Chevy/GMC Subbe/Pickup jutustelua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja kane, 12.8.2007.

  1. palontie

    palontie Double Gearhead

    Löyty muistilappu jossa noi säätöarvot oli..
     
  2. JP-350

    JP-350 Gearhead

    Paljoko öljynkulutus ollu porukalla?
     
  3. Tuomo_

    Tuomo_ 1st gear

    0-4L/1000km. 4L kun menee niin huohottaa jo aika helvetisti :rotfl: . Myös polttoaineen kulutus on senmukainen, alle 20L/100km ei meinaa päästä mitenkään.

    Paras mjoottorinen Suburban mitä mulla on ollut vei korkeintaan puoli litraa öljynvaihtovälissä (5000km). Penkitetty 243hp takapyöriltä, 35" renkaat, 4.10 välitys ja 5" korotettu. Pienin mitattu maantiekulutus 12,4L/100km eikä tarvinnut edes pihistellä. Öljyillä on eroa, ite käyttänyt Mobilin 15w-40 MX:ää viimeset 10 vuotta kesäaikaan, talvella 10w-30.
     
  4. JP-350

    JP-350 Gearhead

    Juu no on tuo sitten ihan hyvin kartalla,3000km öljynvaihdosta(tb15-40 hpd) ja 4 desiä meni. Muutenkin tuntuis olevan perusasiat kunnossa eli ei savustele eikä sahauta käyntiin,pieniruokainenkin vielä.Hiukan laiska tosin,täytyy hommata ahtomittari jotta näkis mitä siellä on painetta. Minkähän verran tuosta öljynkulutuksesta menee huohottimen/turbon kautta kun aika öljysen näkönenhän se purkki aina on?
     
  5. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Sanoisin että vain noin 99%.
     
  6. palontie

    palontie Double Gearhead

    Öljymerkki vaikuttaa kulutukseen.Mulla esim shellin litkut tulee sukkana läpi ja super hpd(teboil)kulutus on todella vähäistä.
     
  7. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Samanverran rosenteissä silti tonnikalapurkin läpi menee. Muuten ööliastia on liian herkkä käsiteltäväksi edes virtuaalisesti :rotfl: .
     
  8. impala-63

    impala-63 Double Gearhead

    Miten helvetissä ratin keskiä irroitetaan 2003 silveradosta?? Olen Chiltonin kirjan ja jenkki foorumien ohjeita yrittänyt lukea ja saada sitä irti, mutta ei löydy vaan lukitus clipsit!

    Töötti ei toimi, mutta keskuslukon kun napsauttaa kiinni niin tööttää eli vika pitäisi olla keskiössä.
     
  9. impala-63

    impala-63 Double Gearhead

    Sain sen irti kun löytyi oikeat ohjeet !! Ratin molemmin puolin oli pienet reiät mistä painettiin. Vika tosin oli siinä pienessä napissa mikä liukuu ratin metallista liukua pitkin. Oli vaan paskanen.
     
  10. Kalzuu

    Kalzuu 1st gear

    Mites tollanen chevrolet silverado 6,5l turbo diesel 95vm automaatti mites onko näissä niitä syöttö pumppu ja laatikko vikoja? Paljonko vier satasella? Ja onko muuten kannattava ostos
     
  11. palontie

    palontie Double Gearhead

    Kannattava osto on ,jos on varaa syöttöpummppu ym muihin rahaa! :rotfl: Ei vaan kaikissa automerkeissähän on vikoja.Ihmettelen tuota siirtopumppu tai syöttöpumppu pelkoa.Ton ikäiset on jo 20v vanhoja ja kohta puolimilliä ajettu,moni muukin automerkki nöyrtyy jo noilla ikälisillä.Moniin on jo tehty nuo korjaukset ja voi saada toimivan pelin vielä moneksi vuodeksi.Kulutukset varmaan siellä 12-25ltr välillä.Loota hommassa sama juttu.aika moneen muuhunki valtavirta merkkiin jo näillä vuosilla ja kilsoilla on remppoja tehty ja hinnat voi sitten olla tähtitieellisiä verrattuna näihin.
     
  12. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Tuo pelko on istutettu vuosia sitten jonkun tutun-kummin-kaiman kaverin isän päähän ja sitä Esson baarissa on sitten isoon ääneen selostettu.

    Onhan tuo FSD-vika ollut kallis paukku silloin kun on vaihdettu koko uus pumppu ensiapuna..

    Lootaviat taas on läsnä aina vanhemmissa vehkeissä.. Niinkuin kaikki muutkin viat. :-D Jos ei tarvii koskea yli 300tkm ajetussa lootaan, niin sitten se on jo kertaalleen laitettu kuntoon. :poff:

    Mulla pyörii yksinomaan yli tuon 300tkm ajettuja vehkeitä, niin käyttö, kuin leikkiautoinakin ja noiden kanssa vaan pitää asennoitua niin että remppaa tulee.
    ..Mutta eipä noissa sitten ole pääomakulut kovin isoja.

    Kone ja lootaremontit on normaalihuoltoa.. :eek: :rotfl: :poff:
    Ja ajokilometrit 200tkm jälkeen ei ole kovin merkityksellisiä. Joku persreikä on pystynyt ajamaan tekniikan huonoon happen jo silläkin matkalla, jos niikseen tulee. :mad: Käyttö ja huolto vaikuttaa paljon enemmän kuin kilometrit kuitenkin loppupeleissä.
     
  13. JP-350

    JP-350 Gearhead

    Mä en ymmärrä miks toi loota edes on otettu tähän syntilistaan eli kun ns.tyyppivioista puhutaan...? Eikös tuo l80 nyt kuitenkin ole ihan oikeasti kestävä laatikko. Vanissa kilometrit lähenteli puolta miljoonaa ja loota pelas aivan täydellisesti eikä ollu käyny remontissa. Muistan kyllä 90 luvulta esim.pajeroihin tehdyt lootaremontit joita sai tehdä reilu 100 tonnia ajettuihin autoihin mutta eihän esson baarissa sitä muisteta tietenkään.
     
  14. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    Kyllä mäkin olen elänyt siinä uskossa, että noi th700 lähtien olevat laatikot kestää kyllä kilometrejä "normaali" käytössä. Eri asia sit kiihdytys autot ja työkäytössä kun vedetään tonneja mukana ja öljyt vaihdetaan kun laatikko rupee luistamaan 400tkm toivoen sen korjaavan jotain.
     
  15. jake81

    jake81 Gearhead

    Jakolaatikko kannattaa myös huomioida jos on nelikko kyseessä, meillä paukahti jakotoosa ajossa niin rikko sit just rempatusta vaihteistostakin kuoret...
     
  16. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Kyllä noi jakiksetkin kuuluu "ikiliikkujiin" ja kilometreihin nähden niitä hajoo aika vähän. Ööliä kuin pitää tarpeeksi niin sekin kestää yleensä pidempään kuin se hylsy.
     
  17. Timmo

    Timmo 1st gear

    Lootanhan vielä pystyy korjaamaan, mutta sen sähköjä ei edes jenkkeihin perehtynyt korjaamo. Koko paska taisi lopulta mennä paaliin, kun sitä ei saatu kakkosta isommalla kulkemaan. Vanhoissa parempi, kun kaikki on mekaanista.
     
  18. moottorinlohko

    moottorinlohko Gearhead

    lootat kestää mutta kun öljyjä ei vaihdeta niin kauan kuin liikkuu,lootan öljyt pitäisi pysyä 80,harvassa alkuperäisessäkään pysyy kesähelteellä jos ei lisä jäähyä,yli 90 niin joka 5 asteen lisäys tiputtaa öljyn vaihdon km puoleen,myös tiivisteitä ei ole tehty kuumuuteen ,öljy alkaa muodostaa hartsi kiteitä jotka tarttuu kitkoihin joka aiheuttaa slippaamisen,mutta kun niitä ei vaihdeta vaan ajetaan loppuun niin sitten alkaa itku vittu mitä paskoja,ostakaa mersu automaatilla.itsellä m home jossa 3 lisä kennoa flektillä,heti kun matka-ajosta pysähtyy vaikka valoihin alkaa jäähyissäkin lämpö nousemaan 80 ja flektit käyntiin.keskustassa helteellä orkkis jäähyillä mahtas huimata lämpötilat,kuka tekee mitäkin.auton pitäjissä on eroja ,toisilla se ikuinen huono tuuri,toisilla ei,hajoaa niitä joskus muutenkin mutta öljystä johtuu suurin osa.
     
  19. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Tähän voi taas todeta, ettei tuo TH700 mun mielestä mikään huono laatikko ole ollut sekään vaikka monet sitä haukkuu.
    Mun reuhkoissa ei ole yhdessäkään ollut ongelmia sen kanssa ja possutusta ovat saaneet niin 6.5TDn takana, kuin 4.3 kuutosessakin. Ja tietty vähän kiristetyn pikkulohkon kanssa.
    Ennemmin sen autooni laitan kuin jonkun TH350/400:n.
    Seitensatasen remontointikaan ei ole mikään ihme temppu verrattuna vaikka tuohon 4L80:n, jossa liikkuvia osia on hiukan enemmän. :-D

    4L80:stä kokemukset on olleet pelkästään positiivisia myöskin. Tiedän että tuon Surkubanin loota ON rempattu, kun tuntuu vaihtavankin vähän terävämmin kuin yleensä, mutta siinä onkin 355000 mailia mittarissa. Eikä muuten ollut konekaan alkuperäinen..

    Mutta se huolto.. Senhän voi tehdä öljyjä vaihtamalla, tai osia vaihtamalla. Kummasta enemmän tykkää ja perse kestää..
     
  20. palontie

    palontie Double Gearhead

    Ja lootia saa takuulla, alta 2500 juuron.Aika huikee ero johonkin eurooppalaiseen nelikkoon.
     

Kerro tästä muillekin!