Chevrolet astro sisäpuhallin

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Lisälaitteet ja -varusteet', aloittaja joneone, 20.6.2009.

  1. joneone

    joneone 3rd gear

    Tere

    Koitin etsiä mut en löytäny aihetta mun kyseisel vialle. Eli chevrolet astro -90 Sisätilan puhallin lakkas kokonaan toimimasta ja koitin sulakkeita kattoa mut mielestäni kaikki oli ehjiä ja relekkin näytti toimivan. Onko astrossa kaksi relettä puhaltimelle koska vieressä oli rele mikä näytti aika räjähtäneeltä vai onko puhaltimesta menny hiilet ?
     
  2. DX

    DX Double Gearhead

    Yksi rele vain, suurin niistä, suurimmalle nopeudelle,
    toki mootttorin virta kulkee hitaammillakin nopeuksilla sen nc (normally closed) kärjen kautta.

    Koita antaa apuvirtakaapelilla 12V suoraan moottorin persuksiin testataksesi sen toiminnan/toimimattomuuden.

    Ihmetellään sitten lisää.
     
  3. joneone

    joneone 3rd gear

    En ole kerenny mitään tekemään asialle mutta tänään kun kävin lenkin heittämäs ni puhallin rupes taas toimimaan itestään. Varmaan jokin kosketushäikkä jossain...
     
  4. Cheyenne

    Cheyenne 1st gear

    No tuo viittaisi myös siihen että hiilet lopussa...
    Mulla ainakin on juuri noin enteillyt, ja vasta kun on kokonaan lopettanut toiminnan (noin puoli vuotta välillä toimien) kun olen avannut on hiilet olleet hyvinkin minimissään...
    ps. vanhojen hiilien kanssa voit jostain löytää uudet, mutta muuten helpointa lenee koko (puhaltimen)moottori vaihtaa...
     
  5. typewriter

    typewriter 3rd gear

    Ei ole se lämppärin katkaisijakaan aivan ikiliikkuja, mulla oli Astrossa siellä kosketushäiriö.
     
  6. Qjet

    Qjet 1st gear

    Samaisessa asiayhteydessä kohtasin mulle aiemmin tuntemattoman AUTONosafirman: Ostin Teivon Swapistä paketissa olevan Astron puhaltimen moottorin, jonka valmistaja ( pakkaaja ??) on Siemens..??!! Lie käämit jostain vatkaimesta ? Tuo osa oli jäänyt käyttämättä, kun vika löytyi just tuosta kytkimestä.
     
  7. Antti P

    Antti P Gearhead

    Meillä ollu kaksi astroa ja molempiin on lämmityslaitteen katkaisin jouduttu vaihtaa, liene joku tyyppivika kakskymmentä vuotta vanhassa autossa puolen miljoonan kilometrin paikkeilla.. :D
     
  8. joneone

    joneone 3rd gear

    katkaisijaan tulee kyllä sähköö ja rele naksuu ku sitä vääntää et mä luulen et on hiilet loppu puhaltimen moottorista
     
  9. JarQi

    JarQi 1st gear

    Kyselisin tästä aiheesta että missä tuo moottori sijaitsee ? Kuulostaa siltä että itsellä on jumissa.
     
  10. DX

    DX Double Gearhead

    avaat nokkapellin ja pällistelet konetilan ihan vasenta laitaa suunnilleen etusiiven keskivaiheilta,
    puhallinmoottori on siinä näkösällä persaus keulaa kohti,
    helposti avattavissa vaan pikkasen ahdas pujotella veke,
    muistaakseni lasinpesunestesäiliön siirtäminen sivummalle auttaa.

    elkää rikkoko siipeä, se ei automaattisesti sisälly uuden puhaltimen hintaan, vaan se pitää ostaa erikseen,
    vaikkapa kuumassa vedessä -pienen hetken- liotus auttaa irrottamisessa.

    Astroissa tosiaan kyrvähtää käyttökytkin ennemmin tai myöhemmin sököksi, on elvytettävissä "ikuiseksi" muutamilla kikoilla,
    mutta ei erityisen kannattavaa, uusi ei maksa lainkaan niin paljoa.
     
  11. Raggis

    Raggis 1st gear

    Vaihdoin puhaltimen ja otin kojetaulusta kytkimen irti. oli osittain sulanut!!! :D Yhdistelin piuhoja keskennään ja sain releen napsumaan, mutta tuuletin ei pyörinyt. Yhdistin piuhat suoraan kytkimen napoihin ilman liitintä ja puhallin toimi. Vedin pakan kasaan ja taas saatana ei toimi... :D Kiva ku aamulla jääty kengät lattiaan kiinni, kun ajelin motarilla. Meinas mennä jarrutus pitkäksi valoristeykseen tultaessa... :D :webmaster:
     
  12. lalacurf121

    lalacurf121 1st gear

Kerro tästä muillekin!