Chevrolet Trans Sport

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja jukkanum, 25.10.2006.

  1. PAPH

    PAPH Gearhead

    Nyt pitäisi saada varastoon tilaa, uutta osaa lähtisi halvalla ja käytettyä vielä halvemmalla. Johtosarja ja hammastanko lähtee kierrätykseen lähipäivinä joten jos tuntuu että voisi olla joskus tarvetta niin nyt järkevä tarjous tulemaan.

    viewtopic.php?f=18&t=285743&p=2769487#p2769487
     
  2. RapajalakA

    RapajalakA 1st gear

    Voihan päänsärky...

    Kiinnitin huomiota höyrypilveen joka pölähti konepellin alta kaupan parkkiruutuun ajessa. Kotona taskulampun kans tarkistellessa katselin, että oisko tämä nyt sitten välikannentiivisteet tai vastaavaa, kun tuommosta "paskaa" valuu imusarjan juuresta. Lämmöt ei seilaa tai nouse erityisen korkeelle, mutta näyttäs, että tuota on tullu jo tuolta pidempään.

    Jäähdytinnestettä, kun kaataa puoli litraa paisuntasäiliöön on nuo hetkessä pitkin konehuonetta lähinnä jakopään puolella, mutta ei näyttäs tulevan tuolta imusarjan juuresta. Vesipumppu?

    Edelleenkään tuota penkinlämmittimen mysteeriä en ole onnostunut ratkaisemaan. Leimakin oisi muutama viikon sisään, mutta abs 4wd valot ilmottelee itestään sen verran aktiivisesti ja vikavalopalaa ja kertoo ilmeisesti viallisesta flektin ohjauksesta, että alkaa vakaasti tuntuun, että pitäkö laittaa seisontaan ja katella kesän lämmöllä jos purkais koko auton osiin ja rakentas uudelleen.
     
  3. transport01

    transport01 3rd gear

    Aika harvoin taitaa noin rajusti ja äkillisesti muuttua isoksi imusarjan vuoto. Vesipumppu voi olla hyvä arvaus, jos moniurahihna viskoo nesteet pitkin konehuonetta.
     
  4. Spyro

    Spyro 1st gear

    Osaisiko joku kertoa mitä kierroslukumittarinne näyttää 100 km/h nopeudessa?

    Itsellä siis ollut vasta vähän aikaa Trans-Sport -03 AWD ja on alkanut epäilyttämään ettei vaihda 3 vaihteelta - 4 vaihteelle lainkaan. Itsellä kierrokset ovat D-vaihteella 100 km/h - 2600rpm. Mikäli vaihtaa D:ltä - 3:lle niin kierrokset nousevat n. 2900rpm:ään. Ajotietokone näyttää maantiellä n. 12-13 litran kulutusta.
     
  5. RapajalakA

    RapajalakA 1st gear

    Saman vuoden valmistetta itellä tuo ja 100 km/h vauhdissa n. 1700 - 1800rpm ja 80 km/h vauhdissa jossain tuolla 1500 - 1600rpm.

    Kulutusta näyttelee 100 vauhdissa 9 - 11 l/km ja 80 km/h vauhdissa saattaa jopa välillä käydä tuolla 8L puolella, mutta pääosin samoissa menee.

    Edellisessä 2001 mallissa minkä ostin liikkeestä teki juuri samaa ja totesin ite heti, että ei siinä voi 4. pykällä mennä sisään ja liike toimitti sen merkkihuoltoon. Sieltä sanottiin, että heidän mielestään lattikko toimii normaalisti, joten purin kaupat.
     
  6. Scitso

    Scitso 1st gear

    Normaalisti jos nelonen on pelissä niin kierrokset 1700rpm paikkeilla. Mulla just hävis nelonen ennen joulua niin kierrokset 80kmh vauhdissa 2300rpm, ajellaan nyt sit kesään asti 3.lla ja max 80kmh, korjaaminen tuntuu olevan kultaakin kalliimpaa ni kuhan kelit lämpenee vaihdan akselin ite.
     
  7. Spyro

    Spyro 1st gear

    Siis onko laatikossa jokin tanko joka kytkee ylivaihteen? Eikö olekaan sähköinen? Luulin, että olisi jokin rele joka kytkee ylivaihteen toimintaan.
     
  8. Scitso

    Scitso 1st gear

    Neloselle on oma akseli se kyllä kytketään sähköisesti niinku kaikki muutkin vaihteet. Alle 2003 valmistetuissa laatikoissa tuon nelosen akselin boorit pettää ja nelonen häviää. Tähän vaikuttaa suuresti onko ajettu isolla kuormalla D.llä tai vedetty kärryä D.llä
    korjais arvion kysyin 3500-4500e kokolaatikon huolto tai pelkkä nelosen akseli 1500e. Osille sain hintaa kokohuoltoo varten n600e.
     
  9. teardown

    teardown 1st gear

    Aika kalliilta kuulostaa tuo laatikkorempan hinta, pari vuotta sitten fordin laatikon peruskorjaus 1800e ja kaikki kuluva meni uusiksi (DD-auto/Turku - ei mainos vaan info). Kannattaa kysyä arviota/tarjousta muualtakin.
     
  10. Spyro

    Spyro 1st gear

    Onko kierrokset 80 km/h vauhdissa 2300rpm myös nelikossa? Katsoin laatikon-öljyt ja niitä oli mielestäni liikaa. Mittasin lämpimällä laatikolla niin öljyt oli reilusti yli rajamerkin. Otin liiat pois ja nyt on alkanut kierrokset laskea hieman, eli n. 2000rpm 80km/h vauhdissa, aikaisemmin tuo sama 2300 rpm.
     
  11. Spyro

    Spyro 1st gear

    Kuuluuko ajotieturin näyttää tyhjäkäynnillä 99l/100km? Ja Osaisikojoku sanoa AWD kulutuksesta, onko se paljonkin enemmän kuin etuvetoisissa? Laatikossa ja moottorissa ei kai ollut mitään eroa awd:n ja fwd:n välillä? Paitsi tietysti jakovaihteisto lisänä awd:ssä.
     
  12. RapajalakA

    RapajalakA 1st gear

    Ainakin omissa molemmissa näytti ja näyttää.

    About litran vetää enemmän awd ja pikkasen kovilla pakkasilla nousee. 11.5l/100km keskikulutus on ollu itellä yleensä ja tällä hetkellä näyttäs 12l olevan.
     
  13. JAMANT

    JAMANT Gearhead

    Kuuluu, koska kulutus on per 100 km ja oot paikallas :rotfl: :rotfl: . Itseasiassasen pitäis näyttää "ääretön", koska kauanko kestää saavuttaa 100km:ä, jos oot paikallas... :odroll:
     
  14. Spyro

    Spyro 1st gear

    Itsellä oli 16.6 keskikulutus tosin asun pk-seudulla ja starttaan auton kylmänä 5 kertaa päivässä ja ajan kerralla n. 8-15 km kaupunkiajoa. Eli moottori ei oikein pääse edes lämpeämään. Tulee muuten kalliita kilsoja :mad: Maantiellä näyttää kulutusta 11-13 l/100km.
     
  15. Spyro

    Spyro 1st gear

    Osaako joku sanoa mitä AWD:n kierrokset pitäisi olla 100km/h vauhdissa?

    Itsellä 2500-2800rpm. ja 80km/h=2000rpm. Pitäisikö nelivedolla edes päästä vielä pienempiin kierroksiin? Onhan AWD kuitenkin painavampi ja mukana pyörii kardaanit yms.

    Osaisiko joku jolla on on(ollut)AWD kommentoida?
     
  16. Scitso

    Scitso 1st gear

    Tuohon lämpenemis ongelmaan mulla toimi 92 asteinen termari alkuperäisen 82asteisen tilalle, on vähän iso töinen vaihtaa mutta lämpenee paljon mukavammin ja tuottaa sisällekkin mukavasti lämpöö.
     
  17. Spyro

    Spyro 1st gear

  18. Scitso

    Scitso 1st gear

    Ois ihan mielenkiintoinen vaihtoehto . e hyväksyntää noista on turha etsiä ainakaan. Ite oon käyttäny sintran valoja n200e kaikki eteen vilkkuineen.
     
  19. RapajalakA

    RapajalakA 1st gear

  20. cowboymiki

    cowboymiki Gearhead

    Itsellä alkoi kansiremontin jälkeen vuotaa myös runsaasti tuolta jakopään päädystä, mutta vesipumpussa ei ollut vikaa. Joku jakopään tiiviste sinne sitten vaihdettiin ja siihen loppui vuoto. Korjaaja sanoi, että oli jo kolmas Trans Sport, johon joutui vaihtamaan tuon tiivisteen kansiremontin jälkeen, joten kannattanee tarkistaa.
     

Kerro tästä muillekin!