Chevy 454 kierroslukumittari hyppii ja käynti pätkii

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja Impala76, 10.5.2018.

  1. Impala76

    Impala76 Gearhead

    Eli otsikon moottori kyseessä. Kevyesti viritettynä,eli 850db,rpm aircap, crane power max nokka .525 ja .529 nostoilla, hooker headers, flowmaster ym.
    Ongelma seuraavanlainen , eli yli 4000 rpm kierroksilla tulee muutamansekunnin välein sytytyskatkoja (ehkä yksi sylinteri kerrallaan jää syttymättä) ja samalla kiekkamittari hyppää noin 1000rpm ylöspäin ja palaa heti takaisin oikeaan lukemaan. Välillä voi taas käydä 5sek ilman ongelmaa, kunnes taas alkaa uudelleen. Alle 4000rpm toimii Ok. Ongelma oli selkeästi pahempi aiemmin keväällä kun sytytysjärjestelmänä oli perus gm hei sytkä.
    Kyseisen ongelman vuoksi päivitin vähän sytkää ja asensin msd 6al boksin, msd blaster hei puolan ja msd superconductor johdot. Ongelma hävisikin,mutta nyt tänään taas ongelma ilmeni kun olin koeajolla rullavipojen asennuksen jälkeen.. Ei niin pahana kun perus hei sytkällä,mutta kuitenkin. Msd vehkeet ovat nyt olleet kolmeviikkoa paikoillaan.
    Jakaja, pickup coil, pyörijä ja jakajan kansi ovat samat kuin aiemmin perus hei:n kanssa. Nämä osat ainakin silmämääräisesti tutkittuna Ok kuntoisia. Jakajassa jonkinverran pystyväljää, mutta tehtaan toleransseissa.
    Oire sama kaasupohjassa ajettaessa kuin pintakaasulla paikallaan kierrätettäessäkin..
    Ideoita mistä voisi johtua???
     
  2. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    No, kyllä lienee jää niihin samana pysyneisiin osiin. Jos kiekkamittarikin sekoo, niin sytkässä sekoo.
    Arvaus, sakaralevyn magneetti muruina.
     
  3. Impala76

    Impala76 Gearhead

    Okei, onkos tämä ihan normaalin kuolevaisen ihmisen paljaalla silmällä havaittavissa oleva asia?? Niin unohtui mainita, kyseessä vanhan mallin ”iso hei”
     
  4. rodhot

    rodhot Gearhead

    Viallinen kierroslukumittari aiheutti sytkäkatkoja mulla .
     
  5. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Näkeehän sen, kun purkaa jakajan. Minä tosin jo ihan tarkistuksen vuoksi purkaisin sen juureen asti, tuleepa putsattua samalla. Vaatii vaan rattaan putkisokan poiston, et saa akselin ulos ja pääsee käsiksi kelaan ja sakaralevyyn.
     

Kerro tästä muillekin!