti ja ovat valittamatta kestäneet leikin.
    Taisivat olla myös kohtuuhintaiset.
     

Kerro tästä muillekin!