capricen kulutus

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja fordgranada, 24.3.2011.

  1. Ana67

    Ana67 Gearhead

    No, pointtina lieneekin se että vastapaineet nyt erilaiset puolien välillä. Ja kyllähän se katti ahistaa jos ei mikään race-versio.

    Todennäköisesti siellä ei kumminkaan ole kuin kuoret siitä katista jäljellä. EI kai kukaan nyt niin dami oo et toiseen putkeen jättäis katin 8) .
     
  2. rautasydän

    rautasydän 2nd gear

    :rotfl:
     
  3. hevimies

    hevimies Gearhead

    tyhmä kysymys

    Terve sellaista asiaa kysyisin tuoko mekaanisen jäähdyttimen tilalle asennettava sähköflekti merkittävää säästöä auton kulutukseen?
     
  4. mikähelvetinkat

    mikähelvetinkat 1st gear

    .

    ^sikälimikäli ymmärsin kysymyksesi niin ei tuo merkittävää säästöä, mutta tehoa tuo monta heppaa lisää, tai siis vapauttaa, ei tuo lisää 8)
     
  5. moottorinlohko

    moottorinlohko Gearhead

    jos pilli kaksi puoli tuumaa halkaisija suussa toimii pillin kanssa paremmin :D
     
  6. fordgranada

    fordgranada 3rd gear

    juu,,,, pelkät kuoret on,,,,,ei siis kattia :p
     
  7. hevimies

    hevimies Gearhead

    no sitten saa jäähdytin pysyä mekaanisena
     
  8. fordgranada

    fordgranada 3rd gear

    osaako joku selventää tämän? 1g1bn84y8la110634 :eek:
     
  9. |Lake|

    |Lake| 3rd gear

    Tästä näet mitä optioita sinun Capriceen on valittu:

    http://www.compnine.com/vid.php?vin=1g1bn84y8la110634

    Pistä googleen hakusana vin decoder, ja syötä se vin koodi johonkin niistä niin näet muitakin tietoja (mm. tehtaan jossa auto on valmistettu)
     
  10. Stance

    Stance Gearhead

    Lunttaan tästä 1990 Caprice Service Manualista:

    1G1 = Chevrolet (USA code)
    BN = Caprice Classic
    8 = Four Door Station Wagon
    4 = Automatic Belts
    Y = LV2 V8 4BBL 5.0 eli kaasari 5l V8 LV2=Olds 307
    L = 1990
    A = Lakewood
    110634 = Plant Sequence Nro
     
  11. fordgranada

    fordgranada 3rd gear

    kiitos paljon 8)
     
  12. fordgranada

    fordgranada 3rd gear

    nyt oli vienyt kasia mahdollisimman kevyellä jalalla 13l/100 km eli ei vieläkään säädöisssä :odroll: kesäkumeilla...
     
  13. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Toi 13 on ihan normaali kulutuslukema seka-ajossa, maantiellä voi päästä kymppiin tai alle.
    Tollainen lossi vetää kivasti pensaa kun joutuu pysähtelee ja kiihdyttelee :wink:
     
  14. Ruumis

    Ruumis 3rd gear

    13 litraa satkulle on jo todella vähän.

    En nyt voi muuta sanoa että 27- 30l satkulle sekalaisessa vie oma, ajotyyli ei nyt ihan jatkuvaa poletusta ole, mutta sitä tarvitaan että edes johonkin liikkuu.
    Eihän tämä sudi edes hiekalla :-?
    Huollon paikka.
     
  15. Stance

    Stance Gearhead

    Oma kokemus 1990 Caprice farkusta on että alle 13 keskikulutus onnistuu käytännössä vain maantiellä 80-100km/h ajellen. Jos mukaan tulee kaupunkiajoa niin keskikulutus nousee 15-17l/100km tienoille. Meikäläisen farkussa on nyt rapiat 200tkm mittarissa joista itse olen ajanut 25tkm.
     
  16. Detroit steel

    Detroit steel 1st gear

    Jos tuommonen kahen tonnin laatikko alkaa mennä alle 11l/100km niin kyllä sillon jossain on vikaa.
     
  17. fordgranada

    fordgranada 3rd gear

    pelkkää maantie ajoa,,,pitäisi päästä 11 alkavaan,,,haluaa vaan tämän mahdollisimman hyvään kuntoon ja viimeisen päällä säätöihin,,,oon utelias että kuinka vähän saan tämän menemään 8) nämä vie kaikki kunnosssa todella vähän kokoon nähden 8)
     
  18. Ana67

    Ana67 Gearhead

    Ootkos huomioinut renkaat ja niiden ilmanpaineet??? Snadisti "ylipainetta" niin jo pienenee kulutus. Samoin ohjauskulmat kohilleen.
     
  19. Elky70

    Elky70 Gearhead

    Hyvä huomio! Ja tietysti pikkasen leveemmät takarenkaat kuin mitä rekisteriotteessa on, niin taas saadaan lisää pihistystä.
     
  20. '82 Le Sabre

    '82 Le Sabre 1st gear

    Joo, niin vei mullakin, KUN OLI MAP-ANTURI P*SKANA!

    Nyt pääsee kesäkelillä n.100 km/h maantiellä noin 8,5 litraa/100km. Ken epäilee, tulkoon kyytiin niin mitataan.

    Tehoa ei juur paskaakaan??? Miten sitten esim. tuota satasen matkavauhtia pystyy ylläpitämään painamalla n. 2mm kaasupoljinta??? (Ennen em. anturin vaihtoa lappu sai olla kyllä lattiassa jo lievässäkin ylämäessä!)

    Joutuu polkemaan??? Mulla on 1991 Caprice, tehoa 170hv ja omamassaa 1800 kg, ja 1991 M-B 260 E bensa, tehoa 160 hv ja omamassa 1350... Mersu vie TASAN SAMAN VERRAN, vaikka ''teho/painosuhde'' on edullisempi ja kone muutenkin puolet Letukan koneesta... :poff:

    Huoltakaa niitä Chevyjänne, niin pääsette kulutuksiin, joita kukaan Anjoviskuski ei usko. 8)
     

Kerro tästä muillekin!