Chevrolet Chevy Van G20 5.7Efi 1995

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja coupedeville, 7.10.2013.

  1. coupedeville

    coupedeville Gearhead

    Tuossa huomasin että Vanista on jäähdyttäjästä toisesta päädyssä muovissa halkeama ja se kusee nestettä siitä.

    Korjaminen ei taida onnistua kestävällä tavalla? täytyisi olla jokin elastinen aine sillä sehän laajenee lämmetessään ja kutistuu jäähtyessään.

    No uusia jäähdyttäjiä saa toki mutta kun autossa on sekä moottoriöljyn ja tietysti automaattivaihteiston jäähdyttäjät eli ei oikein meinaa löytyä Suomesta hyllystä.

    Tilaamallahan toki saa itsekkin esim Rockautosta http://www.rockauto.com/catalog/moreinf ... cc=1046797 mutta ei nyt viitsisi suoraan tilata tuolta pelkästään jäähdyttäjää mut kun täytyisi se kuitenkin ennen talvea saada sillä olisi tarkoitus ajaa Vanilla talvi kun Cadillac menee talviunille.

    Vinkkejä mistä jäähdyttäjä?
     
  2. moottorinlohko

    moottorinlohko Gearhead

    ei siinä montaa päivää mene rokistakaan.
     
  3. coupedeville

    coupedeville Gearhead

    No onkohan väliä minkä nopista merkeistä ottaa? tarjolla näyttää olevan VISTA-PRO 77.24€ SPECTRA PREMIUM 84.61€ PRO 87.56€ JA AC DELCO 260.78€...

    Ac Delco on ainakin helevin paljon muita kalliimpi
     
  4. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Varmaan johtuu tuosta moottorin öljynjäähdyttäjästä...

    Jos olisi oma auto ja akuutti kiire, niin ostaisin normaali syylärin jossa jäähdytys vain laatikolle.
    Vaihtaisin öljynputsarin jalan tavalliseen...maksaa ehkä 10 eur vauhtikaupassa ja on 2 pultilla kiinni, ö-putsari kiinni siihen.
    Ajaisin talven ja laittasin keväällä kunnollisen erillisen öljynjäähdyttäjän maskin taakse ja sitten taas se öljynjäähdytyksellä oleva putsarin jalusta takas kiinni ja teettäsin/tekisin uudet 1/2" letkut väliin.
    Lopputulos => auto liikenteeseen talveksi (ei sillon tarvi ö-jäähdytystä) ja kesäksi kunnollinen öljynjäähdytys moottoriin => moottori tykkää + isompi öljytilavuus.
     
  5. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    omassa g20 5.7 ei ollut moottori öljyjen jäähdytintä eli eiköhän pärjää ilmankin. ja eikö siihen voi tehdä silmukan letkuihin niin ei tarvii edes jalkaa vaihtaa? oma tosin oli vanhempaa mallia - 89´
     
  6. bandit_1

    bandit_1 Gearhead

    ei oo -91 sessäkään, on sentää floridasta tullu bussimalli (HA). onkohan toi joku towing paketti toi ölppä jäähy? normaalikäytössä ja vähän epänormaalissakin pelaa kyllä (minulla toiminut 350 tkm). synteettisillä näillä kun ajaa. huoltovälit näillä kuitenkin aika tiuhat.

    itse ostin tommosen jäähyttimen rockautosta, päremmalla rahdilla tuli n viikossa ja maksoi melkeen satasen vähempi kun täällä. tais olla spectra premium. niitä on sitten 2 korkeutta ainaskin noita jäähyttimiä, mulle tuli vahingossa toi korkeempi (HD) malli, ja letkuja joutu vähän soveltaa.
     
  7. kapa73

    kapa73 2nd gear

    tai sieltä sisältä ottaa vaan pois sen varoventtiilin ja tulpata lähdöt
     
  8. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    omalla mentiin kanssa yli 500tkm ja kone on edelleen tikissä. mutta kannattaa varmaan laittaa se oikea syyläri ettei tule tilannetta (ens kesänä mä sen vaihdan :D )
     
  9. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Miksi tehdä moinen viritys ?

    Se jalka maksaa sen kympin, putsari irti, kaksi ruuvia irti, jalka pois ja uusi kiinni kahdella ruuvilla, putsari takas...ei ole vaikeaa ja vastaa sen jälkeen tehtaalta tullutta mallia jossa ei ole jäähdytintä.

    Helppo palauttaa toimintaan kun mitään ei ole rikottu.
     
  10. bandit_1

    bandit_1 Gearhead

    saattaa tommonen haussa oleva jäähdytin maksaa vähän enempi? kun ajattelee esim d ja b vanien jäähyttimen hintoja
     
  11. kapa73

    kapa73 2nd gear

    ei siinä muuta mut ainaskin tossa tiemestarissa on helpompi vaihtaa suodatin kun se jää alemmaksi
     

Kerro tästä muillekin!