Chevelle

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja Underdrive, 29.3.2006.

  1. kime2

    kime2 Gearhead

    Taisitpa cuda lisätä sen juuri listalle! Oikein hävettää kun itse sen unohdin,vaikka hannua jututin teivossa.
     
  2. pontso

    pontso Gearhead

    toi hankolainen oli naapuritallissa vielä toissatalvena mutta myytiin nyt en muista minne, kysyn kun nään kaverin kylällä
     
  3. Rinnewood

    Rinnewood 3rd gear

    Joudun tuottamaan pettymyksen. Kimi vaihtoi Chevellen pois ennenkun siirryin digikamera-aikaan ja sitä edeltävältä ajalta ei ole kunnollista kuvaa.. kai se oli "liian lähellä" kun samassa luolassa harrastetaan ja vieläpä työkavereita ollaan niin ei huomannu ajatella sitä kuvan ottamista..
     
  4. bootsi

    bootsi Gearhead

    Lisätään listaan Acadian "LuckyLuke" Beaumont.. tais olla niitä ensimmäisiä, ja onhan se melkein Chevelle/Malibu. :wink:
     
  5. Rinnewood

    Rinnewood 3rd gear

    Jep olikos se valkoinen punaisilla (?!) ikkunoilla (plekseillä) tosimatala ja joskus varhaisella 80 luvulla?! Kuvia vaan nähny mutta sellainen on jääny mieleen!
     
  6. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    ALunperin muistaakseni punainen, tais olla jo 70-luvulla vieläkin kisatouhuissa viihtyvän(?) Jaffuntoimesta. Maan eka dragkilpuri 5-lovisella manuaalilla. Hitto kun edes noi kaikki tosi hyvin kulkeneet '64-'65 chevellet saatais radalle samaan kisaan, niin olis melkeen kalustoa enemmän kun normi SM kisassa yhteensä kisaryhmät mukaanlukien. Oliks toi touhu joskus aiemmin helpompaa?
     
  7. valiant65

    valiant65 Gearhead

    Eikös se ollu 600 cid?
     
  8. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Silloin D.n raja oli 510. Tää kuuluu muuten kanssa siihen harvinaseen seuraan missä kilpaillaan siitä, kenellä on pienin. Silloin moottorit muuten myös mitattiin yhdessä kisassa.
     
  9. kime2

    kime2 Gearhead

    Niinhän se kuuluu ja samassa yhteydessä mitataan myös kuka tuli nopeiten :rotfl: Se siitä,mut kuinka ne mittas nuo koneiden tilavuudet? Kuulin kyllä silloin tuosta,mut en saanut silloin selvää miten se mittaus tapahtui!
     
  10. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Ihan mitalla, kansi pois ja sillee.
     
  11. kime2

    kime2 Gearhead

    Sinänsä aika työläs juttu ja ikävä,etenkin jos on juuri saanut koneen oikein "lentämään" ja taas saa purkaa ja muuten purkamiselle ei olis mitään tarvetta! Tämä joka mulle kertoi tästä mittauksesta sanoi et fhra:lla olis ollut jonkinlainen ilmanmäärään perustuva mittauslaite! 50/50 uskoinko tuota silloinkaan...
     
  12. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    :eek: En kyllä muista kuulleeni missä toi olis täälläpäin. Kyseessähän lie Malibu Bitch, yks legendaarisista oikeista katuvessoista 8)
    Kilvet oli XA-630 mut Ake ei enää tunne sitä.
    Yhden tallikuvan löysin siitä haulla eli ton: http://members.surfeu.fi/uck/talli/tallikuvat/ti6.JPG
     
  13. kime2

    kime2 Gearhead

    Eiköhän tuo Malibu Bitch ole edelleen Vallella kalajokilaaksossa? Ainakin oli vielä syyskesällä kalajoen kadunmiehen kiihdytyskisojen aikaan! Sillä on kotisivutkin,mut en tietenkään muista osoitetta!
     
  14. Rinnewood

    Rinnewood 3rd gear

  15. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Hienoa nähdä että nartullakin on vielä juoksuaika :rotfl: ja että se on yhä noin hyvän näköisessä iskussaan. Se kun on aina ollut jotenkin vaikuttavan oloinen laite.
    Vaan tässä samallahan tuli mieleen että eikös se ehkä kaikkein hurjin Malibu/Chevellekin oo vielä ollut kokonaan mainitsematta täällä? Joku arvanneekin että kyse on tästä Lappeenrannan ilokaasuja puhisevasta "euroopan nopeimmasta laikka-avosta", joka on nyt rullaavana myytävänä: http://www.hinta.net/sites/fhra/phpBB2/ ... php?t=1340
     
  16. kime2

    kime2 Gearhead

    Kyllähän kato -65:lla vielä juoksuaikaa piisaa ja ulkonäkökin on kohdallaan,monesti paremmin kuin nuoremmillaan ja monesti tekee lähtemättömän vaikutuksen,kuten tuo malibukin :wink: Uskaltaisin melkein sanoa että tuo oli melkeimpä vaikuttavamman oloinen sillon mattamustana,mutta aika oli silloin toinen ja niin oli ajatkin!
     
  17. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Jep. Ja niin kuin Mopeman sanoi se oli jo 70 luvulla mukana kisoissa. Mutta tosi matala se ei ollut silloin. SA luokassa se oli ja sen perä oli tosi ylhäällä silloin. Suurin osa kilvanajo autoista oli silloin manuaaleja. Räyskälän kisoissa teki minuun lähtemättömän vaikutuksen katsomossa kun kuunteli soundeja. Tuli sama fiilis viime kesänä katukisoissa kun Pötkö riivasi ja heitti isompaa pesään.
     
  18. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Jep. Punainen oli 70 luvulla jolloin se ajoi SA luokassa. SA luokassa piti olla pelti kori, org tulipelti, valot ja pyyhkijät. Moottorin viritys vapaa. Sitten siitä tuli valkoinen CA luokan auto missä ei em rajoituksia ja esim runko oli vapaa. Ei se kyllä koskaan mitään huippu aikoja ajanut, mutta hieno se oli..
     
  19. perzza

    perzza 3rd gear

    kyllä niillä oli sellainen mittari jolla mitattiin tulpan reiästä motin koko. Kaveria kuskasin katukisoihin joskus männä vuosina ku ei sen kortti riittäny ja kerran se mitattii. Sitä vehettä vaan ei ollu oikee uskomine ku kaverin pikku kinnerissäki oli liian iso kone mut ku oli tarpeeks korkeet männät ni lukema oli mettäs ... jotenki noin se muistaakseni meni.Ajatuksena toi ei vissii muute toimi,eli oliko kaverin kone kuitenki pienempi mitä se "tiesi" tai se niitte härveli valehteli ...
     
  20. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Oon kuullut samaa, että toi tulpanreikämittalaite ei olis antanut kovin tarkkoja tuloksia, mutta siitä on jo varmaan kymmenen vuotta. Säännöissä mainitaan, että mittaus tapahtuu kansi irrottamalla, joten siinä ei oo mitään varaa napista. Täytyy tosin todeta, että mittausta varten jää multa kansi "kenttäoloissa" irrottamatta.
     

Kerro tästä muillekin!