Chevy/GMC Subbe/Pickup jutustelua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja kane, 12.8.2007.

  1. Impala76

    Impala76 Gearhead

    Muistaako kukaan, että mistä sais kätevimmin jaruvalon virranperävaunu pistokkeelle..
    Kyseessä siis 95 Suburban
     
  2. pantera

    pantera Double Gearhead

    keski( lisä) jarruvalosta releelle ohjaus tai polkimelta
     
  3. Impala76

    Impala76 Gearhead

    Joo, poljinta määkin ajattelin kun kaapeli tulee jo rintapeltiin asti, mutta tässäpä ei tuo jarruvalokytkin ole mikää perinteinen.. Sinne menee aikapaljon johtoja.. Lienee useammat kärjet siellä... Muistaako joku mihin niistä kytketään?
     
  4. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Nopeusmittari lakas toimimasta jo vuosia sitten. Tää takajarrujen "pikalukittuminen" on ihan uus juttu joka tuli sen merikontin vetämisen jälkeen.
    Kengät oli niin piukassa ettei rummut lähteny pois ennen kenkien löysäämistä.
     
  5. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Koita kynällä mikä piuha tulee kuumaksi kun painat jarrua.
     
  6. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Mikähän siinä kontinvedossa olis voinu ne kehinnät piukata? No, ei se siinä sit ainakaan liian kaukana olevista kengistä johtunu.
    Mä oon nykyään putsaillu ne pölyt pois aina renkaanvaihdossa, siis kahesti vuoteen, niin ei oo ollu niitä lukittumisongelmia aikoihin.
    Siitä en tiedäkään, tajuaako se RWAL yksikkö auton liikkuvan ollenkaan, jos nopeuspulssia ei tule. Eli herääkö edes odottelemaan takapään lukittumista. Tai voihan siellä pulssi olla, jos mittari vaan on rikki. Normaalisti toimiessaanhan se pyrkii hävittämään poljinta jalan alta kun takapää menee lukkoon.
     
  7. Morbidelli

    Morbidelli 3rd gear

    Laittelin kaksipuoleiset teipit lokasuojan ja levikkeen väliin. Näyttää ihan siistiltä, kun ei ulospäin näy mitään tiivistettä ja estää kuran valumista levikeen väliin. Mulla ei ollu aikaisemmin levikkeitä joten ei ole myöskään reikiä lokarin sivussa ruuvi kiinnitykselle. Hyvin on pysyny levikkeet kiinni kaksipuoleisella teipillä ja lokarin reunasta ruuveilla. Jos varmanpäälle haluaa kiinnittää levikkeet, niin vois vielä laittaa liima täpät levikeen ja loksun väliin.
     
  8. Morbidelli

    Morbidelli 3rd gear

    Sähköpalikoista ei tietoa, mutta ainakin isoilla rummuilla varustetuilla takajarruilla on huomannu, että tuo lukkiutuminen on välillä ennemminkin ominaisuus kuin vika. Sopivasti kostealla säällä kun polkaisee jarrua, niin tuntuu kuin joku törmäisi liikenteessä perään. Seuraavana päivänä toimii taas normaalisti ja kun jarrut avaa niin toimii taas jonkun aikaa normaalisti.:confused:
     
  9. jyrsis

    jyrsis 3rd gear

    Just mallasin kumitiivistettä ,mutta eipä se sinne sopinut nätisti. Mulla on reijät lokarin kyljessä ja alapinnasta vedetty ruuveilla kiinni. Muuten istuu levikkeet suht nätisti paitsi pokkausten kohdille jää raot. Ajattelin et taidan vetää kylmästi ohuen nauhan "sikaa" levikkeen ja lokarin väliin ja sitten kirrata ruuvit. eiköhän se sillä fiksaannu ja pysy tiiviinä eikä mee kura väliin.
     
  10. tonokki

    tonokki 1st gear

    Mulla takajarrut lukittuu kans kun poljinta hipaisee. vaan kosteella/märällä. Kuivalla säällä toimii normaalisti. Jos alkuun ajaa niin että jarru laahaa niin toimii hetken kunnes jäähtyy taas. Kiva kun motarilla ajaa pitkään ja hipaseekaan polkimeen niin takarenkaat oikee nykäsee.
     
  11. palontie

    palontie Double Gearhead

    no noi kyllä kannattaa ottaa auki ja putsata kunnolla,ja suosittelen viistämään reunat.Ja kehiii lähemmäksi rumpuja.Hyvä havainto yhdestä subusta joka on ollut jokusen vuoden täällä kainuussa ja aina ollut ongelmia leimalla käsijarrun kanssa ja muutenkin takajarrujen kanssa.Nyt oon lähes turpaan vetämällä opettanut nykyiselle omistajalle että KÄYTÄ sitä käsijarrua aina kun parkkeeraat auton.Ja nyt kun ton käytin leimalla kässäri oli jarruista tasaisin.
     
    Muokattu: 13.9.2017
    keke1478 ja pantera tykkäävät tästä.
  12. tst

    tst Gearhead

    Otin muutama vuosi sitten kumitulpat pois kilvistä ja ruiskutin vettä reijistä niin kauan kuin jarruista valui mustaa kuraa. Huomasin juuri ettei ole tullut tulppia laitettua takaisin mutta ei ole kyllä jarrutkaan enää nyppineet.
    Käsijarrua olen yrittänyt muistaa käyttää ainakin kerran viikossa.
     
    Muokattu: 13.9.2017
  13. rb

    rb Double Gearhead

    Mä muistan kerran vuodessa.

    Katsastuskonttorin pihalla pumppaan sitä hulluna ja toivon, että ne toimii.....
     
    freetime-cruiser ja Jussi289 tykkäävät tästä.
  14. tonokki

    tonokki 1st gear

    Pitääpä koittaa putsata. Jos vaikka auttaisi. Käsi jarrun kanssa mulla on sellanen perverssi tapa että aina kun sammutan auton niin menee myös käsijarru päälle.
     
  15. Catrik

    Catrik 3rd gear

    Miksi joku ei käyttäisi käsijarrua aina? Onko se niin iso vaiva kerran polkasta/vetästä siitä vivusta vai mikähäh.

    Perversseistä asioista puheenollen, mulla ois tommonen suunnitteilla
    [​IMG]

    Pitäs jostaki hyvähkö 6.5 moottori löytää minkä päälle alkaa rakenteleen.
     
    Muokattu: 14.9.2017
    Nilsbertti, Jussi289 ja palontie tykkäävät tästä.
  16. palontie

    palontie Double Gearhead

    mielenkiintoista,mutta kuvaa ei vaan näy.
     
  17. tst

    tst Gearhead

    Näkyi kun avasi uudessa välilehdessä.
    Oliko ajatus laittaa turbon kanssa vai ilman?
     
    Muokattu: 14.9.2017
    palontie tykkää tästä.
  18. palontie

    palontie Double Gearhead

    Ohoo_O,eti tolle mahdollisimman tuore lohko.
     
  19. jake81

    jake81 Gearhead

    Ei toi kuva aukea mulla mut eikös ainoat hyvät 6.5 lohkot ole am generalia?
     
  20. Catrik

    Catrik 3rd gear

    Nyt pitäs toimia kuva?

    Laitetaan nyt ilman alkuun. Sitten kun kyllästyy niin joku homoiso turbo lisäksi. Sitten kun siihenkin kyllästyy niin onko enää mitään extremempää vaihtoehtoa kuin portata sylinteriin imukanavat? :D

    Hyvähköllä meinaan halpaa ja sellaista missä ei ole lohko ja kannet puoliksi halki niinkuin nykyisessä 6.2. Ja sais olla moniurahihnalla, mitä oon kuvista katellu niin näyttäis olevan kapeampi konstruktio kuin kiilahihna -> saa ahtimen hihnapyörän vähän lähemmäs.
     

Kerro tästä muillekin!