Chevrolet 6.5 TurboDiesel omituinen käyntihäiriö

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Redneck61, 4.7.2007.

  1. Redneck61

    Redneck61 Gearhead

    Moottori kiertää ja toimii normaalintuntuisesti noin 15 km ajon. Sitten lämmettyään moottorinlämpömittarin mukaan silmämääräisesti normaalilämpötilaan minkä jälkeen voi vielä ajaa noin 5 km, kulku hyytyy ja auto ei jaksa kulkea kuin noin 50 km/h. Moottori vastaa vikatilanteessa kaasuun erittäin laiskasti. Vika poistuu jälleen kun moottori on täysin jäähtynyt.

    Sain vikakoodit hyppylangalla pistokkeelta (18,35,36,54)
    Kaikki muut koodit olen löytänyt Chiltonin korjauskäsikirjasta, paitsi koodia 54. Sitä koodia ei löytynyt netistäkään.
    Esim. koodi 18 Pump Cam Reference Pulse Error, myös koodit 35 ja 36 olivat melko vaikeasti käsitettäviä. Osaisiko joku ymmärrettävästi suomentaa edellä mainitut koodit?

    Siirtopumppu on vaihdettu. Polttoainesuodatin on vaihdettu. Polttoaine nousee pumpulle saakka. Pumpun kyljessä oleva musta laatikko on vaihdettu kokeeksi kahteen tarkistettuun käytettyyn boxiin. Ei muutosta näidenkään toimenpiteiden jälkeen.

    Osaisiko joku näillä tiedoilla kertoa miltä suunnalta vika voisi löytyä ? Autonihan on siis Chevrolet 6,5 TurboDiesel -94
     
  2. kane

    kane 1st gear

    Moi,

    Tietokoneelle on oma lämpöanturi (edestä katsottuna r-pumpun vasemmalla puolella etualalla), siitä olen kuullut jos tulee ihmeellisiä käyntihäiriöitä niin sekoittaa tietsikkaa.


    Muistaakseni Hartolassa Koskisen Karin kanssa asiasta juttelin, pirauta sinne.

    t.kane
     
  3. Koodi 18 ilmoittaa pumpun akselin asentoa haistelevan optisen anturin vikaa. Juuri viime syksynä tapeltiin samanmoisen vian kanssa, auto sammuili satunnaisesti kesken ajon. "Pätevät" huoltomiehet ehdottivat anturin vaihtoa (1300€), mutta vika oli onneksi vain kosketushäiriö pumpun liittimissä joka korjaantui liittimien puhdistuksella ja CRC:llä.

    EDITTIÄ: Kaikki koodit viittaavat sinne ruiskupumpulle joten kannattaa kokeilla ensiksi sitä liittimen putsausta ja johtojen tarkistusta!
     
  4. Ruutihattu

    Ruutihattu 3rd gear

    hehee mullakin on -94 6,5td ja käyntihäirö.

    toisinaan hetki liikkeellelähdön jälkeen jää käymään
    tyhjäkäyntiä. Ei sammu, mutta käy tyhjäkäyntiä eikä
    tottele kaasua. kun sammuttaa ja käynnistää, niin taas
    pelaa. Joskus myös täyskaasukiihsytyksessä on ongelmia
    kun vauhtia alkaa olla aika paljon niin rupeaa empimään
    tai pätkimään.

    mihins napoihin tuo hyppylanka kuuluikaan?, kun on aika
    pitkä kun viimeksi tutkin vikakoodeja.

    tuppu
     
  5. tst

    tst Gearhead

Kerro tästä muillekin!