Chevy/GMC Subbe/Pickup jutustelua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja kane, 12.8.2007.

  1. hyeena

    hyeena 1st gear

  2. kempsu 4x4

    kempsu 4x4 1st gear

  3. suburman-62

    suburman-62 3rd gear

    Onko kellään kokemusta

    heip,onko kelläään kokemusta jenkkilän auton tietopankista http://www.alldat adiy.com maksullinen olikse 27E/vuosi!vai onko pelkkä rahastus meininki niin kuin monessa netti tsydeemissä t.jaska :eek:
     
  4. c-h-e-v-y

    c-h-e-v-y 2nd gear

    Ominaisuus.6.2 ja 6.5 vapari käynnistyy ku avainta näyttää,mutta näitä turbo koneita joutuu hiukan veivaan.Ei auta startin/akkujen vaihto.
     
  5. Harbo

    Harbo 1st gear

    Kyllä tuo oma 97 6,5td subbe lähtee normaalisti käyntiin nimenomaan silleen,että kun vähän avainta näyttää.Entisen omistajan toimesta tosin laitettu joku systeemi,että startille menee virtaa vähän reilummin.
    Mutta nyt ilmennyt piiitkä starttuuttaminen johtunee polttoainepuolelta.
    Nyt kun taas pistin tankin korkin kunnolla kiinni,niin juuperi eilen aamulla sai taas sahata...
    Mistään ei ainakaan silleen vuoda että haisis.Täytyy tästä lähtä vielä vähän tutkaileen,ja kiikuttaa pajalle jos mitään ei löydy.Vai voisko vika olla tankin korkissa?Alipaine siellä on aina myös täydellä tankilla ollu,sitä en osaa sanoa onko nyt kovempi kuin ennen.
    Letkua aattelin metritavarana hakee lauhduttimille minäkin,ja kunnon lemmareilla kiinni..
     
  6. tapsa4x4

    tapsa4x4 Gearhead

    kampuran asento anturi tarviais vaihtaa uuteen. mitähän kaikkea tarviaa purkaa irti ohjaustehostimen pumppu?

    löytyykö keltään uutta anturia ja mihin hintaa?
     
  7. c-h-e-v-y

    c-h-e-v-y 2nd gear

    Niin mikä on pitkä starttaus?Kaikki mun näkemät turbo myllyt sahauttanu hiukan...Ehkä sulla on ainut ehjä kampe.
     
  8. Ama83

    Ama83 1st gear

    Kyllä tääläkin lähtee aivan laakista käymään, hyvä että ehtii startin ääntä edes kuulla. Maadoitukset vaikuttaa pirusti, aikaisemmin sai sahata hetken, mutta maadoitusten puhdistamisen/lisäämisen jälkeen kelillä ku kelillä ihan samantien tulille. Suosittelen edelleen tarkastamaan niiden kunnon.
     
  9. kempsu 4x4

    kempsu 4x4 1st gear

    Mulla kun meni pumppu vaihtoon ni uudella pumpulla tuli just pitkä startti..... Vanhalla hörähti käyntiin melk ku heilutti avaimia ovesta :eek:
     
  10. Harbo

    Harbo 1st gear

    No en ole kellosta kattonut,mutta niin pitkään starttuuttaa kun vika päällä että ei todellakaan ole normaalia.Vähän saman tuntonen,kun aikoinaan omistin diesel-volvon,ja se repi ilmoja tankin laipalta..
    Pitänee kävellä tankinkorkkikauppaan kun nyt taas korkki raollaan käynnistyy hetkessä.
    Täytyy tarkistaa kyllä joka tapauksessa nuo maadoituksetkin.
     
  11. 5.7 olssi

    5.7 olssi 1st gear

    Itellä 5,7 ja 6,2 lähti avainta näyttämällä tämä 6,5 turbo pitää sahata 6-7,s ja kone/pumppu uusittu ,mut suuttimista ei tietoo.Vanhalla sekä uudella pumpulla pitkään starttuuttaa,eli pumpun vaihdolla itellä ainakaan lyhentynyt.
     
  12. c-h-e-v-y

    c-h-e-v-y 2nd gear

    No sittenhän sen ei pitäs kiukuttaa ku oot ittes tohon totuttanu :rotfl: :rotfl:

    Kyllä nää turbolliset henkimaailman vehkeitä on turbottomiin verrattuna.
    Turboton jos sahauttaa niin se on todella harva kone,mutta näissä td malleissa ei tunnu kahta samanlaista päivää olevan.
    Näitten kans täytyy vaan oppia elään.......kait
     
  13. Harbo

    Harbo 1st gear

    Eipä hirveesti kerenny tottua kun uusi anturihässäkkä tuli parissa päivässä..
    No,jää nähtäväksi häviääkö oire uudella korkilla,korvausventtiili siinä kuulema joka tapauksessa korkissa on..
     
  14. Redneck61

    Redneck61 Gearhead

    Tankin korkki onkelma


    Mää porasin korkkiin pienen reiän kun tuntu vähän olevan alipainetta, nyt huohottaa...
     
  15. mpon

    mpon 3rd gear

    Täälä ihan sama huomio :eek:
     
  16. t.t.tammi

    t.t.tammi 2nd gear

    Mahtuukos suburbani kohtuudella vantaan lentokentän parkkitaloihin?

    Suuttimet tuli vkl vaihdettuu joten tuo ois eka reissu jolla pääsis vähän kattoon kulutusta. Ei se niiden vaihto niin paha ollu, aikaa tietty meni kaikkee ihmetelles ja kädet on edellee mustat ja naarmuil. :lol:

    Haluaisko joku ostaa multa noi muovihelmat/astinlaudat pois? www-linkistä näkyy jotain kuvii.
     
  17. gintonicice

    gintonicice 3rd gear

    Minä olen siinä isossa pyöreässä parkkiksessa, olisko P3?, pitänyt omaa pikuppiani. Kyllä se sinne kohtuudella mahtuu, mitä nyt ruutu loppuu etuakselin keskelle, kun vetokoukku on seinää vasten. Ja vähän on ehkä hintsusti tilaa viivojen välissä jäljellä. -2 tasolla olisi tilaa siinä suoralla osuudella pitää tällaisia vähän isompia autoja niin, etteivät ne olisi niin ulkona ruudusta, mutta kun Suomessa jo Golf on iso auto, niin ne ruudut ovat aina täynnä koppimopoja.
     
  18. t.t.tammi

    t.t.tammi 2nd gear

    Eli peruskauraa. Kiitos tiedosta.
     
  19. Ukko75

    Ukko75 1st gear

    Olisiko jollain tiedossa imusarjan painetunnisrimen arvoja. Eli minkälaisella paineella on minkäkinlainen vastus.

    Tarkoituksena säätää turbomasteri ilman ahtopainemittarin asentamista.
     
  20. t.t.tammi

    t.t.tammi 2nd gear

    Entäs mitä gmtd scannil pitäis ihmetellä, siel oli joku calculated ja joku toinen mutta yksinään ihmetelles ei saanu oikein tolkkuu.
    EDIT: Turbo boost(calculated) taitaa olla oikea arvo, johonki reiluun 80 nousi kolmosella vedättäes...
    Tietty sä voit ukko75 ajella paimioon ens viikol ni katotaan mitä kompuutteri sanoo...

    Tuosta pitkään starttaamisesta niin ennen suuttimien vaihtoa niin esim. webastolla lämmittäessä niin ei tahtonu oikein lähtee käymään jossei painanu kaasua tai ainakin startti oli pitkä ~5sekkaa kaasua painaen. Nyt uusil suuttimil lähtee mukisematta ilman kaasua sellasel max 3.sekkaa pyörittämisel.
    EDIT: 2.5.2011
    Vielä kun sai pumpun ajoituksen kuntoon niin lähtee vielä paremmin käymään.

    Siirtopumppu on edelleen ops-ohjattu, sekin vois hieman parantaa jos rupeis pumppaamaan tavaraa jo heti kun virrat laittaa päälle.

    Löytyykös virtalukon takaata jostain johdosta sähköö siten että käyntiasennossa löytyy mutta radioasennossa ei?

    Ai niin, tuli tuossa pakkasilla aika usein otettuu termostaatin vierestä lämpöanturi irti jolloin tietsikka luulee että pakkasta on paljon niin silloin kyl hörähti käymään sen enempiä pyörittelemättä, fiksumpaa ois ehkä laittaa kompuutteril meneväl johdon väliin vaihtokytkin ja siihen sopiva vastus ettei ihan -40C arvoilla tarvii startailla.
    Mulla ainakin webasto lämmittää tuon termarikotelon niin kuumaksi ettei siitä kärsi paljain käsin pitää kiinni.

    Edit: Hieman hymyilytti kun likkaa päiväkotiin viedes yks pikkupoika kysy hänelt että tulitko monsteril ja tultiinha me. :rotfl:
     

Kerro tästä muillekin!