Camarot palaamassa kotimaan radoille

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja homer, 6.10.2010.

  1. homer

    homer Double Gearhead

  2. edsel.fi

    edsel.fi Gearhead

    halpaa huvia, auto 84000 USD = 65000 EUR.
    Rikkaitten kakaroille ??? :rotfl:
     
  3. .konen

    .konen 3rd gear

    "turkulainen Miikka Riihimaa on ostanut ensimmäisen uuden sukupolven Camaron maahan."

    1 on jo.
     
  4. Fastback

    Fastback Gearhead

    Ei kaikkien tarvitse ostaa avaimet käteen UUTTA autoa. Yksi uuskoppainen KÄYTETTY on majaillut kohta kuukauden Paimion suunnalla.

    Vaikka kervoletteja ovatkin, niin hienoa että tulee oikea V8 ryhmä.
     
  5. homer

    homer Double Gearhead

    Maksaahan tuo mutta onhan Suomessa paljon n-ryhmän ralliautojakin jotka maksavat vähintään tuon Camaron verran.
     
  6. Arto65FB

    Arto65FB 1st gear

    Harmi vaan, jos osa V8 kilvanajoon tarkoitetuista resursseista menee Roadsport V8 ja osa tohon Camaro Cuppiin. Hauskempaa olisi, jos olisi NASAn kaltainen CMC (Camaro Mustang Challenge, suht vakio), AI (American Iron, tehorajoitettu) ja AIX (AI Extreme, aika vapaa) -sarja.

    Liekö tuon Camaro Cupin idea sitten syödä HRF:n sarjaa? Tuskin. sillä HFR:ssä tuskin kukaan lähtee ajamaan avaimet käteen -autolla. Niin tai lähteehän ne, eli ensin otetaan lenkkiavaimet käteen ja rakennetaan itse.

    Jotenkin tuntuu, että näin pieneen maahan ei mahdu näin montaa sarjaa. Ei niistä sen laadukkaampia tule vaikka niitä kuinka Super sitä Super tätä -luokiksi kutsutaan ja sitten on viiden auton lähtöjä tai kaavioita.
     
  7. MPST 67

    MPST 67 1st gear

    Onhan mielenkiintoinen luokka tulossa!! Milloinkohan on tosiaan säännöt ja rakennekuvat nähtävissä? Putkirunko ja kuitukuoret, mikähän noissa on oleva minimipaino ja milläköhän renkaalla ajavatten? Ihan vaan ohimennen tuli mieleen... :D

    Seuraava VauhdinMaailma selventää mitä ilmeisemmin tuota kysymysten kirjoa... postilaatikkoa tarkkaillessa =) http://www.teamsoderman.com/uutiset.php?nID=15
     
  8. Mexico65

    Mexico65 1st gear

    Kauheasti en kyllä innostu näistä merkkiluokista.
    Niin kuin aiemmin on jo mainittu, ei Camaro Cup tule olemaan halpaa lystiä.
    Veikkaan, että ensimmäinen kausi tulee maksamaan noin 100 000 - 150 000€ sisältäen auton hankinnan. Tuota varten saa kyllä aikalailla juosta hattu kourassa hakemassa sponseja.

    Jos kuitenkin jotain uutta pitää saada, niin olisi järkevää laajentaa ryhmää niin kuin Arto jo mainitsi Camaro, Mustang, Callinger.

    [​IMG]

    Kuitenkin halvin ja täysin riittävä V8 luokka on jo olemassa HRF roadsport V8. Lisää vaan osallistujia sarjaan niin saadaan isomoottoristen jytinää radalle samoin lisää katsojia. Kaaret autoon ja radalle. Niin kuin olette huomanneet V8 luokan "kilpuri" voi olla myös normaalissa katukäytössä.
     
  9. human62

    human62 1st gear

    Rosberg voitti aikoinaan Camaro -Cupin osakilpailun ja muut epäilivät että auton moottori on laiton ns. viritetty liikaa....Eli kaupassa oli päinvastoin HUIPUTETTU, kone oli lähes vakio kansilla ja muutenkin lähes "vakio"....

    Tästä taas tullaan siihen et silloin kuskit olivat hemmetin huonoja ja yks jolla oli kokemusta voitti.
    Kalliita ne olivat kuten ylemmässä tekstissä mainitaan ni mullakaan ei silloin olis ollut rahaa ostaa sellaista. Ne joilla sitä oli tai saivat Sponssin ajoivat mutta se ei tarkoita sitä et osaisivat ajaa jumalattoman kovaa.

    Silloin kisoj seuranneenna näytti hienolta mutta jotenkin ajoivat kovin hiljaisen oloisesti Ahvenistollakin... :-?
    No myönnetään sen verran että kun ajettiin sellaisena ilmaistestipäivänä tavis escortilla päätysuoran kurviin 150-160 km/h (ei kulkenut 1300cm2 lujempaa) ja luisteli vielä omasta mielestä ihan saatanasti. Kaverit katteli sieltä rinteeltä ylhäältä ja kun kysyin et arvatkaa paljonko oli vauhtia ni kaikki veikkasivat et 80 km/h .
    Vauhti siis ei oikeasti näytä kaukaa katsottuna todenmukaiselta... 8)

    Hienoa katseltavaa joka tapauksessa vaikka "hiljaa" ajelivatkin...
     
  10. homer

    homer Double Gearhead

    Voittikos Keke yhtään Camaro-lähtöä Ahvenistolla? Muistaakseni Kekellä oli useastikin ongelmia kun ruottalaisten lainaamat priimat autot olivat oikeasti sutte ja sekundaa.
    Jos muisti ei petä niin Jokke Kallio voitti ainakin kerran? Robert Lappalainenkin? Kalliohan muuten ajoi Camarolla jopa jäärataakin.
     
  11. jknR

    jknR Gearhead

    Eihän tollasen Camaron hinnalla saa rakennettua minkäänlaistä kilpailukykyistä pikku-n ralliautoa. Mä ainakin pidän tuota Camaroa kilpa-autoksi edullisena, vaikkei itsellä ikinä varaa tuollaiseen olisikaan.

    Edit. Esim. jos haluaa alkaa ajamaan rallia Renault Cliolla R3-luokassa niin auton rakentamisen "aloituspaketin" hinta on 52000 euroa ja siinähän ei ole viellä läheskään kaikkea... http://www.renault-sport.com/en/rallye/clio_r3/clio_r3_maxi.php
     
  12. ata

    ata Gearhead

    Tuommoisessa luokassa missä olisi erimerkkisiä autoja olisi todella paljon enemmän järkeä ja mielenkiintoa katsoakin kuin merkki/malliluokassa. Mieluummin joku tuollainen "late model V8"-luokka kuin pelkkä Camaro cup. Ja kun kuitenkin Roadsport V8-luokassa auton pitää olla tarpeeksi vanhaa mallia, niin ei tuo ihan senkään päälle astuisi. Mutta tuollainen luokka missä voisi olla vaikka noita Camaroita, Mustangeja ja Challengereja olisi PALJON parempi kuin pelkkä Camaro cup.
     
  13. mxu

    mxu 3rd gear

    ^ Olisi tuo kyllä todella paljon mielenkiintoisempi ainakin katsojan näkökulmasta jos nuo kaikki retro ponycarit äristäisivät samassa lähdössä..
     
  14. Roc

    Roc Gearhead

    Samaa mieltä. Mutta kaikkein mieluiten näkisin Suomessa jenkeistä kopioidun CMC-sarjan. Camaro Mustang Challenge. Mustangit vuosimallista 79 ylöspäin ja Camarot/Firebirdit vuosimallit 82-02.
    Autot on halpoja ja vielä kun säännöt rajaa virittelyt todella minimiin, niin tämä olisi meilläkin oikea tapa saada iso läjä V8-autoja radalle.
     
  15. sepi-ukko

    sepi-ukko Gearhead

    Eilen tulleessa Vauhdin Maailmassa Juuso Pykälistö testaa ruotsista emeren motorsportin camaro 2010 rata-auton. . .
    Siis VM 12/2010

    Ps. samas lehdessä KEIMOLA juttu. . .
     
  16. MPST 67

    MPST 67 1st gear

    Aika pintapuolinen raapaisu oli tuo camarojuttu VM:ssä , mutta tuolta löytyy rakenne ja "projekti"kuvia galleria kohdassa ja uutta päivitystä camaro cup linkissä : http://www.google.fi/url?q=http://www.t ... hngSg0Jcrw
    Aiempaan viitaten minimipaino on 1175 kg luokkaa kuskin kanssa ja säännöt tulevat olemaan identtiset ruotsin cupin kanssa.
     
  17. MPST 67

    MPST 67 1st gear

  18. homer

    homer Double Gearhead

    Perinteisesti jos kotimaisessa rata-ajossa puhutaan 15 kuskista niin lopulta noin puolet ovat oikeasti viivalla.
    Mutta toivotaan että Camaroita on viivalla reilusti.
     
  19. JP-350

    JP-350 Gearhead

    Olisko sattunu kellään kisa-auton rakentajalla jäämään sisustan osia kolmoskoppasesta? Eikös ne riisuta aika tarkkaan?
     
  20. JP-350

    JP-350 Gearhead

    Sen takia kyselen kun oon kyllä katon jenkeistä tilannu mutta toimitus todennäkösesti venyy,olis multa sitten joku saanu vaikka ostaa sen uuden pois kunhan se aikanaan tulee.En paljon noista kisahommista tiedä mutta siitä oon aika varma että ei siellä kaarien asennuksen jälkeen taida kyllä kattoverhoilulle olla sijaa... :wink: Tässä valossa hiukan ihmeellistä jos noita verhoiluja ei oo kellekkään jääny....Tulipahan kysyttyä :) .
     

Kerro tästä muillekin!