Chevrolet Trans Sport

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja jukkanum, 25.10.2006.

  1. YellowGarage

    YellowGarage 1st gear

    No ni, imusarjan- ja venttiilikopantiivisteet, vesipumppu, tulpat sekä tietty nesteet, töineen, aiemmin ostettu termari vaihdettiin samalla = 1520 €.

    Onko muilla mennyt vesipumppua alle kahdessa vuodessa??
     
  2. zander

    zander 3rd gear

    Pystyykö mistään päättelemään onko romusta mennyt imukannentiiviste vai kannentiiviste? Korjaamolla meinailivat, ettei voi oikeen tietää. Tuo on pari kertaa lämpöjä heitelly ja paisuntasäiliössä on mönjää. Samoten öljykorkissa on hiukan vaaleaa töhnää.

    Paikallinen korjaamo arvioi imukannentiivisteen vaihdon vievän 2 työpäivää ja kansiremontti taas ottaa vähintään 3 päivää. Kansiremontin hinta noin 2500€. Alkaa olla auton hinta. Haluaako joku ostaa kulkineen, jossa on pientä laittoa :lol:

    Tiedättekö Oulun seudulla pajoja, jotka tuon päälle ymmärtää.
     
  3. JP-350

    JP-350 Gearhead

    A1-kempele.
     
  4. zander

    zander 3rd gear

    Onko muita?
     
  5. JP-350

    JP-350 Gearhead

    Mitä jenkkeihin tulee niin käytännössä ei. Voihan olla joku ei-jenkkipajakin joka on noita tehny mutta niistä en sitten tiedä.
     
  6. transport01

    transport01 3rd gear

    Paha sanoa, mutta jos nesteitä riittävästi ja silti lämmöt heittelee, niin luultavasti kannentiiviste, joka päästää kaasuja sekaan ja tekee ilmalukkoa.

    Yksi millä voinee hiukan arvella tilannetta on avata paisuntasäiliön kansi ja katsoa kupliiko. Jos ajaa sylintereistä palokaasuja sekaan, niin pinta levoton. Imusarjan tiiviste taas vuotaa nesteitä ulos tai öljytilaan, mutta ei päästele suuremmissa määrin kaasuja nesteiden sekaan.

    Mittamalla tuo selviää, mutta mittauksen hinta useita kymppejä.

    Ei kai tuo kansirempa nyt sentään 2500€ maksa. Mulla oli avaimet kateen remppa aika paljon halvempi ja se tehtiin ainakin tekijän mukaan viimeisen päälle, eli kaikki ventiilit hiottiin, kannet koneistettiin ja mukana myös tulpat, termari, vaihteistoöljyt moniurahihna jne .

    Rempan tekijä sanoi, että he tekevät näitä vain kansirempan kanssa, koska hintaero kohtuu pieni ja haluavat varmasti kuntoon kerralla.
     
  7. zander

    zander 3rd gear

    Onko se hinta salaisuus? 2500€ oli arvio pajalla, jossa olen tuota huollattanut. Pitää yrittää löytää joku muu. Eikai tuo remppa nyt hommaa kummempi pitäs olla. Tai sitten soitella Kuusakosken pojille.
     
  8. sbf

    sbf Gearhead

    Aika helppo tapa selvittää onko vuoto imarin vai kannentiivisteessä tapahtuu seuraavasti:Moniurahihna ja termostaatti pois.täytetään jäähdytysjärjestelmä ääriään myöten ja asemoidaan ylävesiletkun pää niin että vedenpinta siinä selvästi näkyy.sit kone käymään ja seuraamaan kupliiko.Jos kuplii on kansipahvi entinen.Kasikoneissa joissa termari on keskellä pystyy jopa havaitsemaan kummanpuoleinen tivari vuotaa.
     
  9. transport01

    transport01 3rd gear

    Ei se hinta salaisuus ole. Muistaakseni jotain 1800 € luokkaa. Tästä ketjusta löytyy tarkempi kuvaus rempasta. Mulla 2001 malli. Vanhemmissa on kuulemma yksinkertaisempi, koska saastevehkeitä vähemmän. Arvoita tehdessä kaivoi laskun 1997 mallista, jossa oli maksanut jonkun satasen vähemmän.

    Edit: tässä tuo tarina rempasta
    http://www.overdrive.fi/forum/viewtopic ... &start=345
     
  10. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    No eilen sitten vaihdoin tohon 2004-malliin ne etupyörän navat ja vikakoodit pois ja koeajo, ei tullu mitään koodeja, poka haki auton pois ja soitti että melkeen pääs kotiin asti, kun valo syttyi taas :mad: !! Täytyy katsoa vikakoodit taas, että selviäis että mikäs siellä nyt sitten mättää....
     
  11. zander

    zander 3rd gear

    Soittelinpa toistakymmentä korjaamoa läpi ja tulos oli se, että eivät suostu tekemään hommaa. Pari korjaamoa suositteli samaa tekjää mutta siellä oli sitten muita esteitä. Eli tulos on tällä hetkellä se, että vain yksi liike alkaisi homman tekemään arviolta 2500 eurolla, mutta sielläkin menee elokuulle lomien vuoksi.

    Minua pientä hieman hämmästyttää ammattilaisten osaamisen/viitsimisen taso. Ei tuo nyt ydinfysiikkaa vaikeampaa voi olla vaikka normi toiotaa työläämpi onkin. Onhan se tietysti helpompi rahastaa öljyjä vaihtamalla ja pissapojan nesteitä lisäämällä.
     
  12. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Oikean etupyörän anturin sisäänmenosignaali 0, johtosarjavikaa??
     
  13. PAPH

    PAPH Gearhead

    Boksilta kuskin jalkatilasta keskimmäinen liitin irti. yleismittarilla mittaamaan vastus antureiden piuhoista, muistaakseni A2-B1, A3-B2, A4-B3 ja A5-B4. Kytkentäkaaviosta kannattaa tarkastaa. Mittari pitäisi näyttää n. 1.3 kOhm.

    Jos jossain näyttää katkosta niin hyppyjohto ko. piuhojen väliin ja pyöränpäästä liittimestä mittaamaan yhdistääkö. Jos ei niin piuha on poikki. Jos yhdistää tästä ja samasta liittimestä näyttää anturin suuntaan sen 1.3 kOhm niin liittimessä vika.
     
  14. tojota?

    tojota? 1st gear

    No? oliko alatukivartta pitkin menevä johto poikki?
     
  15. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Ei oo vielä tutkittu, asiakas kävi leimalla ja just silloin ei valo palanut, leima tuli, lupasi palata asiaan ennen liukkaita!!
     
  16. zander

    zander 3rd gear

    Kyllähän siellä vuotoa oli takemman sylinterikannen toisessa reunassa. En osaa sanoa oliko imukannen tiivisteet vuotaneet. Nyt on kannet koneistamolla höylättävänä ja osia repullinen varattuna:
    - yläpään tiivistesarja ( pitää tsekata hakiessa, että tiivisteet on parannettua sorttia)
    - kansipulttisarja x 2
    - termostaatti
    - platinatulpat (mitkä on parhaat, noita ei huvikseen vaihtele?)
    - tulpanjohdot
    - moniurahihna

    Jospa sitä noilla. Mistä löytyy ohjeita kirimisjärjestykselle ja momenteille?
     
  17. zander

    zander 3rd gear

    Miten tuosta säädetään venttiilit? Vai ei mitenkään :)
     
  18. TransAmSport

    TransAmSport 3rd gear

    Tuli käytettyä Chevy ilmastointihuollossa ja väriainetesti paljasti että kenno paskana apparin puolen ylänurkasta.Uusi Rockautosta halvimmillaan 125e rahteineen.Purkaamolta löytyi 3 kpl 100-120e laatua A2...Paljokohan uusi täällä Härmässä?(Soittelun jälkeen Etelä-suomesta rahteineen n.300e)Aika suolainen hinta.Mahtaisko juotos pitää jos sellaista koittais?

    Mites,onko kukaan purkanut kennoa pois,miten lähtee kivuttomimmin?Alustavasti katselin mutta ei järjestys auennut,pitääkö ottaa puskuri pois ja liu`uttaa ulospäin ja alas vai letit pois ja sisäkautta ylös,näytti kyllä aika ahtaalta...Prkl että keksikin paskamaisen vian...
     
  19. tojota?

    tojota? 1st gear

    Venttiileitä ei tartte säädellä, ovatten hydrauliset.

    Ja tosta ilmastoinnin kennosta, OMPA halpa!
    korjausyritys aivan turhaa, käytetyistä ei ikinä tiedä mitä saa.
    Ja se kuivain sinne järjestelmään uusittava sitten kans, varsinkin jos pidempään ollut järjestelmä tyhjä ja reilun mittainen (45min) alipaineistus täytön yhteydessä.
     
  20. Scitso

    Scitso 1st gear

    Ite käytin viimekesänä just lauhuttimen vaihdos. Käytettyä en suosittele ottamaan. Samal laitettiin kaksi liitosta uusiks. Tuli maksamaan töineen 817e. töitä teki yks asentaja n 6tuntia, lauhditin kuivaimella maksoi jotain 200 paikkeil ihan varaosaliikkeeltä otettuna. Kun järjestelmä käytetään auki ni kannattaa vaihtaa myös kuivain.
     

Kerro tästä muillekin!