Chevy/GMC Subbe/Pickup jutustelua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja kane, 12.8.2007.

  1. kojo

    kojo Gearhead

    taitaa polttimo olla 194, ei löydy suomesta, oiskohan heathillä halvalla :lol:
     
  2. overdrivw

    overdrivw 1st gear

    Laita sinne joku kötöstys, johon väännät, vaikka kynttelikön polttimot, jos sulla kolvi pysyy käsissä...
     
  3. kempsu 4x4

    kempsu 4x4 1st gear

    Juu ja löytyy myös nykyään lediversiona tota sisävaloo!
     
  4. Ama83

    Ama83 1st gear

  5. kempsu 4x4

    kempsu 4x4 1st gear

    Saatta tarvii sitä kolovii jotta saa sinne sisävaloon kii sopivasti :eek:
     
  6. sbf

    sbf Gearhead

    No jos uudella pallolla kynkkä liikkuu herkästi niin ei tartte säätää.
    Säädön idea on ettei akselinkorvat jää jäänitykseen eikä pallot nahella.
     
  7. overdrivw

    overdrivw 1st gear

    Tällä palstalla on ainakin 2 kaveria, jotka on helvetin kateellisia, jos joku laittaa euronsa jonnekin muualle kuin heidän firabelibisneksiin.. Luulisi noidenkin jo tajuavan, että muutama tonni tai vaikkapa muutama kymppitonni sinne tai tänne ei ihan oikeasti muuta heidän elämäänsä mihinkään :odroll: Se on ihan yhtä ankeaa kuin aikaisemminkin. No toivotaan, että tonni tois heille onnen... :D
     
  8. Ama83

    Ama83 1st gear

    :eek:
     
  9. Panze

    Panze 3rd gear

    Tuossa on korjaamo oppaan polku tuolle koodille.
    http://i663.photobucket.com/albums/uu35 ... /DTC91.gif
     
  10. raimo3500

    raimo3500 2nd gear

    ot; itelläni oli kerran vähän vastaava reissu kuorma-autolla, mut kävin vartiuksen kautta kuusamossa ja sieltä suonenjoelle... vähän toisenlaista maastoo siellä kuin täällä etelässä.

    ja persus, tiedätkö yhtään sen maalin litrahintaa...? mielenkinnosta vain kysyn.
     
  11. Tuomo_

    Tuomo_ 1st gear

    Joo kyllähän mä suuttimet vaihdoin, Topilta aikanaan ostin hyväuskoisena "tehdaskorjatut" marine-suuttimet.... Yksi kusi löpöt pihalle 5km ajon jälkeen, velipojan kanssa käytiin seuraavana päivänä hakemassa toinen tilalle. Sen jälkeen pelas ok, taisin mä vuoden päivät ajella sillä sen jälkeen. Velipojan autossa kävi muutamaa vuotta myöhemmin hieman vastaava homma, "kunnostettu" suutin jumiin ja sinistä tuli putken täydeltä.. Näillä kerettiin ajaa jo n. 2tkm.

    Toi vikakoodi viittais kyllä mahdolliseen suutinvikaan, ite kävisin ne kaikki varmuudeks läpi, ja laittaisin uudet jos vähääkään epäilyttää.
     
  12. Tuomo_

    Tuomo_ 1st gear

    Minkäkokoiset renkaat? Välitys?

    Oon tossa velipojan autoa ihmetellyt kuukauden päivät, kulutus aika tarkkaan 20l sataselle. Tankillisella voi päästä juuri ja juuri 800km, jos uskaltaa kokeilla. Syöttöpumpun vaihdoin, ei vaikutusta. Ennakot -1.72. Jarrut ei laahaa, laatikko ei luista ja pelaa muutenkin hienosti, ahtoa on 1.2bar, rullaa paremmin kuin mun auto. Kone käy nätisti, ei savuta tai vie öljyä. Käyntiin lähtee tosi hyvin. Suuttimet uudet. Ei tule mitn vikakoodeja.

    Tehottomuus vaivaa, ainakin jos vertaa mun autoon. Tehopenkissä 32hp vähemmän kuin mulla, samassa penkissä mitattu. Ero pyllydynossa on myös merkittävä, vääntöä helposti 100Nm vähemmän kuin vertailukohteessa. Autot on muuten täysin identtiset paitsi velipojan autossa perävälitys 3.7, mulla 4.1. Rengaskoossa eroa n. 4cm, mulla siis pienemmät. Molemmissa kojon 4 version lastu.

    Viime tankillisella Tapsan auton kulutus oli 19.7l, tripissä n. 700km josta moottoritieajo n. 400km (vauhtia satasen verran), 200km taajamaa ja loput kaupunkia. Ajotyyli paljon rauhallisempi mitä omalla autolla. Autossa tavaraa mukana max. 100kg, ei kärryn vetoa ollenkaan. Neliveto päällä ajettu n. 30km.

    En tiiä mitä seuraavaks tekis tai kokeilis, mun auto vei kuulemma viime mittauksessa n. 17l sataselle, tripissä 550ml josta 200ml 3000kg traileri perässä... Autot on kyllä kuin eri planeetalta, velipojan auto tuntuu jotenkin todella vaivaiselta kulkemaan verrattuna mun autoon, semmonen keveys puuttuu kokonaan :rotfl:.


    Niin ja mittarivirheet on huomioitu! :rotfl:
     
  13. kojo

    kojo Gearhead

    Onkos siitä jakopää ollu koskaan auki? jos siinä on nokka hampaan verran pielessä...
    Älä kysy mistä tiedän että sen voi tehdä :lol:
     
  14. persus

    persus 3rd gear



    eikös noi peävällärit ja lisäks toi rengaskoon ero voi jo tehä melkosen muttoksen!?velipojallas isommat renkaat=pidentää välityksiä ja harvempi perä viel!
     
  15. persus

    persus 3rd gear

    .

    ja persus, tiedätkö yhtään sen maalin litrahintaa...? mielenkinnosta vain kysyn.[/quote]


    en kyl tarkka muista mut olisko ollu 10 euron luokkaa /spry purkki!?
     
  16. Tuomo_

    Tuomo_ 1st gear

    HEha, just eilen Hatskun kanssa tästä asiasta keskustelin :rotfl:. En uskaltanu vaan kysyä vielä julkisesti etten tekis itestäni vielä tyhmempää mitä oon... Tällästä villiä jakopääteoriaa mäkin olen pyöritellyt jallupäissäni jo parin viikon ajan, mitään faktaa ei tosin oo esittää teoria tueksi. Mä sitäpaitsi muistelin että sä joskus puhuit että tällänen työtapaturma olis mahdollisesti käyny jollekkin, tosin sen vaikutuksista ei senkummemmin ollu puhetta...

    Siis mitään tietoa onko jakopää ollu joskus auki ei ole, mutta mittarissa 400tkm ja ei rallata yhtään eikä ajotukset seilaa... Joten paljon mahdollista että jotain olis tehty. Kulutuksen takia toi pumppukin oli joskus vaihdettu, eikä se uudella "kunnostetulla" (Topilta ostettu) muuttunut yhtään paremmaksi.

    Mites sattukin, olis tossa hyllyssä uudet romut tohon jakopäähän... :rotfl:.

    Eli jos pumppuja vaihdellaan tunnissa niin jakopäänremontti olis sitten joku puolen tunnin homma tupakkitaukoineen? :rotfl: Mä voin tarjota valon, lämpösen tallin (no on siellä lämpösempi kuin ulkona, sen mä takaan 8) ) ja Tapsa virvokkeet, alkoholilla tai ilman. Eli jos varataan vaikka tähän hommaan vaikkapa 24h niin ehditään mukavasti keskittyä muuhunkin kuin näihin harrastuskohteisiin. Keretään saunoa, syödä ja keskustella vaikkapa maailman taloudellisesta tilanteesta tai elämän raadollisuudesta :rotfl:. Kulttuurimatka paikallisiin anniskeluravintoloihin ei myöskään ole poissuljettu. Työkalujakin on, tosin niissä lukee lähinnä Bacho, Stahwille, Gedore yms. Sitä drop forgetia on huonosti :rotfl:.. Koska tuut kojo tekemään, vai tullaanko joku kerta Tapsan kanssa viikonloppukylään? :wink:
     
  17. Mica70

    Mica70 1st gear

    :D
    Kiitos Panze ja Tuomo !!! :lol:

    Helposti kun nuo kaksi otti pois tuolta,muut hieman hankalampia,ehkä :p
    ensimmäistä kertaa kun noita ruuvaillee.

    Huomenna pitänee ruuvailla pohjolan tallissa nuo muut irti ja toimitaa ens viikon alussa testattavaksi nuo loput :)
    tai sitten alku viikosta piuhaan ja sitten syyllinen esiin 8)

    Toivotaan savun hälvenevän että naapureillekkin aurinko joskus paistaa aamulla kun suben käynnistän :rotfl:

    Mulla vielä keskikulutus on tuolla 18-20 l/100 km
     
  18. Tuomo_

    Tuomo_ 1st gear

    siinä 18l luokkaa mullakin oli kulutus, pahimmillaan pelkässä töihin ja takas-ajossa talviaikaan 23l... Joskus pääsi 15l kulutukseen rauhallisessa maantieajossa. Jotain vikaa siinä oli jo mulla ton kulutuksen suhteen, eikä oikein ollu mun mielestä vetojakaan. Joku jenkkipojan "viri"lastu siinä oli, tosin tais vaikuttaa ainoastaan kulutukseen... Mut hyvä tietää ettei vika ole pahentunut vuosien saatossa :rotfl:. Meneekö öljyä kuinka paljon, joutuuko lisäilemään..?
     
  19. ssi

    ssi 2nd gear

    mulla hörsii kans tuota 20l/100km kone on käytännössä uus pumppu vain on vanha.. saa nähä mitä toi uus siirtopumppu vaikuttaa kun kulku ainaki parani.
    Ennakko -1,94

    Mites se oli näkikö sen pumpun "kuoleman" jostain scan tech ohjelman arvoista?
     
  20. palontie

    palontie Double Gearhead

    En mä tiedä ton perän välityksistä mitn,(tai tiedän jos katson koodit) :eek: rundit on noin 2050rpm:än 100km tienoilla ja 80:ssä 1800rpm ja loikkari kytekytyy noin 75kilsan kohilla.Mä vaihdan öölit n.8000km välein ja saa lisäillä välissä 1.5-2ltr:aa.
    Niin ja renkaat on loppuunajetut nokian jotkut nastat 265/70 16 pintaa jotain 5mm.Aivan olematon pito, but 4 WHEELS RULES!
    Perkeles että mä oon nyt NIIN kännissä että jos en enää kirjoittele ennen vuoden vaihdetta niin kaikille hyvää uutta vuotta ja blaa blaablaaa...
    Niin ja mä ajan suurimman ajan maantieajosta cruisella.
     

Kerro tästä muillekin!