Chevrolet Trans Sport

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja jukkanum, 25.10.2006.

  1. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Kiinan-laakereita saa vaihtaa kerran vuoteen, USA:ssa tehtyjä tai Saksanmaallaa tehtyjä ehkä harvemmin!! Just maanantaina vaihdoin AWD-malliin taakse molemmat (toiselle puolen tuli USA-malli, toiselle Saksa) ja edelliset oli vaihdettu viimevuonna!! Ensiviikolla tulee sama auto uudestaan ja vaihdetaan eteen molemmat laakerit, kun sain takaa ABS-koodit pois tuli edestä koodia ja nekin on vaihdettu viime vuonna...
     
  2. RivieraGs73

    RivieraGs73 1st gear

    Ja päivitystä tähän, nyt pyyhkijät funkkaa taas ihan ok, tää on aika mystinen pulma, nyt olisikin viisauden paikka mistä moinen johtuu, eli alkaa sellaisella erittäin rauhallisella liikkeellä pyyhkijöissä tuntuu ettei meinaa liikkuu mihinkään, ja jossain kohtaa tapahtuu täydellinen kuolema, ei inahdakkaan jäävät siis pystyasentoon, ja jonkun ajan päästä, tässä tapauksessa vuorokausi niiin laskeutuu alas ja alkaa noin suurinpiirtein toimimaan normaalisti. EI muuten mitään, mutta jos pyyhkijät ovat noin ollakko vai eikö olla kunnossa, niin aika arveluttavaa ajella moisella kikottimella..


    :odroll: :odroll: :odroll:
     
  3. DCCTP

    DCCTP 1st gear

    Missä lämpölukemissa flektin pitäisi käynnistyä? Tänään paikallaan lämmöt huiteli sadassa, mutta ei puhissut.

    Ilmastointikaan ei tunnu lähtevän käyntiin, ainakaan mikään ääni eii muutu konehuoneessa kun pistää sen päälle, valo napissa kyllä syttyy. Onkohan kompura pashana?
     
  4. transport01

    transport01 3rd gear

    No mun autolla on ajettu kohta 300 000 km. Itse olen ajanut yli 100 000 km. Yhden etupyörän laakerin olen vaihtanut. Vaihdon jälkeen ajettu ehkä 30 000 km. En muista tarkkaan vaihtoaikaa.

    Auton mukana oli iso nippu huoltokuitteja määräaikaishuolloista ja korjauksista niiden mukaan edellinen omistaja ei olisi vaihtanut laakereita.

    Vaihdetun laakerinkin väljä oli niin pieni, että katsastuksessa ei vielä huomautettu asiasta.
     
  5. transport01

    transport01 3rd gear

    Onkos ne ABSin piuhat varmasti katsottu? entä onko piuhojen liittimet varmasti siellä missä kuuluu, eli asianmukaisilla klipseillä kiinni, eikä roiku johdon varassa.

    Tässäkin ketjussa on tarinaa siitä kuinka turhia vaihtoja tehdään, kun todellinen vika on piuhoissa.

    Mulla ei ole ABSin antureiden takia vaihdettu ainoatakaan laakeria. Piuhojen liittimien kiinnitykset olen varmistanut ylimääräisillä nippusiteillä siten, että liittimet pysyvät siellä mihin valmistaja on ne tarkoittanut. Johdon varassa roikkuva liitin väsyttää johdot ennenaikaisesti.
     
  6. transport01

    transport01 3rd gear

    Kyllä lämmöt ainakin lähelle sataa nousee ennekuin käynnistyy. En tiedä tarkkaa arvoa. Onko siellä ilmastoinnissa kaasua? Jos kaasut karanneet, niin ei kompurakaan käynnisty.
     
  7. DCCTP

    DCCTP 1st gear

    Tarvii viedä täytettäväksi. Sitä ennen kyllä ronkin hieman, tuli tuossa mieleen, että eikös magneettiventtiilin naksahdus pitäisi kuulua joka tapauksessa?
     
  8. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    No silmämääräisesti piuhat on kiinni, mutta asiakas itse oli sitä mieltä, että vaihdetaan ne Kiinan-pashat pois ja pannaan made in USA tilalle!!
     
  9. 4deeSdn

    4deeSdn 1st gear


    Meillä kompura vaikeni ja vaihdettiin tarvike ilmaiskatit, Us centeristä ostin, kai noita muutkin vauhtiputkat myy. Ei ihan silmittömästi maksaneet ja mukana tuli kaikki roippeet. Ja saa noihinkin oman kompuran jos haluaa satasia maksaa. Ilmeisesti nää tarvike sälät ei ole yhteensopivia alkuperäisten kanssa. Nyt korkeutta säädellään kontista kompuran ilmanulosottokoteloon sijoitetusta venttiilistä. Kanteen joutui poraamaan reijän mutta on silti ihan siistin näköinen asennus.
     
  10. Scitso

    Scitso 1st gear

    Ehottomasti ilmaiskarit uudet, ite laitoin cabrielit makso 250e letkusarjoineen, jos ei kompura pelaa niin edellä mainitulla keinolla saa tason säädön. Itellä rojekti menossa jossa korvaan orkkis kompuran 12v tarvikekompuralla.
     
  11. transport01

    transport01 3rd gear

    Tuo automaattikorkeudensäätö on mielestäni niin hyvä juttu, että ei sitä kannata mennä poistamaan missään nimessä. Joskus ihmettelin kanssa tuon toimintaa auton alla ja en keksinyt mitään syytä miksei sinne voisi myös sijoittaa jotain 20€ halpis kompuraa, jos oikein halvalla haluaa päästä.

    Mulle tuli aikanaan tarvikeiskarit alkuperäiskompuraan, halpa valmis muunnossarja vain väliin ja hyvin toimii. Sarjasta tosin jäi melkein kaikki osat käyttämättä, mutta eipä noita liittimiä erikseenkään kannattanut haalia, kun koko sarja maksoi reilun kympin ja oli kaikki tarpeellinen mukana. Muunnossarjan paikalleen laitto vaaditussa laajuudessa alle 5 minuutin juttu ja hyvin on toiminut monta vuotta.
     
  12. calkemp

    calkemp Gearhead

    Tänään lähetti toi Rockautosta tilaamani AC Delcon ilmaiskari satsin. Josko ne ehtis vielä vääntään alle. Pitäis olevan original parts?
    Pyöränlaakereista senverran minäkin, et autolla on ajettu meillä ollessa 2v/30tkm ja ei ole tarvinnu vaihtaa vielä. (Kai ne nyt rupee sit ääntään) :poff:
     
  13. tojota?

    tojota? 1st gear

    Meilläkin kiinan pasha laakeri kesti alle vuoden ja alle 10tkm :soosoo:
    Alkuperäsiä kaikki muut paitti se yks josta pimeni absianturi, ajeltu nyt 277tkm.
    Töissäkin pari semmosta vaihtanu, takuuseenkin..
    Kaverin ranssporttiin tilasin rokkiautosta kaikkein halvimmat monroen ilmapussi iskarit, olipahan rumannäköstä työn jälkeä :rotfl:
    Mutta toimii ne ainakin toistaseks ja oli halvat :poff:

    Ja se ilmastoinnin kompura, se EI naksahdakaan jos kaasut vähissä.
    Se ei myöskään naksahda jos flektin moottori rikki, tai jotain muuta sähkövikaa järjestelmässä.
    Meillä 97 mallissa manuaali ilmastointi on käytännössä aina "päällä" eli vaikka napissa valo ei palakaan niin silti kompura pyörii hetken ja tekee paineen, ei tietty pakkasella mutta muuten, flekti ei kyllä lähde pyöriin.
    Mut kylmää alkaa tuleen vasta kun painaa a/c napista.
    Kuinkahan normaalia toi on???
    Ainoastaan releen irrotus "tappaa" kompuran kokonaan.
    Oon vuosien varrella kokeillu erilaisilla kylmäaine määrilläkin, nyt ollu 1.3kg ja vähimmillään 600g ja aina sama juttu.
    Alle 600g lakkaa lähtemästä päälle ollenkaan, samoin yli 1,3kg.
    Nuukana ajelin joskus rele irrallaankin, aattelin että säästän kallista peNsaa mutta sateella v#tutti ku meni lasit huuruun, lakkasin säästämästä...

    Ja vähän myhäilyäkin tähän.
    Tänään tuli amerikanihmeelle kerrasta leima, takasumuvalosta pääsi huomauttaan :wc:
    Tosin hivenen vuotavat takaiskarit joutu rätillä kuivaamaan ja käsijarrun säätään (taas) ja ohjaustehostin öljyt pyyhkiin koneen alta pois ettei inssi sotke lippistään....
    Onneks se jatkuvasti palava check engine valo ei näin vanhoissa romuissa kiinnosta leimaukkoo :D
     
  14. transport01

    transport01 3rd gear

    Mikä sitä valoa polttaa?

    Mullakin tuli melkein leima, raidetangon pää valjä :( Käsijarrun säädin ekan nyt kerran.
    Tuo merkkivalokin paloi, mutta räpläsin hiukan auton alla olevaa liitintä ja nollasin koodin pois ja sammuksiin jäi. Ei muuta. "Katsastusremppa jälleen kerran 0€, mutta olis kai nuo nivelet pitänyt tarkistaa, niin olisi säästynyt uudelleennäytön vaiva, mutta kun tuli vähän kiire :oops:
     
  15. Scitso

    Scitso 1st gear

    Kun on huurteenpoisto päällä niin kompura käy satunnaisesti, näin se poistaa kosteutta. eli jos puhallus on ikkunalle niin kompura käyt päällä vaikka A/C ei ole päällä.
     
  16. transport01

    transport01 3rd gear

    Ahaa, tämä selittää sen, että miksi ilmastoinnin pällelaitto parantaa niin vähän huurteenpositoa, mutta huurteenpoisto on ollut kesäsateilla muutenkin hyvää tasoa. Aina oppii jotain uutta.
     
  17. tojota?

    tojota? 1st gear

    Evappi venttiiliä herjaa (sähkö vika venttiilissä)
    Egr-venttiiliä herjaa (ajo-oireet korjattu peltiläpyskällä :rotfl: )
    Nokka-akselin anturia herjaa (ei aina käynnisty ekalla startilla)
    Lambdan lämmitystä herjaa (anturi toimii muuten kyllä)

    Eli tommosia "haista paskan" juttuja, ei jaksa kiinnostaa korjailla, se kun käy ja kulkee ihan hyvin.
    Eikä valon palaminen 2001 vanhemmassa kotterossa haittaa leimallakaan.
    Akkakin jo oppinut että soon rikki jos se EI pala, viimen ku oli palamatta vähän pidempään joku kolme vuotta sitten niin paloi kannentiiviste :poff:

    Ahaa! pittääpä kokeilla toisessa asennossa tuota :D
     
  18. tojota?

    tojota? 1st gear

    Mää oli ajoissa...
    29 päivä oli viimenen mahdollinen, olin heti aamu 8 konttorilla :rotfl:
    Puoli neljä olis ollu viime tingassa :oops:
     
  19. RivieraGs73

    RivieraGs73 1st gear

    Onko toi laakeri kuinka nihkee vaihtaa? mietin vaan noita anturinpiuhoja.. ??



    :eek:
     
  20. ammmi

    ammmi 1st gear

    Sama ongelma oli mun transsportissakin! Viime viikolla otin pyyhkijanmootorin irti ja sieltä löytyi vika-juotoskolvilla juotin huonot liitokset.

    Eli vika löytyy yleensä Wiper Motor Pulse Board Module
     

Kerro tästä muillekin!