Chevy ´55:n kaato kauhajoella

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja jusssi, 27.8.2005.

  1. cockstoneracing

    cockstoneracing 1st gear

    Kuski voi kai tilanteeseen nähden hyvin, vain yksi luu poikki, paljon mustelmia, ja toisen silmän näkökyky ainakin toistaiseksi huono. Kotiutui tänään myös sairaalasta. videon laitan huomenna.

    Terveisin Viku ( Cockstoneracing/Bad55 )
     
  2. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    FHRA:n säännöt tosiaan vaatii alkuperäisen järjestelmän säilyttämistä eturipustuksessa ja ohjauksessa. Bad 55:llähän on ajettu myös FHRA:n D-luokassa. West Coastissa ei vaatimusta ole, ja siellä on autoja joissa noita juttuja on muutettu. Epäilen kyllä vahvasti, että syy niihin muutoksiin on aivan toinen kuin turvallisuustekijät. Syy miksi kai FHRAn säännöissä muutoksia ei sallita on ehkä vähän jälkeen jäänyt, eli joitakin vuosia sitten noi muutokset oli AKE:n luvanvaraisia, ja AKE ei kuitenkaan ollut lupia myöntänyt. Silti niitä oli autoihin muutoskatsastettu, eli pikkasen niinku vilpillä ja vilungilla. Laskelmat ackerman ja bump steer ominaisuuksista puuttui, joten välttämättä nuo muutokset ei suinkaan parantaneet ajettavuutta ja hallittavuutta. Sitäpaitsi, alkuperäiset systeemit on ihan hyviä ajaa kun ovat kunnossa kuten epäilemättä tossa 55:ssäkin oli. Sitten kun tollanen vehje lähtee, se lähtee. Oli etujousituksena ja ohjauksena sitten millasta tolppaa ja hammastankoa hyvänsä, ja kuskina kuka tahansa, ne ei paljon kysele. Renkaiden ominaisuudet on sellaset, että niillä on paljon pitoa suoraan ajettaessa, yllättävän tilanteen sattuessas on asiat aika lailla herran ja turvavarusteiden hallussa kun vauhti rupee oleman pari sataa ja yli.
    Pikaista pranemista kuskille, finaalit on aika liki?
     
  3. triniemi

    triniemi Gearhead

    Onneksi Niemisellä on noita kilpureita enemmänkin, Camaro varmaan hirnahtaa viikonloppuna Alastarossa taas seiskoja. Erityisen paljon harmittaa juuri tuo että auto oli leimattu kadulle isoille renkaille, nelilinkeille, isolohkolle jne. Sitä kun ei ihan heti tehdä uusiksi Suomen kaduille voimassaolevilla rakentelusäännöillä. Mutta henkikulta säästyi taas ja sehän se on tärkeintä.
     
  4. cockstoneracing

    cockstoneracing 1st gear

    Kuskilla jalka kipsissä kuutisen viikkoa, joten jäi suomen mestaruus puolustamatta tänä vuonna camarolla.. ensi vuonna uudestaan..
     
  5. triniemi

    triniemi Gearhead

    No se voi "vähän" haitata. Vai onko oikea- vai vasen jalka :wink: Mutta pikaiset paranemiset kuskille. Jotenkin tulee tästä mieleen American Graffitin loppukohtaus mieleen, siinäkin kun kellistyi '55.
     
  6. Bandicoot

    Bandicoot Gearhead

    Kisojen seuraaminen jäänyt viimevuosina,mutta mitä tämä kulki parhaimillaan ja oliko edellinen omistaja kilpaillut myös?.
     
  7. triniemi

    triniemi Gearhead

    Mun muistin mukaan Niemisellä paras aika 8.6-8.7 sek ja yli 240km/h Alastarossa 477cid 1000+ hevosen Reher-Morrison padalla.
     
  8. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    8.6 ja 250+ vauhtia. Edellinen omistaja oli kilpaillut myös, tosin ei ajanut autolla kun yhden täyden kauden. Nykyisellä omistajalla tuo on ollut jo kai viitisen vuotta?
     
  9. HEKULIINI

    HEKULIINI 1st gear

    Mistäs päin tämä Nieminen on? Meinaan kun viime kesänä kiertelin Alastaron varikolla, niin pisti silmään Nakkilan Konepajan haalarit just tuon Chevyn kimpussa hääräävällä kaverilla, tiedä sitten oliko kuski ite???
     
  10. triniemi

    triniemi Gearhead

    Eikös se juurikin Nakkilassa asustele?
     
  11. pepechevy

    pepechevy 1st gear

    Sääli kaunista autoa..
     
  12. cockstoneracing

    cockstoneracing 1st gear

    Nakkilassapa hyvinkin.. =)
     
  13. Pro ´55

    Pro ´55 Gearhead

    Tuon kyseisen auton tuho kirpaisee. Olihan laite minun omistuksessa liki 10 vuotta ja niiltä ajoilta on todellakin monenlaisia muistoja.
    Tässä kyseisen auton muistoksi pari palaa menneisyydestä…

    [​IMG]

    ”cockstoneracing” tsekkaas yv:si

    J.J.A
    www.ahonet.net
     
  14. cockstoneracing

    cockstoneracing 1st gear

  15. JanneK

    JanneK 3rd gear

    toimi ainakin mulla
     
  16. triniemi

    triniemi Gearhead

    Kyllä oli tylyn näkönen kaato :(
     
  17. Chevy ´53

    Chevy ´53 Gearhead

    Huh huh, onneksi on kuski kunnossa!
     
  18. jenkkijuuso

    jenkkijuuso Gearhead

    Osan ottoni multakin on /oli hieno laite ja kulki kovaa olin Alastarossa kattelemassa stripin päässä kun liukasteli sielläkin meinas sytän hyppää kurkkuun mutta silloin ei mitään tapahtunut.
    Kyllä teki jo silloin vaikutuksen muhun ainakin.
    Mikä on syynä että auto lähti noin villisti ?
    Kun tosiaan siellä Alastarossakin oli aika villiä vaapuntaa onko vain pito ongelma vai alusta ?
    Oliko paikalla palohenkilökuntaa kun ei tuosta videosta selvinnyt?
    Entäs ensiapu henkilöstöä?
    Mikäs oli ryhmä missä ajoitte?
    mitä ko. ryhmän turvavarustuksiin kuuluu ilmeisesti on jo ainakin turva kehikko?
    Toivottavasti saatte kalut kasaan vielä ja onneksi ei vakavampaa käynyt.
     
  19. HEMI

    HEMI 1st gear

    RIP :cry: :cry:
     
  20. bbford

    bbford Gearhead

    Kyllä siellä paloauto ja ambulanssi oli paikalla ja nopeasti singahti auton viereen.
     

Kerro tästä muillekin!