Chevrolet Trans Sport

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja jukkanum, 25.10.2006.

  1. RapajalakA

    RapajalakA 1st gear

  2. DCCTP

    DCCTP 1st gear

    Renkaanvaihtoaskareissa bongattua:

    Perä ilmassa, toinen takapyörä "pyörii" melkein pari senttiä vaikka käsijarru päällä ja pultit vielä kireällä. Onkohan syypäänä se, että kesävanteissa on keskiösoviterenkaat ja ne ei ehkä päästä kunnolla vannetta perille asti? Toisaalta, muut renkaat ei näin tee.

    Eli onkohan mulla jotain poikinut siinä kohtaa? Joka pyörässä kyllä pultit liikkuu hieman ilman rengasta, se lienee normaalia?
     
  3. rampo63

    rampo63 3rd gear

    2005 mistäs semmonen löyty,,vai oonko ymmärtäny jotaan vikaan, ku annoin ittelleni uskotella ettei niitä tehty sillon enää
     
  4. ludwig

    ludwig 3rd gear

    Re: Chevrolet Trans Sport, absin johdot

    sori, tuohon en muuta tiiä kun että ei mulla pyörät valtoimenaan holju...

    sen sijaan huomasin samoissa rengaspuuhissa, että ABSin piuhat roikku valtoimenaan irti siitä peltinipsu-pidikkeestä, suojakuori johtojen päältä hiulaantunut jo risaksi vetoakselin kylkeen... molemmissa etupyörissä.
    :eek:

    no siihen ilmateippiä suojaksi ja sen varmistus nippusiteellä, samoin klipsu kiinni siihen peltikannakkeeseen ja nippuside varmistaan vyöksi ettei taas tipahda roikkuun.

    tarkistakaapa omanne sillä silmällä kun nyt renkaidenne kanssa puljaatte...


    L
     
  5. tojota?

    tojota? 1st gear

    Re: Chevrolet Trans Sport, absin johdot

    Tota...
    Taitaa siä sitten napakin pyöriä jos kerta pultit vielä kiinni on.
    Käsijarru kengät siellä pikkurummun sisällä pääsee hiukan liikkuun.
    Vissiin kolahtaa ihan reilusti kun pyöriminen toppaa?
    Toimiiko käsijarru kunnolla?
    Näitten jarrut on sellasia että suosittelen vähintään kerran vuoteen auki ottamista, putsaamista ja käsijarrun säätöä.
    Onneks on jo kokonaan uusittu koko johdotukset... tuppaavat ne piuhat katkeileen sieltä sisältä vaikka päällepäin näyttäis olevan kunnossa.
     
  6. DCCTP

    DCCTP 1st gear

    Ajossa noita "ominaisuuksia" ei huomaa, eli ihan nätisti jarruttaa. Myös seisontajarru toimii hyvin.

    Mielsin toiminnan seuraavasti: palikka (napa?), missä pyöränpultit ovat kiinni on erillinen osa kuin jarrurummun "kuori" tai rumpu itse. Vanteen ollessa irti, on mielestäni normaalia pieni liike pulttien ja kuoren reikien välillä. Vanteen ollessa kiinni, pitäisi paikkojen kiristyä paikoilleen. Epäilen kuitenkin, että vanne ei ole ollut täysin kiinni rummussa, koska paketti ei ollut kiristynyt täysin. En tiedä miten edellinen kiristys on tapahtunut, epäilen että pyssyllä kiireessä.

    Talvirenkaan kun laitoin sille paikalle, niin kaikki toimi hienosti. ABS:t toimii myös, joten hankin varmaan vaan uudet keskiösovitteet kesävanteisiin ja kiinnitän asiaan huomiota seuraavassa renkaanvaihdossa.
     
  7. ludwig

    ludwig 3rd gear

    hyvä että toimii.

    pulttipyssyllä rikotaan paljon paikkoja,
    itse tehden ja momenttiavaimella kiristellen homma sujuu...

    mulla tuli aikanaan auton mukana ne "pakolliset" puoliksiajetut talvirenkaat, kun niitä sitten alle aloin laittaa, olikin yksi "eri paria" eli erikokoinen kuin toiset kolme (kapeampi ja korkeampi) - joten siitäpä sitten ensin uusia renkaita osteleen.

    pitäisi niin tarkkaan kaikki paikat kattella ja tutkia ostovaiheessa...
    no, nyt on hyvät kumit, ja tänäkin aamuna tosi tarpeelliset!

    turvallista talviajelua kaikille :)

    L
     
  8. calkemp

    calkemp Gearhead

    Katsastuksessa käytin -00 ransua ja seisontajarru oli oik. puolelta mykkänä ja vas puoli ok. No vaijeri on voideltu ja liikkuu molemmin puolin, jarrukengät vaihdoin tehottomalle puolelle, vaijerin vielä kiristin ja tadaa...edelleen tehoton :( Olisko sille puolelle vielä rummun/levyn vaihto josko sitte toimis? Vai olisko muuta mitä vois tehä? Tuossahan ei ilmeisesti pysty niitä kenkiä säätään mitenkään lähemmäs rumpua?
     
  9. Ventureman

    Ventureman 3rd gear

    Mulla on 4/2005 rekisteröity Transsi alla, mutta ns.vuosimalli lienee omassakin 2004. Viimeisiä kuitenkin.
     
  10. Ventureman

    Ventureman 3rd gear

    Mulla on kanssa 2005 Ransu ja ovet ei mene kiinni automaattisesti. Ohjekirjasta löytyy miten tuon saa kytkettyä toimimaan toisin, ainakin sulake 47 pitää irroittaa kajuutan sähkötaulusta ja sitten kuunnella merkkiääniä. Ei ole omistajan kirjaa nyt just käsillä niin en muista miten tuo tarkalleen menee. Itse ohjelmoin tuon aikanaan pois päältä kuten myös muutin sisävalojen toimintaa.
     
  11. tojota?

    tojota? 1st gear

    Kyllä sieltä rummun sisältä sellanen säätö "ratas" löytyy.
    Oire on juuri tällainen jos kengät (kenkä) toisella puolen on kaukana rummusta.
    Saattaa tarvita hiukan rassailua että saa sen toimiin, yleensä aika vahvasti ruosteessa.
    Aiheesta keskustelua jo aiemminkin tässä topicissa :wink:
     
  12. calkemp

    calkemp Gearhead


    Ratas tosiaan oli siinä "levittäjän" murikassa, mut kun otti kengän pois ni se säätöratas tipahti pois pesästään, liekö siitä sisältä puuttuu sit jotain :eek: Levittäjässä näkyi ainoastaan se vaijerin liikuttama lusikka ja tappi jotka liikuttaa sitä ylempää puolikasta kengästä. Levittäjän säätöratas puolella ei ollu mitään sen lusikan ja rattaan välissä?? Ilmeisesti toimii kierre systeemillä vai epäkeskolla?
    Nyt kun tätä kirjoitan niin tuntuu siltä kuin siitä motikan välistä puuttuu jotain tai on korkannu :-?
     
  13. RapajalakA

    RapajalakA 1st gear

    Juu kyllä se taitaa 2003 tai 04 olla viimeinen, mutta 2005 tuoki on rekisteröity. Nyt alko abs valo syttyyn ja nelikko tippuu ilemeisesti samalla pois päältä. Mitään vikakoodia se ei anna. Voiskohan tuolla jätteellä akulla olla jotain tekemistä sen kanssa. Uus on tilattu, että sekin selviää loppuviikkoon mennessä.

    Tuo omani on ilmeisesti ollu molemmin puolin sähköovella, mutta jostain syystä tuossa on teurastettu vaijerit poikki ja keskuslukkokaan tuossa ovessa ei toimi. Mikähän lie asentaja ollu asialla. Jää keväämmälle oven irrotus, kun ei ole lämmistä paikkaa itellä laittaa.

    Muuten tuosta auton lukkojen ohjelmoinnista yms. Löytyi tosiaan hyvät ohjeen noihin kaiken mailman ohjelmointeihin, mutta jostain syystä tuota lukkojen toimintaa en saa muutettua vaikka kaikki muu kyllä toimii. Liekkö jotain tuolla teurastetulla ovella sen kans tekemistä.
     
  14. tojota?

    tojota? 1st gear

    No nyt ei kyllä pysty ulkoa muistaan rakennetta, töissä kun kaikenmerkkisiä kotteroita askartelee niin ihan jokaista mallia ei voi ihan muistaa, näkemättä.
    Mutta kierre siellä säädössä on.

    Kyyllä siä väkisinkin joku vikakoodi on, ainakin silloinkun se valo palaa, eli korjaamolle mennessä ei saa sammuttaa autoo jos "vika on päällä".
    Ja ihan kaikilla testereillä näistä ei absin koodeja pysty edes lukemaan...
    Moottorin Obd-vikakoodit saa ulos ihan millä vaan.
     
  15. RapajalakA

    RapajalakA 1st gear

    Niin justiisa. Löytyyköhän jotain PC ohjelmaa millä noita muita, kun moottorin koodeja saa luettua. En mä kuitenkaan ensikädessä korjaamolle ajatellu lähteä =)
     
  16. white-trash

    white-trash 1st gear

    Onkohan joku törmännyt samaan: Kuskin puoleinen liukuovi aukeaa vain n. 20cm. Tämähän liittyy bensaluukun toimintaan mutta onko kellään tietoa miten oven sais taas aukeamaan?
     
  17. turbosgarage

    turbosgarage 1st gear

    Halloota.
    Uusi kyseisen auton omistaja ilmoittautuu sivulle.
    Pirssi on pelannut hyvin mutta mutta.
    Matka-ajossa suurimmalla vaihteella tasaisella ja pienissä ylämäissä
    tuntuu pientä nykimistä?? Mistä moinen voi johtua?
    Ja takalasin pyyhin on mykkänä, onko noissa jotain tyyppi vikaa?
    Kiitos vastauksista
     
  18. Scitso

    Scitso 1st gear

    Onko automaattilaatikosta tietäviä. Itselläni hyvin satunnaisesti alkaa tekemään kovia vaihtoja. Ajettaessa mäkeä ylös ja nostaa kaasun ennen seuraavaa vaihtoa alkaa laatikko tekemään kovia vaihtoja. Laatikosta tulee myös luistavan kytkimen haju. Oireet korjaantuu sammuttamalla auto n2min ajaksi. Vika tulee ehkä 2-3 kertaa vuodessa.
     
  19. Lahti32

    Lahti32 1st gear

    No niin, 500tkm tavoite jäi täyttymättä.

    Morsian vetäisi Trans Sportin 80 kmh vauhdista pylvääseen, siitä penkkaan, katon kautta kyljelleen ja siitä liukuen asfaltilla niin pitkästi että kylkipellit kului puhki.

    Ei tullut mammalle naarmuakaan. Lasten opettaja sattui paikalle ja avusti vaimon yläpuolen sivuovesta ulos. Aina olen luullut että tällainen auto olisi surmanloukku. Aika kestävähän tuo on, akku putosi hihnapyörien sekaan, laitoin sen takaisin kiinni ja kävin mutkan ajelemassa sillä kolarin jälkeen, kaikki muu pelasi paitsi kuskin oven keskuslukko ja peili joka lähti. Ratti alkoi menemään vinossa ja helma pahimmoilleen sisässä eikä liukuovi aukea joten päättelin nopeesti etten ala tätä korjaan. Kävin sitten ostaan heti täsmälleen samanlaisen tilalle, samanvärisen mutta eri penkkijärjestyksellä niin että sain tehtyä 8 paikkaisen siitä.

    Uusi on samana päivänä rekisteröity mitä vanha ja rekkarikin näin ollen melkein sama. Naapurit siinä luki lehdestä että kolari on sattunut mutta samalla hämmästeli et äkkiäpä kaveri letukan korjas

    Nyt pitää viedä uutta samantien termostaatin vaihtoon, käyttää lämmetessään lämmöt melkoisen korkealla jonka jälkeen laskee ja pysyy suht hyvin paikallaan. Voi olla vesipumppuakin vailla mutta tiivisteremppaan en oikein usko, ihan sellaista ei ole lämpöjen käyttäytyminen. Koeajoin tietysti tämän kunnollaja sillä kokemuksella että entinen oli 7 vuotta ja kaikki temput tiedetään mutta heti seuraavana päivänäsytty abs valot... noh johtoja rappaamaan samalla

    Sitte semmonen vielä tässä samalla askarruttaa että jättäskö vanhan varaosiksi itelle vai myiskö kokonaisena pois, just leimattiin viime kuussa ja kaikki pelaa,moottori ja laatikko suorastaan erinomaisia, parempia mitä tässä 100tkm vähempi ajetussa sisaressa on. Pihassa olis kyllä s80 Volvokin joka saattas tuota laatikkoa joskus tarvita. Tonnilla sais koko auton hakea, pystyy ajamaan pois.
     
  20. tojota?

    tojota? 1st gear

    No huh :eek:
    Onneks ei sattunu mitään, aikoinaan kolaritesteissähän nää ei oikein pärjänny...
    Älä ny ainakaan heti sitä vanhaa hävitä, kattele rauhassa sen uuden kujeet.
     

Kerro tästä muillekin!