Challenger -70

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja jankko, 8.12.2007.

  1. B-body -hemmot avasivat oman forumin B-body keskustelulle, joten eikö vastaavaa voisi ajatella E-bodyille?

    Toivottavasti se ajatus omista nettisivuista ei ole kokonaan haudattu, vaikka lunta olikin kuulemma tullut tupaan. Onhan hanke saanut myös varauksetonta kannatustakin!
     
  2. Ebody and irony

    Ebody and irony Gearhead

    ajatus ei varmasti ole haudattu mutta taitaa kaikilla olla muutenkin liikaa töitä :-?
     
  3. jankko

    jankko Gearhead

    Ei varmaankaan olisi mahdotonta, kunhan löytyis joku jolla aikaa ja taitoa pitää sivuja ajantasalla.
     
  4. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    Noista E-koppa sivuista vaan.... Tuli vaan vielä kerran ajatuksena kun laitoin päivällä kuvaa tuosta kaverin ostamasta '71 Sassy Green Cudasta että olis noille E-body Uutisille vissiin jonkinlainen kannatus. Aika monta yv:tä on tullut että mikä mikä ja kenelle ja minne.

    Eli löytyiskö materiaalia ja halua pistää infoa nettiin jos pykäisin Blogin pystyyn ja olisin ainakin yksi ylläpitäjistä?

    Pepe, Keminmaa Finland
    050-4103426
     
  5. tyly

    tyly Gearhead

    Täältä tulis ainaskin parin auton kuvat blogiin.

    Oon nyt askarrellut rimblow rattia kuntoon, miten kuuluu laittaa ne kaksi kuparinauhaa.
    Mun visio ois, että kaiverretaan kolosta se kovettunut kitti pois ja uus tilalle mihin upotetaan ensimmäinen nauha, sit taas kittiä ja toinen nauha perässä, nehän ei saa ottaa kii toisiinsa,mutta mitä järkee on kierrättää niitä nauhoja siä kaks, vai onks mulla joku liimannu sen toisen jälkeenpäin, niitähän saa uustuotantona. Sit jos jollain olis ruori sillai, että sais kuvan napin alta,niin se olis kiva, kiitos
     
  6. Ebody and irony

    Ebody and irony Gearhead

    ei kai taas :cry:
     
  7. Ebody and irony

    Ebody and irony Gearhead

    saitko lääkitystä tähän vaivaan :-?
     
  8. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    Ei toki väkisin.
     
  9. Mutku

    Mutku Gearhead

    Hienoa!

    Paa PPR ne E-sivut tulille, ne lähtee mukaan jotka haluaa. VINit sun muut ihan oman harkinnan mukaan, ei tehdä tästä liian vaikeaa. Ilmottele vuosikustannus per jannu, siitä se lähtee!
     
  10. Mutku

    Mutku Gearhead

    Moi,

    Mun mielestä se RimBlow-ratin keskinappi ei liity tööttiin ollenkaan. Eli se RimBlow-ratin sisäkehän kumilurtsukka ja sen sisällä olevat kuparit hoitaa maadotuksen eli tööttäyksen. Eli kun sitä sisäkehää rutistaa, niin ne kumin sisällä olevat kuparit osuu yhteen; hopp ja hei virta kulkee ja töötti rääkäsee.

    Ja se RimBlow-ratin keskinappi on vaan koriste, sitä painelemalla ei töötti parkase.

    Voin olla toki väärässä. Mun oma RimBlow on vielä tallin seinällä "restauroimatta". Keskiö on tosin tulenuusi.
     
  11. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    Kuluja ei ole koska käyttämäni Blogi -pohjat on ilmaisia.

    Perustelen just sivuja ja parin autot tiedot on jo luvattu huomiseksi e-mailiin. Ei Tero haittaa vaikka sä olisit kolmas...

    Mietimme että jos sais vaikka merkin, mallin, omistajan nimen ja paikkakunnan sekä VIN -alkuosan jos mahdollista. Muuta tarinaa omistajan halun mukaan. Kuvat tietty mukaan.

    Osoite pprcuda at luukku.com
     
  12. Mutku

    Mutku Gearhead

    Jepp!

    AMBin kuvat ja tiedot sun e-mailissa. Anna korjaava palaute ;-)

    Hyvä meininki!
     
  13. superbird

    superbird Gearhead

    Kyllä asia on juuri noin, keskiö on vaan koriste.
     
  14. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    Rim Blow -kuvat meilissä. Hihkase jos tarvit lisää.
     
  15. tyly

    tyly Gearhead

    Joo, kyllä näin on että keskiö on vaan koriste, tolla napilla tarkotin just sitä puolan ulkoreunassa olevaa pientä nappulaa.

    PP:lle kiitokset kuvista, lähetin sulle kans mailia.
     
  16. jankko

    jankko Gearhead

    Onko kaikki Challengerit rekisteröity 5. henkilolle, vai ovatko ne 2+2 paikkaisia? Pitääkö olla turvavyöt kaikille?
     
  17. Jymy70

    Jymy70 Gearhead

    taitaa mennää pääsääntöisesti 2+2 paikkaiseksi... riippuu varmaan katsastajasta, sillä huomasin jossain, että etu-sohvapenkillä oleva Challenger oli rekisteröity 6:lle!

    Ainakin meikäläisen Challengerin kohdalla tuli ehdoton 2+2 (takapenkki vain tilapäiseen kuljetukseen), koska takapenkillä ei ole tarpeeksi tilaa. Turvavyöt ei pitäisi olla este, koska tuohon aikaan ei ollut turvavyöpakkoa.
     
  18. Uutena Challengerit on tyyppikatsastettu Suomessa 2+2 paikkaisiksi eli takapenkki on ollut ns. tilapäisistuin, koska takapenkin syvyysmitta ei ole ollut säädösten mukaan riittävä varsinaiseksi istuinpaikaksi. Istuinpaikan määritelmä on ollut tuolloin 40 x 40 cm ja syvyys jäänyt hyvin pienestä mitasta kiinni.

    Autoista ei ole tuolloin tehty 2+3 paikkaisia, koska valmistaja on määrittänyt takapenkin kahdelle henkilölle, eikä hartiatila olisi riittänytkään kolmen hengen istuimen määritelmään.

    Tästä vanhasta henkilöluvuin sekä kokonaispainon määritelmästä johtuen Challengerien kantavuudeksi on tuolloin tyyppikatsastuksessa määritetty 160 kg (2x80kg). Valmistajan ilmoittama suurin salllittu kantavuus olisi ollut Bucket Seatseilla 800 lbs eli n. 360kg ja Bench Seatilla 950 lbs n. 430 kg.

    Vanhassa tyyppikatsastustodistuksessa valmistajan ilmoittamaksi suurimmaksi sallituksi tekniseksi kokonaismassaksi on ilmoitettu 2110 kg. Jos Suomessa aikanaan vanhojen säädösten aikana määritetty kokonaismassa alkaa "ahdistamaan" esim muutoskatsastusten yhteydessä, niin tämä valmistajan ilmoittama suurin sallittu tekninen kokonaismassa antaa lisää liikkumavaraa.

    Henkilöluvun määritykseen on olemassa selvät pelisäännöt, eikä määritys ole katsastajasta kiinni, muutoin kuin siinä mielessä, että onko katsastaja lukenut läksynsä ja siten ammattitaitoinen tekemään työtänsä vai ei.

    Etupenkin turvavyöt eivät ole pakollinen katsastusvaruste ennen 1.1.1971 ensirekisteröidyissä henkilöautoissa.
     

Kerro tästä muillekin!