Chevrolet Trans Sport

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja jukkanum, 25.10.2006.

  1. Kylmä-Mika

    Kylmä-Mika 2nd gear

    No niin tuohan nassahti leimalle sitten oikean puolen takana olevan ylätukivarren puslasta... Mikä osa rockautossa on tämä?


    Olisi helppoa jos tietäisi niin voisi pistää paikalleen ja sais leiman.

    Tai jos tietoa löytyykö esim. uspartsilta?
     
  2. transport01

    transport01 3rd gear

    Ihan valmistajan suosittelmaa viskositeettia suosittelen.
    Tämä on ollut kohtuuhintaista:
    http://www.motonet.fi/fi/tuote/590015/G ... -5l-dexos2

    Ja vaihtoväleissä ei kannata tinkiä.
     
  3. yhjamy

    yhjamy 1st gear

    Itse tilasin osan aikoinaan American Partsista. http://www.multi.fi/aparts/

    Tuota osaa ei tarvikkeena saa. AP joutui tilaamaan sen GM:ltä. Vähän ihme juttu koko nivel ?? Mun piti vielä vaihtaa se molemmin puolin.
     
  4. Kylmä-Mika

    Kylmä-Mika 2nd gear

    http://www.rockauto.com/catalog/moreinf ... cc=1380394

    Onkohan se osa tuo? Jos on niin tilaa 2 ja suosiolla vaihtaa kummallekin puolelle.

    Ihme osia muutenki täynnä tuo kikotin... Kunhan saa leiman niin pitää pistää vaihtoon.

    USpartsin kataloogissa oli takatukivarren hela. No pitää loppuviikosta purkaa ja tutkia näkyykö samanlaista osaa missään kataloogissa.
     
  5. Kylmä-Mika

    Kylmä-Mika 2nd gear

    Mitenkä tuon saa irti???

    Sisuskalut tuosta palikasta irtos hylsyulosvedinpatentilla ja pillillä...

    On prkl sitten tiukassa....
     
  6. Aki_Partanen

    Aki_Partanen 1st gear

    Re:

    Pieni "tyyppivika" ilmeisesti noissa, itse korjasin tuossa omani muutama päivä, juottamalla pari vastusta uusiksi. Aluksi luulin että olisi näyttö rikki sillä vasemmassa yläkulmassa harmaa läntti, mutta kuulunee asiaan.

    Tuolta ohjeet:
    http://forums.edmunds.com/discussion/13879/chevrolet/venture/driver-information-center-repair
     
  7. Jooppis76

    Jooppis76 1st gear

    Jahha! Nyt alkaa käämit mennä tuon ilmastoinnin kanssa. Miten pääsee helpoiten katsomaan ja tutkimaan ilmastoinnin kennot edestä ja takaa. Jossain on vuotopaikka tai sitten jokin muu paikka krakaa. täytön jälkeen toimii noin viikon ja sen jälkeen kompura kyllä pyörii, mutta kylmää ei tule. Eli ilmeisesti kylmäaine karkaa, mutta paine jää.

    Tai voisiko näiden ilmastoinnissa olla jokin komponentti minkä rikkoutuminen aiheuttaisi tämän. Typellä ponnistaessa paine ei laske.

    Niin ja olisiko tiedossa oikeasti osaavaa ilmastointi huoltoa iisalmen ympäristössä?
     
  8. tojota?

    tojota? 1st gear

    dexos II 5w30 mullakin 290 ajetussa.
    kymppitonni vaihdosta niin alkaa "kuluttaa" mutta vaihtamisen jälkeen ei taas kuluta.
    eli öljy kertoo ihan itekkin että on vaihdon tarpeessa.
    suodattimeks muuten sopii ihan gm:n 401 peltipurkki, jota esim. motonet myy ihan alkuperäis osana, siis perus 90-luvun ooppelin putsari ;)

    miten ilmastoinnista voi muka kylmäaineet karata mutta paineet pysyä???
    joskus on niin pieniä vuotoja ettei typellä löydy.
    pitää olla ns. haju kaasu jota voi sellasella haistelijalla tutkia, äh ei ossoo selittää.
    onko laitettu uv-väriaine kylmäaineeseen täytön yhteydessä?
    jos on niin uv-lampulla luulis löytyvän.
    kenno nokalta tai joku putki tai liitos vuotaa.

    ja meillä oltiin taas hinurin kyydissä, penssapumppu...
    en sitte tiiä onko re85/95e10 50/50 sekotuksella ajaminen sen särkeny, ei ollu ku 5 vuotta vanha walbron pumppu.

    btw. hyvin on ainakin kesä kelillä menny tuolla viina/bensa sekotuksella :)
     
  9. RapajalakA

    RapajalakA 1st gear

    Olipas hakusalla takajouset, mutta nyt ovat odottamassa asennusta. Takailmastoinnin putki on taka-akselin kieppeiltä kulunut puhki. Ilmesesti hieronut jonnekki runkoon. Onkohan olemassa mitään poppakonstia millä tuon sais korjattua. 90 mutka ja sisälaita.
     
  10. Jooppis76

    Jooppis76 1st gear

    En osaa tietenkään varmaksi sanoa, että onko kylmäaineet hävinneet, mutta kylmää ei ainakaan enää tule vaikka kompura pyörii ja sammuukin, kun katkaisijaa painaa. Eli ensi arvi oli että kylmäaine on tullut pois, mutta painetta on sen verran että antaa kompuralle kuitenkin käskyn pyöriä. Ja jostain muistelen kuulleeni että näinkin voi käydä.
    Väriaine kyllä laitettiin. Suurin kysymys onkin, että miten pääsee helpoiten tuonne lämppäreiden seudulle katselemaan niitä kennoja purkamatta ihan koko autoa.
     
  11. tojota?

    tojota? 1st gear

    Ei sinne lämppärien suunnalle tarvii päästä.
    Ei se sieltä vuoda.
    Kenno nokalla, tai taakse menevät putket vuotaa, arvaan mä, joskus jopa putkien liitokset konehuoneen puolella vuotanut.
    Nyt vaan pajalle sen kanssa, tai uv-lamppu kauppaan.
    Sieltä on nyt saattanut hukkua sen verran kylmäainetta että ei ihan riitä tekemään kylmää mutta nippanappa riittää kytkeen kompuran päälle.
     
  12. TransAmSport

    TransAmSport 3rd gear

    Osaako kukaan sanoa mistä voi ryöstää virran päiväajovaloille?Tarttis olla virta-avaimen takana.Kojelaudan alta löytyi yks mutta pitäisi mielellään olla konehuoneessa kun ei oikein löydy sopivaa läpivientiä kabiinin puolelta.

    Olipahan muuten vilkun kiinnikkeet mädät etulokarin sisältä,molemmilta puolilta menivät poikki kun nykäsin vilkut irti.Jotain pikakorjausta pitäis niillekin keksiä että saa vilkut takasin kiinni...
     
  13. tojota?

    tojota? 1st gear

    Muistaakseni laturin liittimestä pitäis löytyä, siitä rele/sulakerasiasta oikeen puolen ajovalon takaa löytyy ainakin.

    Kyllä ne vilkut pysyy sillä yhellä ruuvilla ajovaloumpiossa :D :D
    Mulla ainakin heilunu jo vuosia....
     
  14. RapajalakA

    RapajalakA 1st gear

    Koitin löytää tuota penkinlämmitten boxia tuolta kuskin puolelta kojelaudan alta. En sieltä minkään näköstä boxia löydä mistään suuntaan. Onkohan tuolle jotain vaihtoehtosta paikkaa mistä kannattas lähtee katteleen, kun ei ihan koko autoa huvittas alkaa purkaan.
     
  15. PAPH

    PAPH Gearhead

    Kiitokset kaikille asiassa auttaneille. Tiivisteet tuli vaihdettua ja kone olisi taas kasassa. Vesi pysyy sisällä ja lämmot kurissa.

    Sellainen ongelma tuli vastaan, että muutama päivä remontin valmistumisen jälkeen alkoi koneesta kuulua melkoinen nakutus. Kuullostaa nostaja vaivalta mutta loppuu vasta kun kone on oikesti lämmin eli n. 10-15min jälkeen. Olisiko keinuvivun ruuvi lähtenyt löystymään? Voiko tätä selvittää kuinkaan irrottamatta ventiilikopan kansia? Etummaisen kopan kanssa tuo olisi helppo katsoa mutta tuota taaempaa ei heti viitsi uudelleen irroittaa...
     
  16. TransAmSport

    TransAmSport 3rd gear

    Tuli pyöreät LED-päivävalot laitettua niihin puskurin pyöreisiin aukkoihin ja tuli niin tuuninki että.Sitten aloin ihmettelemään roikkuvaa käkkärin vaijeria kun kiinnityslenkki oli ruostunut irti,oli perhana helmat aivan mädät niin auton alta kuin ulkopuolelta,ja molemmilla puolin,ruuvimeisselillä ja vinkulla ja lopulta rälläkällä lähti sellainen puoli ämpärillistä ruostepaskaa.Tulee vähän hitsuuttamista...

    Ja ilmakompuran kumiletkut oli aivan lahot,mihis noi muuten menee?Letku tuli ylhäältä ja haarautuu kompuran alaosan nippeliin joka ei johda mihinkään?Ja haarasta nousee ylös ilmeisesti sinne peräkontin ulosottoon.Ihmetyttää se yksi mikä menee alaosan nippeliin...
     
  17. Kylmä-Mika

    Kylmä-Mika 2nd gear

    Omassa oli kanssa toinen helma yllärimätääntynyt ihan kokonaan, illan hitsuulla selvittiin. Etuvilkut ei pysyny kiinni kun lokarit niin mädät... Onneksi tulin järkiini ja vaihdoin käyttöpeliksi luotettavan toijotan. :rotfl:
     
  18. Jooppis76

    Jooppis76 1st gear

    Noniin... Ei ne vaivat loppunu ilmastoinnin kiukutteluun.

    Nyt alko tihkumaan neste välikannen tiivisteestä. Tähän vaivaan ilmeisesti auttaa ko. tiivisteen vaihto ja lisäksi kannatti uusia ilmeisesti tulpat, vesipumppu ja termostaatti

    Voisiko joku ystävällinen sielu postata varaosa numerot, että tulisi oikein tilattua kerralla. noita tiivisteitä kun on tullut vastaan useampaa sorttia ja se lujin pitäisi osata valita.

    Kulkinehan on siis chevy trans sport vm 2003.

    Tämmöset osat mie rockautosta löysin. Voisiko joku katsoa, että on oikeat?

    Tiivistesarja FEL-PRO Part # MS98003T PermaDryPlus®
    Vesipumppu BOSCH Part # 96040 Includes Gasket
    Termostaatti STANT Part # 13899 {#35899} 195 Degree Bottom By-Pass (1 29/32" x 3/4" x 1 5/16" x 29/32") w/1 Seal OE Type seal included
    Tulpat NGK Part # 5599 {#ITR4A15} Laser Iridium
    Johdot BOSCH Part # 09362 Spark Plug Wire Set
     
  19. ludwig

    ludwig 3rd gear

    ainakin tuo

    "Tiivistesarja FEL-PRO Part # MS98003T PermaDryPlus®"

    vaikuttaa oikeelta:

    More Information for FEL-PRO MS98003T
    PermaDryPlus®
    Fel-Pro PermaDryPlus® intake manifold gaskets are premium problem-solving gaskets engineered to address sealing concerns unique to an application.

    Features include:

    Aluminized steel carrier with fluoroelastomer rubber coating that is impervious to all types of coolants and oils
    Designed to provide a permanent seal
    Edge-molded seals protect each port
    Primary and secondary sealing beads provide additional protection while compensating for corrosion-roughened surfaces
    Engineered for easy installation

    When a PermaDryPlus gasket option is available, it is absolutely the right replacement choice.

    eli teräslätkä ja kunnon tiivistepinnat.

    tuossa on vielä lisätieto-pdf aiheesta:

    http://www.fme-cat.com/Docs/1430.pdf
     
  20. parooni

    parooni 1st gear

    -99 transussa ilmeni semmoinen ongelma että lopetti lämpösen puhaltamisen sisälle. Lämmöt nousee n.100 ja putoo aika pian sinne 80 tienoille. Missäs vois vika olla? Öljyssä ei vettä eikä nesteetkään oo vähentyny.
     

Kerro tästä muillekin!