chevy c10 pickup

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja ktamma, 3.1.2017.

  1. ktamma

    ktamma 1st gear

    Onko oikeesti näin ettei suomesta löydy keltään hyvää apukuskin ovea tollaseen pickuppiin vm on 1986 eli onko ne nyt 79 -86 vuosimallis kaikis sama.. ja malli voi olla scotssdale,blazer,c10,c20,c30 silvrerado ja kai jossain muissakin on vielä sama.. mun ovi on niin mädäntynyt että on vaikea enää pelastaa..
     
  2. ktamma

    ktamma 1st gear

    Niin ja yks toinen asiakin olis hakusessa tai viisaammat antaa neuvoja..
    mulla on toinen pickup stepside 1982 tulossa työn alle myöhemmin ensi kesänä. siihen on vaihdettu 350+350 tekniikka chevy novasta. no häntähän laatikossa on sitten lyhyt ettei kartaani ihan piisaa. olisko jollain siihen pitkää häntää tarjota myydä et sais oman kardaanin tollasenaan vai? eikös noita kartaania jotkut jatkakkin eli jos teettäis tohon jatkon jollain.. ??
     
  3. Morbidelli

    Morbidelli 3rd gear

    Tekniikan vaihdon jälkeen harvemmin kardaani sopivan pituinen, vaikka kokeilis eri hännillä. Riippuu tietenkin mikä muuttuu. Kardaanin muokkaus ja tasapainotus ei ole iso työ, kun vaan löytää pätevän sepän jostain. Jos löytäis jostain samanlaisen akselin, niin ei tarvisi laittaa jatkopätkää väliin, katkasis vain molemmat sopivasta kohdasta ja hitsaisi toisiinsa.
    https://www.google.fi/search?q=gm+g...sAQIFg&biw=1280&bih=800#imgrc=oMndsETDosiacM:
     
  4. mikka

    mikka 3rd gear

    Komet oy, Espoo Juvanmalmi, teki mulle kardaanin. Ois pitänyt jatkaa reilu 10 cm, oli kuulemma helpompi tehdä uusi ja ottaa vain päät vanhasta. Halus vaan tietää mitat ristikosta ristikkoon.
     
  5. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Ovet on samat -74-87 ja Blazerissa ja Suburbanissa vielä -91 asti.
    Jos sun ovi on "beyond all hope", niin hommaat siihen sitten vaikka vähän vähemmän huonon. Tarjolla noita on ollu hyvin, jos ei uudenveroista etsi.
    Kolme vuotta sitten kauppasin pari kuukautta täysin priimoja ovia, niin niille ei meinannu löytyä mistään ostajaa.. :confused: Menivät viimein vaihdossa johonkin ryönään.
     
  6. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    Laatikon hännän vaihto ei ole mikään kovin hankala homma, mutta kun sen lisäksi pitää vaihtaa output shaft niin homma onkin aika paljon isompi...
     
  7. ktamma

    ktamma 1st gear

    ok.kiitti tiedoista. eli varmaankin teetän kardaanin uusiksi jossain paikallisessa putiikissa.
    ja noista ovista niin eipä ole tullut edes kohtalaisia ovia vastaan vaikka olen jonkun aikaa niitä etsinyt ja kysellyt
     
  8. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Olen kanssa koittanut etsiä takalaitaa C10:n. Yksi myy sellaista muistaakseni 140 euron ökyhintaan nettivaraosassa.. Muita en ole vielä löytänyt. Myös hyvät puskurit on kiven alla.
     
  9. fairlane -67

    fairlane -67 Gearhead

    Mul on -82 subbarin raato pihassa, oik. ovi siinäkin paska mut jotain käyttökelpoista osaa vielä löytyy jos jollain tarvetta.
     
  10. kapa73

    kapa73 2nd gear

    Mulla olis ylimääräinen takalaita tuusulassa 81-87 20€ jos haku onnistuu
     
  11. ktamma

    ktamma 1st gear

    On kyllä takalaita vähän kaukana.eikä oikeestaan tarvekkaan tässä vaiheessa ainakin jos se on normi versioon. stepside lavan takalaitaa en ole vielä edes kattonu missä kunnossa.. ja luulen ettei ole kyllä siinäkään väliä,koska suunnitelmat olis tehdä patina auto.koko alusta tekniikoinenn vimpan päälle tikkiin ja sisusta mulla onkin jo täysin uutta.tuuli lasi vielä puuttuu. sitten kuoret jää varmaan sellaiseksi kuin ne on patinoitunut matkan varrella.
     
  12. tehotetsa440

    tehotetsa440 1st gear

    mulla on hyvä ovi ym peltiosia 0400400456 kuusankoskella
     

Kerro tästä muillekin!