Chevrolet astron osto

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Kuke22, 8.5.2017.

  1. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    Iso d alle 60?
     
  2. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Diesel vani on ratkasu siihen jos haluat kädet naftassa tapella ja ajaa laiskalla autolla :D


    Caprice: iso d on 74!
     
  3. autoilija

    autoilija Gearhead

    Onhan se näinkin, mutta omassa käytössä Astro ei ollutkaan Sunnuntaisin kirkkoon ja takaisin. Perässä saattoi roikkua paritonnia painoa ja auto oli laitteita täynnä, sen mitä siihen nyt mahtui., ei paljon mutta jotain kuitenkin. Versus sitten isojen poikien autoihin tuo vei bensaa kuin isojen poikien vehkeet ja reilusti ylikin. Vanissa samalla kuormalla mentiin jo pienemmällä, ramilla noin samoihin.
    Ei se missään nimessä huono auto ole, päinvastoin. Mutta kun katsellaan Astron kokoa ja mitä siihen mahtuu, ja laitetaan vähän kärryyn painoa päälle...no way ilman että ei riitä yhden pysähdyksen taktiikka, ehkä kahden.
     
  4. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    Niinpä! Ja kato mitä se ajaa :D
     
    palontie ja Karpov tykkäävät tästä.
  5. palontie

    palontie Double Gearhead

    Tai polkee kuin tulpatonta mopoa.
     
  6. Kuke22

    Kuke22 1st gear

    Morjesta taas! Huomasin tänään että astrossa ei pala kuin parkit. Lyhyet ja pitkät hävinnyt: 0 mistä lähteä vikaa etsimään?
     
  7. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Molemmat kun lähtee yhtä aikaa, niin hyvät ehdokkaat ovat valokytkin ja valonvaihtokytkin. Vaihtokytkin löytyy rattiltolpan päältä kai Astrossakin, siihen keltanen(yleensä GM) tulee keskelle valokytkimeltä. Jos siinä on sähkö valot päällä, mut kummassakaan reunassa ei, niin vika jää siihen vaihtajaan.
     
  8. 12345678910

    12345678910 Gearhead

    ...joka on ns. kulutusosaa. Ovat kyllä halpoja ja saa USA painotteisista varaosaliikkeistä.
     
  9. Kuke22

    Kuke22 1st gear

    Vika korjattu. Otin valokatkaisijan irti ja puhdistin. Heti rupesi toimimaan.
     
    KajS tykkää tästä.
  10. Kuke22

    Kuke22 1st gear

    Moro taas! Ajattelin jos astroon vaihtaisi moottori öljyt sekä vaihdelaatikkon myös. Käykö moottoriin perus 5w40? 5w30 taitaa olla suositus? Mitä öljyä olette käyttäneet lootassa? Dexron??
     
  11. J.J.

    J.J. Gearhead

    Käy hyvinkin. Dexron 3 kun täyttyy niin kelpaa.
     
    Kuke22 tykkää tästä.
  12. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Missähän päin Kuke asustelee? Meinasin vaan kun meidän kylälle on harmaa Astro ilmestynyt lähiaikoina. Marttilaan siis.
     
  13. KajS

    KajS Gearhead

    Ihan vinkiksi, että kannattaa vaihtaa ne moottoriöljyt muutaman kerran aika tiuhaan. Varsinkin jos sillä Astrolla ei ole ajettu säännöllisesti ja paljon. Näiden ikämoottoreiden kanssa on parempi noudattaa esim. 3 kk vaihtoväliä kuin sinnitellä 10000 km samoilla litkuilla. Ainakin slantissa on öljynkulutus paremmin aisoissa, kun ei aja liian pitkään. Ja kesällä lämmöstä ne öljyt ottaa nenäänsä ihan siinä missä talvella kylmyydestä ja polttoainelaimentumasta.

    Vaihteistoöljyistä taas ei tarvi ottaa kauheita paiseita, jos ne pysyy kirkkaina. Samoilla öljyillä voi päästellä vaikka 50000 km, jos ei loota ylilämpene joidenkin trailerisulkeisten seurauksena.
     
    Kuke22 tykkää tästä.
  14. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Kokosin yhden slantin kokonaan uusista osista ja sillä pystyi ajamaan tikun ylä- ja alarajan välillä 7tkm. Kuvittelin tiiviyden huipentumaksi. Nyt mä oon hämmästellyt 29v vanhaa Fordin kutosta jossa ei kymppitonnin matkalla öljy laske edes puoliväliin aluetta. En taida ruveta sun oppilapseksi vaan ajan vuoden per öljyt.
     
    KajS ja Jussi289 tykkäävät tästä.
  15. KajS

    KajS Gearhead

    Sun Ford on niin uusi ja ruisku. Teoriani ehkä soveltuu +30vee kuluneisiin kaasarikoneisiin, joissa polttoainelaimentuma saattaa tärvätä öljyt. Ehkä ei muilla, mutta ainakin omassani kuvittelen öljynvaihdon parantavan öljynlaatua. Sori, Astro on ruisku, joten taas meni ooteepapan jutuiksi. Lisäooteeta: ennen slanttivanin ostoa kuolasin juuri noita Fordin viiden litran suoria kuutosia, siinä vasta moottori. Mukilla oli joskus pickup tuollaisella ja manuaalilla ja sitten hän myi sen pois.
     
  16. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Mulla 3kk monesti max. Välillä jopa 2kk. Tosin kilsoja tulee sillon se 10k :)


    Amerikkalaisissa 5-8k ollut ihan hyvä väli. Seuraamalla vähän näkee miten öljy kuluu tai meneekö ihan tervaksi.
     
    Kuke22 tykkää tästä.
  17. Kuke22

    Kuke22 1st gear

    Joensuussa Pohjois-Karjalassa
     
  18. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Hienoja pelejä ovat. Mä kuvittelin ilman kiekkamittaria, että kone huutaa kolmivaihteisella laatikolla satasessa kuollakseen. Sit kerran suljetulla alueella tietysti ja portit kiinni, poleksin 300cid kutospikkarin kaasun toviksi lattiaan. GPS näytti 153 km/h.
     
    KajS tykkää tästä.
  19. Kuke22

    Kuke22 1st gear

    Moro! Tänään huomasin astrossa että ilmastoinnin kompura menee jäähän kun on ilmastointi päällä. Letkut myös. Muuten pelaa hyvin yms. Mikä mahtaa olla vikana??
     
  20. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Onko vaan niin stydit aineet sisällä? Josse vuotaa niin äkkiä sen huomaa kun loppuu kylmä.
     

Kerro tästä muillekin!