1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla sivuston käyttöä hyväksyt evästekäyttömme. Lue lisää.

Chevrolet Trans Sport

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja jukkanum, 25.10.2006.

  1. 12345678910

    12345678910 2nd gear

    Kannet, helmat, pyöränlaakerit, siinä nyt aluksi joitain mitä tuloo mieleen.
     
  2. wilburi

    wilburi 2nd gear

    +Mitättömät ajovalot jos ei releytä
     
  3. Tontza80

    Tontza80 1st gear

    Tervehdys. Löytyikö tuohon ratkaisu? Mulla kanssa nousee tyhjäkäynti 1500-3000rpm ja on jos jotakin yritetty ja vaihdettu. Kaasuläpänasentotunnistin pari kertaa ja tyhjäkäyntimoottori.
     
  4. Kuinka vaihdetaan Pontiac Trans Sportin etuvilkku, eli kuinka pääsee käsiksi vilkkuun?
     
  5. ludwig

    ludwig 1st gear

    ei varsinaisesti löytynyt, vika tulee edelleen ajoittain takas;
    kun ei käytä vakionopeussäädintä, se ei ole iskenyt, ehkä vika on siinä...

    kaasuvaijeri on vikatilanteessa kireenä, niinkuin joku sitä kiskois/jumittais.
     
  6. Tontza80

    Tontza80 1st gear

    Ok. Mulla tekee sitä vaikka ois vakkarin piuha irti. Mulla kun herjaa p0121 koodia, niin alkaa toimimaan normaalilla tyhjäkäynnillä. Ei kuitenkaan toimi niinkuin kuuluu muuten. Torque ohjelmalla sitä kaasuläpän anturiakin ihmetellyt, ja tuntuu näyttävän mitä sattuu. Niitä siis jo kahtakin uutta kokeiltu. Mekaaniset viat on poissuljettu, joten mulle on uusi ecu tulossa.
     
  7. joonas.keranen

    joonas.keranen 1st gear

    Ehtoota, vuosi sitten olin jo lähellä ostaa Chevyn, mutta ei vaimo antanu narua tarpeeksi. Nyt sitten pikkupaineen alla oltais varmaanki päätymässä Trans Sporttiin. Tälläisesta olen hieronut kauppaa puhelimitse ja maanantaina olisi tarkoitus mennä kurkkaamaan. Ei osannut summissa sanoa imusarjasta tms. rempoista mitään, mutta konepellissä on hieman ruosteenalkua niinkuin näissä yleensä onkin. Tulipas vain mieleen, että tunnistaako kukaan tätä kyseistä yksilöä omakseen / tutuksi niin voisi kysellä hieman menneitä? Tarkistukseen siis menee koeajossa: taka-akseli / renkaiden kulumiset. Pahvin vaihdosta jotain merkintää / näkyviä vuotoja siellä suunnalla. Laatikon perustoiminnot ja perus nakutukset. Syylärin korkki ja öljykorkin sisäpinnan mähmät. Mitäs muuta näistä kannattaa sitten kurkata?

    http://www.nettiauto.com/chevrolet/trans-sport/8491742

    Toinen vaihtoehto onkin sitten nelivetonen, joka hieman kyllä arveluttaa toimintamalliltaan. Tiedä sitten kuinka vikaherkkiä nuo ovat? Perus etuvetoisen viat suurinpiirtein tiedän, mutta tämä ameriikkalainen "neliveto" on hieman epämääräinen..

    http://www.nettiauto.com/chevrolet/trans-sport/8529829
     
  8. Tontza80

    Tontza80 1st gear

    Ja niinhän se oli, että ecun vaihto korjasi tämän yksilön.
     
  9. ludwig

    ludwig 1st gear

    tosi hyvä, että selvis!

    yleiskommenttina heikkoon nykylaatuun, että mikähän sen ecunkin sitten rikkoi?
    eikö nyt edes sen pitäisi auton ikä kestää? vai pääseekö sinnekin suolamoska tai vesi puuhaileen?
     
  10. Tontza80

    Tontza80 1st gear

    Niin, mikä sen on rikkonut, on epäselvä. Jäähdytinnestettä löytyi ilmanputsarin kotelosta, jossa ecu majailee. Sen päällä on paisuntasäiliö. Nesteen pääsy sinne voisi olla yksi mahdollisuus, mutta se ecu oli sisältä kuiva jne. siinä on melko hyvät tiivisteet. Autolla on ajettu 200tkm. Aika kehnolta laatu vaikuttaa.
     
    ludwig tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!