Chevy/GMC Subbe/Pickup jutustelua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja kane, 12.8.2007.

  1. Impala76

    Impala76 Gearhead

    mahtaako autosi olla tuotu ruotsista? Siellä näkyy olevan kaikissa subbareissa ja monissa muissakin jenkeissä pakkivalot muutettu vilkuiksi ja keltaisella polttimolla... Ilmeisesti joku lakisääteinen juttu....?
     
  2. tirkkis

    tirkkis 1st gear

    Oliskohan kellään kaupan saati tietoa mistä löytyis kuskin puolen murroksen suojakumi?
     
  3. zamboni

    zamboni 1st gear

    mua kiinnostais koko murros :-? jos jollain ylimääräsiä tai muuten halpoja niin yv.
     
  4. kempsu 4x4

    kempsu 4x4 1st gear

    Mulla oli kans samoin muutettu noi juuri samoin :mad: Auto tuli jenkkilästä saksan kautta koukaten -05 syksyllä... Myöhemmin muutettu alkuperäiseen muotoon.. Tai oikeesti "tuplattu" takavilkut ja jarruvalot eli kaikki palaa jarruttaessa ja tupla vilkku... Katsastuksessa aina menny moitteetta läpi noin.
     
  5. Pedro81

    Pedro81 1st gear

    Saattaapi se sisempi pää olla melko tiukassa. Just viikko takaperin rikoin sellasen irrotustyökalun ku oli aavistuksen tiukassa. Piti irrottaa koko perkeleen raidetanko ihan pöydälle ja ruuvipenkkiin asti et sai pään vaihdettua. Ohjaus ja apu simpukan irrottaminen siinä samalla oliki sit jo ihan oma lukunsa. :D
     
  6. Tuomo_

    Tuomo_ 1st gear

    Jaahas, näköjään kesä tullu ja laatikon sekoilu alko (ja toivottavasti loppuu myös lyhyeen). Vikakoodia 72 pukkaa, ja nopeusmittari sekoilee. Loota ei tiedä mitä vaihetta pitäis päällä ja ABS välillä tuntuu rutisevan vastaan kevyessäkin jarrutuksessa. Nooh, jos tosta selviäis taas antureiden putsaamisella. Muilla ollu vastaavia ongelmia? Mulla tää taitaa olla jo kolmas kerta kun näin tapahtuu 2,5 vuoden aikana... :eek:
     
  7. Ama83

    Ama83 1st gear

    Kuulostaa lupaukselta seikkailusta :D
     
  8. RumaJussi

    RumaJussi Gearhead

    Kohta pääsee ihan "virallisesti" subbarilla pihassa ympäri. Viime kesästä asti kun tähän taloon muutettiin tilanne on ollu sellanen että olen joutunu peruuttaan pihatietä pitkin isolle tielle, kun pihassa ei vaan yksinkertaisesti ollut tilaa käännellä.
    Talvella tietenkin kun maa oli jäässä, niin silloin tein itelleni kääntöpaikan. Heti kun maa alkoi pehmenemään niin johan upposin siihen malliin että hidasta 4-vetoo tarvittiin. Arvatkaas miltä nurmikko näytti sen jälkeen...
    Ja mitä mamma sano...
    Nyt on kaadettu puita pois edestä ja huomenna tulee kaivinkone.
    Tarkoitus on tehdä sellainen ameriikan mallin ympäriajettava piha, johon jää keskelle sellanen pyöree koroke.
    Tällä hetkellä kun ei niillä nurmikoilla mitkä jää tulevan tienpohjan alle, ei enään ole väliks niin ajelin ympäri pihaa ja testailin.
    Tiedoksi; subbe vaatii n. 14 metriä tilaa kääntyäkseen, eli siis jonkinlainen kääntösädehän tuo taitaa olla oikeelta nimeltään
    Kyllä on yhtä juhlaa kun ei tarvi enään kikkailla muutaman päivän päästä.
     
  9. mikniemi

    mikniemi 3rd gear

    Saksan kautta tuotu, ilmeisesti canadasta, kun km mittari.

    Pitänee alkaa sähköhommiin.
     
  10. Tuomo_

    Tuomo_ 1st gear

    No niin, eilen illalla putsailin päälaatikon ja jakoaskin anturit, sama vika edelleenkin päällä. Jakoaskin anturissa oli jonkin verran metallipölyä, mutta pääaskin anturia vois sanoa puhtaaksi. CRC:tä suihkin joka paikkaan ja liittimiin tuli sähköä. Eikös toi DTC 72 - Vehicle Speed Sensor Circuit Loss (Output Speed Signal) viittais juurikin siihen jakovaihteistossa olevaan anturiin? Mitä tollasen anturin arvot pitäis olla jos yleismittarilla mittaa? Mä yritin eilen kovasti haun ja KVG avulla tätä asiaa selvittää mutta ei kyllä oikein auennu. Helvetisti löyty vanimiesten lootaongelmista juttua mutta mikään ei suoranaisesti ollut samantyyppinen vika kuin mulla.

    Välillä, hyvin lyhyen aikaa tuntuis pelaavan suht normaalisti, lähinnä yli 80km/h vauhdeissa ja tietysti ihan hiljaisissa nopeuksissa. ABS rutisee käytännössä joka jarrrutuksessa. Jos joku tietäis jotain ratkaisuja tähän ongelmaan ja tietäis mitä osia mahdollisesti tarvitsen niin olisin kovasti kiitollinen, tää viikko on sentäs lomaa mutta ens viikolla pitäis taas ruveta ansiotyöhön kulkemaan ja vituttaa ajaa kakkosella kaasu pohjassa motarilla :rotfl:.

    Ja jos mun mahdollisesti tarvitsemia osia omistaa ja haluaa niistä luopua niin saa tarjota, rahaa saa vaihdossa.
     
  11. Impala76

    Impala76 Gearhead

    vaihda se jakolaatikossa oleva vaihteiston ulostuloakselin nopeustunnistin. Se minkä puhdistitkin. Ei olisi eka mikä on rikki mennyt... Siitä samsta anturista tulee abs lle takapyörien pyörintänopeustieto... Antaa nyt väärää tietoa ja absit rutisee...
     
  12. Tuomo_

    Tuomo_ 1st gear

    No täytyykin tilata sellanen samantien! Mittaamalla en saanu siitä eilen mitään pihalle, joten luulis sen olevan sökö. Kiitoksia!
     
  13. Coronet69

    Coronet69 1st gear

    Jaahas, c1500 hytin takakannatin ruostunu läpi asti...Mikäs nyt eteen?
    Löytyykö noita valmiita kannatinrautoja vai pitääkö värkätä ite? Ja mistä puslat? :odroll:
     
  14. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    RockAutossa tosta jakiksen anturista pyydettiin 24$ täällä 140-200€. Katteet on kohdillaan :eek: .
     
  15. AtAi

    AtAi 1st gear

    Joo-o, tarvinnee alkaa turbomasteria värkkäämään että saa ahdot kohalleen, 5viikkoon kun ei ajanu niin keli ehti muuttua sopivasti että sai todistettua myös visuaalisesti ahtopulan. 15asteen pakkasessa vesihöyry peitti voimasavun, mutta ny ku o 20astetta lämmintä niin musta tulee kaistan leveydeltä, ei ihmekkään, jos vähintään 5lb on ahtoa hukassa :rotfl:
     
  16. Tuomo_

    Tuomo_ 1st gear

    Voe perkele, kyllä taas köyhää kusetetaan! Soittelin tänään jokaikiselle (mm. Mudracerille) ketä keksin jolla vois olla toimiva tollanen anturi, edes vaikka lainaan ennenkuin saa uuden. Mut ei ni ei, tilasin sitten Koskiselta uuden, hintaa jotain reilu 120€ vitullisen tinkaamisen jälkeen. Pakko oli ostaa että sais ton auton taas toimimaan (toivottavasti se olla anturilla korjaantuu), kävin äsken ostamassa lähikioskilta lisää tupakkia ja kaljaa vitutukseen :rotfl: ja eihän toi loota pelaa enää ollenkaan kun nopeutta on yli 30km/h... Noh, jos tänään sitten tekis jotain muuta pikkuhyödyllistä yöhommaa, kuten vaihtais kaikki ohjausnivelet.. :poff:. Pullo Jallua ja mäyräkoira keskiolutta, mahtaa taas aamulla hymyilyttää.. 8)
     
  17. 5.7 olssi

    5.7 olssi 1st gear

    Oma suburbani pelannut varmaan kohta 2 vuotta ilman mitään ongelmia ja ajetaan päivittäin,mut oon kyllä kaikki siihen melkein uusinut.Nyt ilmenee mustaa savutusta vedätettäessä ja suuttimet taitaa olla melkein ainuat mitkä käymäti läpi,eli mistä voima savu saattais johtua.Suuttimistako vai mistä pumppu on uusittu viime vuonna.Savu on todella runsasta ja mustaa,kun antaa enempi kenkää.Nesteet pysyy sisässä ja ei syö öljyä.
     
  18. Thunderb

    Thunderb 3rd gear

    Mulla on sama ongelma, ajattelin tehdä itse uuden kannattimen. South West Tradessa kyselin puslia, n. 73e se 6 kpl sarja 8)
     
  19. Panze

    Panze 3rd gear

    Ei taida ahtaa jos mustaa puskee..
     
  20. Impala76

    Impala76 Gearhead

    vaikuttaisi ettei ahda... Onko ahtopaine mittaria? Huomioitavaa myös että kesälaadulla savuttaa aina enemmän kun talvilaadulla...
     

Kerro tästä muillekin!