Chevy/GMC Subbe/Pickup jutustelua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja kane, 12.8.2007.

  1. AtAi

    AtAi 1st gear

    13.7 tullee muistaakseni jälkiasenteiselle mankalle.... vajaa 14v siis lie todellinen, kunnen muista enää, eli aivan tarpeeksi.

    Mites subbemiehet, onko joku korin lattiaa laskenu alemmas? Kattelin että kardaanin ja vasemman runkopalkin välistä sais aika ison lasketun "boxin" tehtyä, sais vaikka jääkaapin sinne 8) Pysyys kaljat kylmässä.

    Tarvinnee tosin ensin varmaan tehä korin korotus ja sitten harkita tollasia ni mahtuu isompi loota.

    Tuli tämmöstä hyvää ideata, ny kun näyttää ettei subbe kelepaa kelleen että sais kunnon kokosta kuorma-autoa tilalle.


    E: Ahdistaako toi vakivaimennin oikeesti noin pahasti; ahtopainetta löytyy 2pykälää lisää kun on suora 3" ton vaimentimen tilalla. :eek: Jos ton "katin" ottaa vielä putkesta ni tarvii varmaan päivittää ahtipainemittari, että näkee mitä ahtaa :odroll:
     
  2. raimo3500

    raimo3500 2nd gear

    mikäs voisi oireilla...

    turbon imupuoli, imusatsin reunat, vänkärin puoleisen venttiliikopan kannen reuna-- ovat vähän öljynpaskaiset... vaihdoin uuden huohottimen. entäs jos tekee vaan koneen alle huohtinputken ja tukkii alkuperäiset? mikähän voisi oireilla...

    on vaan kansiremontti tehty viimetalvena, n.3500€ lasku.

    ja sitten vuotaa sitä polttoainetta sieltä polttoainesuodattimen anturin juuresta... jakolaatikon stefat tiputtaa vähän molemmista päistä.
     
  3. ssi

    ssi 2nd gear

  4. persus

    persus 3rd gear

    nyt mulla öytyy mitat sitte chevyn pick-upin astinlauta putkiinkin...eli jos jollain tarvetta niin soittoa tulemaan! 8)
     
  5. tapsa4x4

    tapsa4x4 Gearhead

    mitkäköhän on tollasen -94 suburbanin ulko mitat kun en 20min googlettamisella löytänyt.

    pituutta leveyttä ja korkautta kaipailisin kun täytyis laiva paikkaa varailla.
     
  6. Tuomo_

    Tuomo_ 1st gear

    Turhaa sitä googlettaa, mitat löytyy tuolta Wikistä: http://fsd.log-group.org/gmt400

    Korkeus sun kyllä kannattaa ihan mitata, on senverta paljon muuttunu alkuperäisestä, vai ootko palauttanu orginal-kuntoon? Leveydessä kannattaa huomioida ne Metro-auton levikkeet jos oikein tarkalle menee... Tosin peilithän ne taitaa olla siltikin levein kohta sisäänkäännettynäkin...
     
  7. Tuomo_

    Tuomo_ 1st gear

    Mä oon teetättäny tollasia letkuja ihan hydrauliikkaliikkeessä, tosin en muista 6.5td koneeseen yhtään tarvinneeni mutta moneen muuhun kyllä. Ei kannata kertoa että tulee autoon.
     
  8. Aaär

    Aaär 1st gear

    :mad: nut ei sitte nosta lämpöjä ko jonnekki 45-50c...termostaatti check...siihen sitte jäiki.olisko anturi pasana vai mikä lie...? Jotenki tuntus että aivan ko huonosti neste kiertäs tms...säiliö kyllä on täynä...
     
  9. raimo3500

    raimo3500 2nd gear

    mikähän roppu mahtaa olla? tartteekos tuolla olla öljyä...?
    --> http://kuvablogi.com/nayta/3111657/
    startin alapuolella... :eek:
     
  10. suburman-62

    suburman-62 3rd gear

    sinä joka oot tehny taka jarru rempan!

    no moi,lomat alkaa ja pitäis taka-akselin jarruremppa tehä,oon tietoinen et rumpujen irrotus on aika työläs oon selannu tätä topiikkia ja jotain vinkkiä saanutkin mut joku tietäjä/taitaja vois päivittää.Edesmenneen Topin vinkki oli aika jännä nostaa takapää ylös ja renkaat pois kone käyntiin ja pykälä päälle ja pyöräyttää ja jarruttelee vuoron perään!onko kukaan testannu?joku heitti et pistä pari mutterii paikoilleen muuten saa kerätä jarrun osia pitkin pihaa!Mut heittäkää omia kokemuksia tästä kiitos jo etukäteen ja kireitä siimoja ja pieniä auto jonoja kesäsi viettoon t.jaska ja auto on subbe 2500 4/4 8-pult.tohtoorin piristeillä :D
     
  11. HRTP

    HRTP Gearhead

    eikös tuossa ole nyt ihan selvästi kytkimen työsylinteri eikä mikään proppu? :rotfl:
     
  12. raimo3500

    raimo3500 2nd gear

    no on siinä sekin, mutta kai tuos reiäs pitäis olla jokin korkki. siinä on kierteet ja kaikki.
     
  13. JTR

    JTR Gearhead

    Olisiko kytkinhaarukan tarkistusreikä, johon kuuluu tulppa kierteellä M24x2.0 ?
     
  14. raimo3500

    raimo3500 2nd gear

    no sehän se sitten saattaapi vaikka olla. pitääpä pistää koko muistiin, tänks :)

    missähän hintaluokissa pyörii polttoainesuodatin hässäkkää, eli kaikkine suodatinjalkoineen...?
     
  15. palontie

    palontie Double Gearhead

    Onkos porukalla kokemuksia delvacin moottoriölpästä näissä maamoottoreissa?Olis suht edullista esim motonetissa
     
  16. 5.7 olssi

    5.7 olssi 1st gear

    ite oon käyttänyt Mobilin Delvacia kaikissa vanhoissa jenkeissäni sekä Dieseli ,että bensa ja voin kyllä suositella,kun pidät vaihtovälin riittävän lyhyenä ni toimii.
     
  17. gintonicice

    gintonicice 3rd gear

    Mulla on ollut Delvac MX 15-40 ja olen ollut tyytyväinen siihen. Ikäänkuin olisi hiljaisempikin tuo käyntiääni, mutta takeita siitä en kyllä anna. Just ostin uuden 20L kannun sitä.
     
  18. 5.7 olssi

    5.7 olssi 1st gear

    antakaapa vinkkiä mistä lähtisin hakeen 95vm suburin ilmastointi aineittein karkaamisen vuoto paikkaa. Aineet karkaa ja väriaineet laitettu ,mutta ei löydy vuotoa.Takailmastointi on myös kyseisessä autossa.

    Kävi niin,että uuden kompuran laiton jälkeen ihmeellisesti aineet karkaa ja vanhalla kompuralla ei tätä ongelmaa ollut,eli oisko voinu jostain hajota ja mistä.Kylmää ei tule.
     
  19. kempsu 4x4

    kempsu 4x4 1st gear

    Oliskohan se "perinteinen" vuotopaikka sielä apparin puolen takapyörän kotelossa :eek: Sielä kun majailee ne kumi/kudosputket takailmastoinnille.
    Vaihtoehtoja saattaa kyllä olla toki monia muitakin......
     
  20. Tuomo_

    Tuomo_ 1st gear

    Mä oon käyttäny kohta kymmenen vuotta (neljä eri autoa) tota Mobilin 15w-40 MX:ää noissa letukan dieseleissä kesät talvet, hyvin on toiminu... Talveks olis tietysti parempi laittaa hieman notkeammat ölpät.
     

Kerro tästä muillekin!